Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er samboer med en mann som har begynt å gå meg kraftig på nervene. Han kommer fra et hjem der alt skal være PERFEKT til enhver tid. Litt støv, et klesplagg som ligger på feil sted, en tallerken som fortsatt står på bordet 5 minutter etter middagstid får han til å flippe totalt. Jeg er slett ikke noen grisete dame, for å si det sånn - men det får da være måte på!

Dette har gått på forholdet løs, og det går virkelig ikke an å få det inn i hodet på ham, eller i det hele tatt å gå inn et kompromiss om at jeg gjør mitt beste og skjerper meg litt mer, samtidig som at han roer seg "litt" mer ned.

Når jeg gjør husarbeid, lager mat og lignende, så sier han "Åååja, du gjør noe du også ja!" og lignende ting, noe som resulterer i at jeg blir forbannet og ikke fristes ytterligere til å gjøre noe som helst.

I dag koket det over da han lot ekle og skitne q-tips ligge på baderomsvasken i protest. Han mente at han skulle være like "uryddig og heslig" som meg. Hva i alle?! Aldri har jeg latt noe av mine intimprodukter, som f.eks. OB eller q-tips ligge å slenge, og aldri har jeg hørt av noen at jeg er urenslig på noe som helst vis, ikke da jeg bodde hjemme heller. Dette får jo meg også til å høres ille ut, men jeg vet at det er HAN det er noe merkelig med.

Vurderer å slå opp! Har fått nok

Anonymous poster hash: d6551...ce4
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump han!

Han forsøker tydeligvis å få deg til å dumpe han slik at han får noe mer å beklage seg over.

Anonymous poster hash: 6dd18...504
  • Liker 3
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Gitt at du virkelig ikke er så ille som han tydeligvis vil ha det til og at han oppfører seg som du beskriver, så hadde jeg selv aldri taklet at partneren min stadig klaget og oppførte seg på dette viset.

Legge igjen brukte Q-tips? Nedlatende holdning? Hadde trodd jeg hadde fått en uoppdragen tenåring i hus.

Dette bør da gå an å løse. Snakk sammen om hva dere forventer og hvordan dere vil ha det. Så bør det da gå an å finne en løsning begge er fornøyd med.

Skrevet

Han prøver å kontrollere deg. Du holder ikke hans standard tydeligvis og han lar deg få høre det. Det er om å høre min egen far snakke til oss andre i familien. Han har ikke blitt bedre med årene, heller verre.

Anonymous poster hash: 90679...68f
  • Liker 1
Skrevet

Nedlatende holdning er helt uakseptabelt. Men jeg er også vant til å ha det ryddig og rent og kunne aldri vært sammen med en som ikke er slik. Så kanskje ikke dere passer sammen? Det er vanskelig å forandre seg begge veier.

Anonymous poster hash: 990d7...7cc

• Liker 2
Skrevet

Hvis begge er i jobb/studerer er rengjøringen like mye begges ansvar. Selv er jeg utrolig uorganisert og kan ikke være sammen med noen som har helt noia, hadde aldri fungert. :P

Skrevet

Han der høres både kontrollerende, utrolig nedlatende ut og ikke minst utrolig barnslig. Personlig hadde jeg tuppa han på ræva ut, hvis han ikke er snakkendes til. Jeg mener er det virkelig verdt det?

Skrevet

Høres ut som han sliter psykisk med OCD f.eks, til den grad at det går utover forholdet deres. Men du vil aldri møte kravene hans da - fordi det er hans krav og du kan aldri oppfylle de med mindre du er synsk og løper rundt hele dagen for å fikse ting som er perfekt i hans øyne. Folk som er sånn har ofte uroligheter i seg som de prøver å roe ned ved at ting rundt skal være perfekt og kontrollert til alle tider. Ikke nødvendigvis alle som har det, men er som regel et vanlig tegn på at noe ikke er helt normalt.

Så det er opp til deg TS om du gidder dette her, jeg hadde nok blitt både sint og lei. Du kan jo spørre han hva som er viktigest - deg eller et ryddig hus, eller foreslå at han bearbeider den trangen til å overkontrollere (for det er nok derfor han er nedlatende til deg, utav mangelen på kontroll over at du gjør ting perfekt på han sin måte).

Anonymous poster hash: 472bd...8ef
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...