Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen med mannen min i snart 20 år. 2 barn på barneskolen.

Han falt for ei yngre kvinne. Jeg har sett meldingene deres da jeg ba om å få se. Der skriver han at hun er den mest unike jenta han noensinne har truffet, at ingen er så vakre som henne, at han ikke kan snakke med noen som henne, at han tenker på henne hele tiden, at han drømmer om henne om natten...

De skal ikke ha hatt intimkontakt, men at de to er glad i hverandre er veldig lett å se.

Jeg synes det er vanskelig å svelge ordene. Det er helt tydelig at han er helt oppslukt av denne jenta.

De har også delt noen festbilder med hverandre der de ser oppstaset ut.

Anonymous poster hash: eac15...71e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har foregått siden i vår, og ville nok fremdeles ha foregått om jeg ikke oppdaget det.

Skrevet

Nei. Hadde vært altfor sårt å vite at mannen min tenkte sånn om andre enn meg. Du fortjener en mann som tenker sånne ting om deg.

• Liker 3
Skrevet

Nei. Dump den drittsekken, og finn deg en som setter pris på deg.

Anonymous poster hash: a9b87...180
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Synes også det er vanskelig å tilgi. Er jo umulig å glemme dette. Alle de komplimentene hun er overøst med. Han kaller henne skatt, prinsesse, gull, kjære..

forteller henne hvor spesiell hun er, hvordan han lever rundt henne, elsker smilet hennes, øynene, latteren.. at hun er det skjønneste og mest empatiske mennesket i hele verden.. :(

Vet også at han har besøkt henne ved et par anledninger (bak min rygg).

Skrevet

Men hva ønsker han da? Vil han fortsette forholdet med deg?

Anonymous poster hash: a9b87...180
  • Liker 3
Skrevet

Han påstår han angrer og er lei seg. Men han burde vel strengt tatt tenkt på meg litt tidligere?

Skrevet

Har han sagt "unnskyld" og "tilgi meg"? Hvis ikke, hvorfor skal du da tilgi? Å angre er ikke det samme som å be om tilgivelse.

Ut i fra det du skriver, så angrer han på at han ble oppdaget, ikke på henne. Sjansen for at han løy til henne er minimal. Sjansen for at han lyver til deg, er dessverre stor.

Vil du ha en som vil ha en annen, så kjør på.

Anonymous poster hash: 443f0...158
  • Liker 5
Skrevet

Han er nok ikke lei seg for at han har gjort det, bare for at han ble fersket.

Det er ingen som kan fortelle deg hva du bør gjøre og ikke gjøre i denne situasjonen. Du må nesten kjenne på hva du ønsker selv, ønsker du å få det til med ham eller føler du bare avsky for ham nå? Hva sier han, vil han fortsette?

Uansett, ikke ta noen forhastede avgjørelser, dere har hatt mange år sammen og har barn. Kan du evt. be ham bo hos noen venner eller lignende noen dager/uker, sånn at du får tenkt deg litt om?

Skrevet

Det hadde jeg ikke tilgitt, nei.

Skrevet

Jeg hadde nok klart å tilgi etter hvert, men jeg hadde ikke klart å glemme det og å leve med det - sviket hadde vært for stort for min del.

Skrevet

Når jeg leser hovedinnlegget her, så tenker jeg at dette er emosjonell utroskap så det holder.

Dere har vært sammen lenge, og det skal godt gjøres i løpet av så mange år at man ikke kan oppleve å bli betatt av noen andre enn partneren sin. Det er forsåvidt en ærlig sak.

MEN: Spørsmålet er hva man velger ( for det er faktisk snakk om å ta noen aktive valg her, ikke noe "det-bare-skjedde-bullshit-piss") å gjøre med det. Å kjenne litt på dette nye og spennende for seg selv, og så glemme hele greia er ok. Idet øyeblikket man begynner å involvere seg med den nye flammen, dyrke forelskelsen, sende sms, bruke kosete uttrykk etc, da har man krysset en grense. Det er IKKE ok. Det spiller forsåvidt liten rolle om sex er en del av greia, eller ikke. Poenget er at noen ting er forbeholdt partneren, og ingen andre.

Jeg kan ikke råde deg til noe annet enn å tenke deg veldig, veldig godt om nå, TS. Dette svir, det vet jeg. Og når det gjelder mannen din, så fokusèr på hva han gjør, fremfor å vektlegge mest hva han sier.

Talk is cheap!

Håper at du finner ut hva som er riktig for deg å gjøre. Og, ett råd til på slutten: Hvis du synes det er vanskelig å sortere tanker og følelser, ikke nøl med å skaffe deg noen profesjonelle å prate med, familievernkontoret, for eksempel. Klem!

Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok ikke tatt det så tungt som endel andre at partneren fant andre enn meg tiltrekkende, vakre, spennende og så videre.

Det antar jeg han har og vil synes om flere kvinner, jeg synes iallefall det om enkelte andre menn fra tid til annen. Det har ingen betydning og innvirkning i negativ retning for vårt forhold - men nå har jo vi en ganske felles avslappet holdning til det som vi er åpne om sånn sett.

Men jeg hadde hatt store problemer med formuleringene "aldri truffet noen andre som deg noensinne" i diverse variasjoner som ganske klart indikerer at partneren anser en annen som sitt hovedfokus emosjonelt/fysisk osv, ja. Og spesielt det at de kommuniserer dette så klart til den vedkommende - det gir jo inntrykk av at partneren hjemme er uinteressant utover forpliktelser, og det finner jeg meg ikke i. Jeg ville vel ansett det som et ganske stort svik at dette i tillegg ble formidlet til andre, uansett om det var tilfelle eller bare et dårlig sjekketriks for å overtale noen i sengs.

Jeg hadde nok vanskelig kunne akseptert en situasjon hvor jeg ble nedprioritert samtidig som en annen fikk hovedfokus.

Men med de ordene han bruker høres dette vel mer ut som om han forsøker å sjarmere henne mer enn at han nødvendigvis har oppriktige følelser for henne.

Jeg ville vel tenkt meg om før jeg inngikk skilsmisse på grunnlag av det faktum at at partneren gjennom 20 år og far til felles barn er småbetatt av ei eller anna i en ganske så kort periode sammenliknet med deres forhold. Jeg hadde vel mer ønsket å få klarhet i om han faktisk anså henne som sin hovedprioritet og fremtidsønske mer enn å knote rundt over at han finner henne attraktiv og vakker og anse det som et seriøst svik. For det er det faktisk virkelig ikke.

Endret av åffårno
Skrevet

Syns mannen din oppfører seg som en 15-åring som ikke har mer kontroll over seg selv og sin fjottete forelskelse enn som så.

Tilgitt hadde jeg nok gjort, men jeg hadde ikke orket å fortsette livet med han, for etter noe slikt hadde jeg nok bare sett ned på han, som han var et lite barn.

Anonymous poster hash: 7d8b5...598
  • Liker 2
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er veldig usikker på om jeg orker mer av dette. Man blir jo paranoid, lurer på om det er henne han tenker på når han blir stille.

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker.

Irrlys, moderator.

Skrevet

Takk for svar.

Synes også det er vanskelig å tilgi. Er jo umulig å glemme dette. Alle de komplimentene hun er overøst med. Han kaller henne skatt, prinsesse, gull, kjære..

forteller henne hvor spesiell hun er, hvordan han lever rundt henne, elsker smilet hennes, øynene, latteren.. at hun er det skjønneste og mest empatiske mennesket i hele verden.. :(

Vet også at han har besøkt henne ved et par anledninger (bak min rygg).

Han kaller henne skatt, prinsesse, gull, kjære - og så lurer du på om dette er noe du skal tilgi??? Han bør vel begynne å tenke på hvordan han skal bevise for deg at du skal beholde han, mener nå jeg!

Anonymous poster hash: 6309f...1da

Skrevet

Jeg vet det.. det er utrolig nedverdigende. Han skriver også til henne at han aldri har møtt noen som er mer unik, at han er stolt når han går i offentligheten med henne, at han aldri har hatt bedre samtalepartner, at han lever med henne.. :/ Forferdelig!

Skrevet

Jeg vet det.. det er utrolig nedverdigende. Han skriver også til henne at han aldri har møtt noen som er mer unik, at han er stolt når han går i offentligheten med henne, at han aldri har hatt bedre samtalepartner, at han lever med henne.. :/ Forferdelig!

Han er forelsket. Det kan slå begge veier: Enten kan han våkne og angre seg, eller så kan han gå ut av forholdet med deg og leve lykkelig med den nye. Uansett vil dette være vanskelig for deg. Du må sette ned foten og vise at dette aksepterer du ikke.

Anonymous poster hash: 6309f...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...