Gå til innhold

Hvordan takle så mange store forandringer på en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ikke ut hvor dette temaet passer best så jeg poster det her...

Jeg er 27 år og har vært gift i ca 3 år, men er nå på full vei ut av ekteskapet. Jeg er også gravid. Hurra!??? Det betyr at det blir en hel del forandringer de neste månedene med tanke på ny leilighet, flytting, separasjon, ordne praktiske ting med mer. Og takle barnefaren som surfer på sex og datingsider hele tiden. I tillegg er jeg en offentlig person med eget firma. Livet jeg trodde skulle bli så bra har nå gått strake veien til helvete!

Så til spørsmålet mitt: Hvordan kan jeg på en best mulig måte takle så mange store forandringer på en gang?!

Forslag taes imot med stort takk!

Anonymous poster hash: 6d9b3...159
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda.. lykke til. Jeg står i samme selv.. masse omveltninger og totalt kaos.

Selv har jeg valgt å be om litt hjelp utenifra da det begynner å tære alt for mye på meg.

Ellers: bruk alt du har av nettverk!

Anonymous poster hash: 73779...5e0
Skrevet

Drømmesituasjon! Beste måten du kan takle så mange livsendringer på samtidig mens du er gravid hadde vært å leid inn en assistent og mange hjelpere og lagt deg inn på et spa til det hele er over. Kan du bo hos familie/venner inntil ny leilighet, eller blir det mer styr for deg?

1. Kontakt familie/venner som kan hjelpe til med pakking, flytting og organisering.

2. Hvis det er mye styr med å surfe etter leilighet på nettet så kan du legge inn annonse og vente på telefoner. Men titt samtidig etter ledige leiligheter. Regner med at du skal leie nå? eller sikter du etter å kjøpe en med det samme?

3. Ekteskap har jeg ikke peiling på; kontakt advokat.

4. Del opp fellesregninger i to

5. Hva er det som skaper uro med firmaet ditt opp i dette? Og hvor offentlig person er du? Gjem deg, vær med familie og venner. Slapp av og ikke stress under graviditeten. Gråt med noen, smil med noen......La folk hjelpe deg

:klem:

Anonymous poster hash: af380...5d6
  • Liker 1
Skrevet

Takk for råd. Jeg er en veldig offentlig person, noe jeg pr nå skulle ønske at jeg ikke var.

Skrevet

Har vært i nesten samme situasjon. Nytt bosted er det viktigste. Tryggheten med å vite at dette er hjemmet ditt og her kan du bo så lenge du vil. Det andre går seg til.

Anonymous poster hash: e3700...92a

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver å få oversikt og å få alt ordentlig, men det er så vanskelig fordi han sliter meg ut med løgner og bortforklaringer. Han tar ikke ansvar og bare sitter der med mobiklen eller dataen og surfer.

Skrevet

Og jeg var så dum at jeg ikke tok særeie på firmaet mitt!! Så dette blir ikke enkelt ..

Beklager, hodet mitt holder på å gå i surr her ..

Skrevet

Du ER alene. Så da må du handle som du er alene.

Skrevet

Du ER alene. Så da må du handle som du er alene.

Jeg er ikke sikker på om jeg husker hvordan det er å handle alene lenger. Jeg må vel det.

Skrevet

Hjelp!

Skrevet

Dette går fint skal du se, bare ta en ting om gangen og se på det hele som en jobb du må gjennomføre. Prøv å hold hode kaldt og ta en "oppgave" om gangen. Og skaff deg et team, f.eks fastlege, advokat og en god venn du stoler på.

Anonymous poster hash: 62db8...9ca
Skrevet

Ok ..

:cry3:

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og støtende kommentar.

Irrlys, moderator.

Skrevet

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å kontakte følgende for å få hjelp:

- Advokat(det praktiske)

- Familievernkontor(for å få snakket sammen om brudd, forventninger, tanker osv)

- Psykolog eller psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen, eventuelt privat(for din egen del- så du har et sted å rette dine behov på - og komme deg gjennom dette)

- Vurdere doula eller venninne/familiemedlem som kan være tilstede for deg under fødsel, jeg regner ikke med han føles som den største støtten for deg nå selv om han eventuelt ønsker være med

- Få den støtten du kan fra familie og venner, dersom dette er mulig.

Du må bare sette praktiske ting opp på en liste, og forsøke å ta en ting av gangen - en dag av gangen. Du kan rett og slett ikke gjøre mer akkurat nå.

Stor klem - dette kan jo ikke være annet enn tøft.

Anonymous poster hash: 60474...701
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette.

Irrlys, moderator.

Skrevet

Hold hodet så kaldt som mulig inntil du er kommet på den "andre siden".

Ta en dag av gangen men tenk samtidig strategisk. Ikke si fra deg økonomiske rettigheter for å kunne gå videre fortere, ta kampen, få advokat nå med en gang.

Sørg for små og hyppige pauser mentalt og fysisk der du kan hente deg inn, med det DU synes er hyggelig, enten det er sosialt, shopping, egenpleie eller å se en film.

Det kan i perioder kjennes som om tilværelsen rister, og man kan bli redd når man står foran store eksistensielle omveltninger. Blir det for mye, vær åpen, søk hjelp. Prøv å unngå stress, kobl heller helt av det vonde, for mye stresshormoner er ikke bra for barnet i magen. Blir du stresset av kontakt/meldinger med eksen, kutt det helt, f.eks. Gjør alt det som er best for DEG og barnet. Ikke jobb for mye, bruk eventuell økonomisk frihet til å lage det romslig for deg selv tidsmessig nå.

Dette klarer du! Jeg heier på deg.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Skrevet

Sånt er så tungt!

Anonymous poster hash: 14a3f...3dd
Skrevet

Går det bra med deg?

Skrevet

Hvor kjent er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...