AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Del Skrevet 16. november 2013 Har tatt en TrioBe og en Duroferon hver dag i 2 måneder nå. Har jeg full virkning nå eller blir det bedre? Hadde ganske lavt på begge deler. Anonymous poster hash: e24c6...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #2 Del Skrevet 17. november 2013 Hei og hopp Bumper litt på denne jeg Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: e24c6...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 17. november 2013 #3 Del Skrevet 17. november 2013 Tar toppen 3 måneder. Jeg tok folat tilskudd i 2 måneder da det var lavt hos meg. Og det var nok:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 17. november 2013 #4 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg tok jerntilskudd i ganske lang tid, ca 6-7 mnd. Jeg fikk beskjed om å slutte på dem fordi jeg hadde komt tilbake til normalt nivå igjen, og har sikkert hadde sikkert hatt normalt nivå en god stund før jeg sluttet. Har du tatt dem i to mnd har du nok full virkning, jeg ville dratt tilbake til legen og sjekket om du var kommet til normalt nivå igjen, det er ikke helt sunt å ta slike tilskudd om du har normal mengde i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 17. november 2013 #5 Del Skrevet 17. november 2013 Ikke alle greier å ta opp B-vitamin like bra, iflg. legen min. Så jeg fikk det som sprøyte, den funka fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #6 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg tok jerntilskudd i ganske lang tid, ca 6-7 mnd. Jeg fikk beskjed om å slutte på dem fordi jeg hadde komt tilbake til normalt nivå igjen, og har sikkert hadde sikkert hatt normalt nivå en god stund før jeg sluttet. Har du tatt dem i to mnd har du nok full virkning, jeg ville dratt tilbake til legen og sjekket om du var kommet til normalt nivå igjen, det er ikke helt sunt å ta slike tilskudd om du har normal mengde i kroppen. B-vitaminer er vannløselig så da tisser jeg bare ut overskuddet. Jernet er det annerledes med, men jeg har alltid jernmangel. Fikk beskjed om å spise opp begge boksene. Anonymous poster hash: e24c6...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #7 Del Skrevet 17. november 2013 Det samme jeg og + D-vitamin mangel. Håper det går fort slik at de virker. Anonymous poster hash: bf92d...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 19. november 2013 #8 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) kan det være farlig å ta jerntabletter over lengre tid? jeg har tatt jerntabletter (200 mg) + folsyre (0,4 mg) i 10 mnd nå… det viste resultater etter 3 mnd, men jeg fikk beskjed om å bare fortsette å ta dem? har googlet litt nå og virker ikke som det er spesielt bra for kroppen?! jeg går jo også på ekstra høy dose... Endret 19. november 2013 av maurice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #9 Del Skrevet 19. november 2013 Umulig å svare sikkert på hvor lang tid det tar for det virker, det avhenger av hvor mye kroppen din tar opp. Så har du påvist mangel bør du til lege for oppfølging etter noen måneder. Ba ikke legen deg om å komme tilbake? Min venninne tok hverken opp jern eller b-vitaminer, og måtte etterhvert få det satt som sprøyter. Mens for andre holder det å ta en ekstra vitaminpille sammen med leverposteiskiva. Anonymous poster hash: 1b7d6...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #10 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg fikk magesmerter av denne coctailen så har ikke tatt jern på 2 dager nå, men skal prøve igjen. Anonymous poster hash: bf92d...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghej75 Skrevet 19. november 2013 #11 Del Skrevet 19. november 2013 Særlig jern kan det være litt vanskelig å maksimere opptak av, da det finnes matvarer og andre mineraler som hemmer opptaket, samt vitaminer og sporstoffer som må tas for å fremme opptaket. Fremme opptak av jern: Ta jern utenom måltider sammen med C-vitamin (f.eks. et glass juice) Man trenger også D-vitamin og kobber i dietten for å nyttegjøre seg jern Hemmer opptak av jern: zink (kilder: f.eks. egg, meieriprodukter, korn m.m.) Te og kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå