Gå til innhold

Kommer meg ikke ut av voldelig forhold....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det begynte for 3 måneder siden. Da slo han meg gjentatte ganger, heiv meg ned i senga og skrek masse stygge ting til meg. Jeg tilga han, dum som jeg var. Så skjedde det igjen, vi hadde kranglet og jeg sa jeg ville ut av forholdet. Det klikka for han, jeg kom meg ut av huset, og løp mens han løp etter meg og truet meg. Jeg kom meg inn på en butikk, hvor jeg fikk ringt politiet. Jeg sa jeg ville anmelde han, og jeg ville virkelig ut av forholdet denne gangen. Politiet gjorde ingen ting. Han ringte meg, og han sendte meg mange truende meldinger og sa han skulle drepe familien min. Jeg har småsøsken og så ingen annen løsning enn å legge meg helt flat. Nå sitter jeg her igjen, han har ikke gjort meg noe mer, men jeg er redd for han. Jeg bestemmer meg hele tiden for at jeg ikke skal ta telefonen, svare på meldinger osv, men så kommer tanken: "tenk hvis han kommer hit, tenk hvis han gjør meg eller min familie noe?" jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengere, politiet hjelper ikke, for jeg fortalte de også at han hadde truet familien min og meg, uten at noe skjedde. Han ble ikke engang kontaktet. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet at med en gang jeg føler at familien min er i fare, så legger jeg meg helt flat med en gang, også angrer jeg på at jeg har lagt meg flat etterpå. Det gjør så vondt :(

Anonymous poster hash: d18ee...866
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd vold i forholdet, og politiet hjelper ikke, sier du?

De pleier å hjelpe, og når det er snakk om trusler så er det kriminelt. Du må ringe dem, eller gå til politistasjonen og snakke med dem grundig. Rett og slett.

Få besøksforbud også, og reis til familien din.

Om du er med han NÅ, gå til politiet og fortell dem at du er i et forhold hvor du føler deg truet hvis du forlater han; du må ha hjelp.

Lykke til.

Anonymous poster hash: d6d8b...f9f
Skrevet

Jeg har også stått i dine sko. Politiet hjalp meg, med en gang jeg ringte.

Prøv igjen! Seriøst - de tar disse sakene alvorlig

Anonymous poster hash: 4dd6e...18a
Skrevet

Krisesenteret vil ta i mot deg. Ta kontakt med dem så fort som mulig, før han tar livet av deg.

Anonymous poster hash: b3b52...ca7
  • Liker 1
Skrevet

Antageligvis vil han ikke gjøre noe med din familie,dette er trusler som er en hersketeknikk han bruker for å holde deg redd,usikker og nede.

Hvis du virkelig ønsker ut av forholdet så samler du tingene dine og stikker til en vennine eller lignende.

Hva skal han liksom gjøre med familien din? Tenk raskonelt nå,slik mennesker bruker alle scare tactics de kommer over.er han et medlem av den sicilianske mafiaen liksom?

Trusler om vold(han skal ta deg eller noen du elsker)

Verbal vold/psykisk vold(han snakker nedsettende om deg. Du er ubrukelig,stygg,dum,gjør ikke ting riktig,klumsete osv og ingen bryr seg om deg)

Fysisk vold(slag,spark,lugging,biting etc)

Seksuell vold(relasjonsvoldtekt)

Økonomisk vold(tar dine penger og eiendeler)

Skal du gå så får du gå nå og ikke sitte her og "ja men...." eller"det går bra nå for nå er han ikke sint". Vil du ha et sunt liv så kommer du deg vekk før du en dag sitter der innestengt med blåmerker og null selvverdi.

Skrevet

Du må ta kontakt med krisesenter! De har leiligheter hvor du og familien din kan bo i skjul, mens du anmelder han og fikser besøksforbud. Har utallige venninner som har vært i slike forhold, og det er bare å komme seg ut av det så fort som mulig! Jo lengre du blir, jo mer dratt inn i forholdet blir du og det er vanskeligere å komme seg ut.

Skrevet

TS her.
Jeg vil virkelig ut denne gangen, jeg er bare så redd. Jeg vet han engang grise banka en fyr som hadde gjort han noe 2 år tideligere. Altså, han oppsøkte denne personen, brøyt seg inn å holdt nærmest på å drepe han, etter 2 år.
Hva om han gjør noe sånt mot meg? Han er heller ikke redd for politiet virker det som, og han sier at om jeg hadde anmeldt han hadde ikke politiet kommet noen vei uansett også bare ler han av meg.
Jeg har en lillesøster som går til skolen alene hver dag, han har tideligere truet med å gjøre hun noe.
Og jeg har ingen bevis på at han har truet meg, fordi han slettet alle meldingene han sendte meg, og nå i det sisste har han bare truet meg over telefonen, og jeg har ikke fått tatt noe opptak av det. Hva om alt blir værre når har skjønner at jeg har gått til politiet, han kommer jo til å bli rasende.

Skrevet

TS her.

Jeg vil virkelig ut denne gangen, jeg er bare så redd. Jeg vet han engang grise banka en fyr som hadde gjort han noe 2 år tideligere. Altså, han oppsøkte denne personen, brøyt seg inn å holdt nærmest på å drepe han, etter 2 år.

Hva om han gjør noe sånt mot meg? Han er heller ikke redd for politiet virker det som, og han sier at om jeg hadde anmeldt han hadde ikke politiet kommet noen vei uansett også bare ler han av meg.

Jeg har en lillesøster som går til skolen alene hver dag, han har tideligere truet med å gjøre hun noe.

Og jeg har ingen bevis på at han har truet meg, fordi han slettet alle meldingene han sendte meg, og nå i det sisste har han bare truet meg over telefonen, og jeg har ikke fått tatt noe opptak av det. Hva om alt blir værre når har skjønner at jeg har gått til politiet, han kommer jo til å bli rasende.

Hvis du anmelder, kan telefonselskapet ditt spore opp meldinger og telefonsamtaler.

Anonymous poster hash: 81df5...143

Skrevet

Fy flate for en idiot du har rota deg borti! Ta kontakt med krisesenteret og snakk med dem, de har garantert opplevd sånt før. Mitt tips er å fortelle så mange som mulig av de du kjenner om hvilike trusler han har kommet med, fortell det til foreldre, venner, naboer og for all del, meld ham til politiet.

De fleste tar faktisk avstand fra vold mot eller trusler mot småjenter som går alene til skolen og for den saks skyld andre som ikke kan forsvare seg fysisk.

Han er syk og gal og du skal bare holde deg unna ham, uansett hva han sier.

Anonymous poster hash: a8cd2...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...