Gå til innhold

Veterinær, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ALLTID skal katten min finne på noe lurt i helgene. Hver eneste gang det har vært noe med ham har det vært i helgene. Er det virkelig mulig...

Ser ut som at han har hovna opp i ansiktet/halsen, og det er et eller annet i pelsen hans der. Veldig uvisst hva, men det virker litt "piggete".

Hva gjør jeg egentlig nå, kl 16 på en lørdag? Vet ikke hvor akutt eller farlig det er, men vil jo gjerne få en veterinær til å se på det. Skulle egentlig vært på jobb i morgen, hvis det er slik at jeg må vente til i morgen. Faen, så irriterende at det alltid må være i helgene. Tredje gangen nå.

Hvis jeg kan vente med dette til i morgen tidlig, hvor tidlig åpner veterinærene i morgen? Må nesten være i Akershus/Oslo. Bor i Ski kommune.

Anonymous poster hash: fb01e...639
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er usikker, så ringer du og snakker med veterinæren. Forklarer hva som er problemet, og ber veterinæren ta stilling til om dette er noe som bør sees på i dag, eller om man kan vente til over helgen.

Anonymous poster hash: 077ee...85d
  • Liker 1
Skrevet

Når du er usikker, så ringer du og snakker med veterinæren. Forklarer hva som er problemet, og ber veterinæren ta stilling til om dette er noe som bør sees på i dag, eller om man kan vente til over helgen.

Anonymous poster hash: 077ee...85d

Spørsmålet er hvor og når man drar, hva som er åpent osv.

Skrevet

Follo Dyreklinikk som jeg vanligvis bruker er bare åpent man-fre.

Skrevet

Ja, ring Smådyrsvakta på Veterinærhøgskolen. Det ville jeg gjort. Har troppet opp der både i helgen og midt på natten et utall av ganger og alltid fått god hjelp.

Gjest bustyvel
Skrevet

Bedre med en telefon for mye, enn en for lite. De tar ikke betalt for å svare deg på telefon.

Skrevet

Bedre med en telefon for mye, enn en for lite. De tar ikke betalt for å svare deg på telefon.

Det er på landet. I Oslo er det vanlig å betale 26 kr i minuttet når du ringer vakttelefon, men det tar ikke mange minuttene og det er bedre med gang for mye enn en gang for lite. Takstene på hjelp hos Smådyrvakta er rimelige i forhold til andre veterinærer.

Anonymous poster hash: 09a8e...19e

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Det er på landet. I Oslo er det vanlig å betale 26 kr i minuttet når du ringer vakttelefon, men det tar ikke mange minuttene og det er bedre med gang for mye enn en gang for lite. Takstene på hjelp hos Smådyrvakta er rimelige i forhold til andre veterinærer.

Anonymous poster hash: 09a8e...19e

Ok, bor man ikke i Oslo bor man tydeligvis på landet da :laugh: Jeg bor i by, og her tar de ikke betalt.

• Liker 1
Gjest Sagarmatha
Skrevet

ALLTID skal katten min finne på noe lurt i helgene. Hver eneste gang det har vært noe med ham har det vært i helgene. Er det virkelig mulig...

Ser ut som at han har hovna opp i ansiktet/halsen, og det er et eller annet i pelsen hans der. Veldig uvisst hva, men det virker litt "piggete".

Hva gjør jeg egentlig nå, kl 16 på en lørdag? Vet ikke hvor akutt eller farlig det er, men vil jo gjerne få en veterinær til å se på det. Skulle egentlig vært på jobb i morgen, hvis det er slik at jeg må vente til i morgen. Faen, så irriterende at det alltid må være i helgene. Tredje gangen nå.

Hvis jeg kan vente med dette til i morgen tidlig, hvor tidlig åpner veterinærene i morgen? Må nesten være i Akershus/Oslo. Bor i Ski kommune.

Har opplevd noe lignende. Katten min fikk en allergiskreaksjon på noe han hadde slåss med. Gikk over av seg selv på en dag.

Med det sagt, støtter de andre fornuftige her som oppfordrer deg til å ta en telefon.

Skrevet

Ringte til Oslo Dyreklinikks akutt-telefon. De fikk dessverre en ganske vag beskrivelse av hvordan dette ser ut og mente at det nesten måtte være opp til meg om jeg ville komme med en gang. Velger å avvente det litt og se an formen hans.

Plasserer ham hos en nabo mens jeg er på jobb i morgen, slik at naboen kan holde et øye med ham og evt ringe etter veterinær.

Drar nok til veterinær på mandag om det ikke har vært noen utvikling fra i dag.

• Liker 2
Skrevet

Plasserer ham hos en nabo mens jeg er på jobb i morgen, slik at naboen kan holde et øye med ham og evt ringe etter veterinær.

Drar nok til veterinær på mandag om det ikke har vært noen utvikling fra i dag.

God plan, lurt å plassere ham hos naboen! Jeg hadde en hund som hovnet opp i halve ansiktet en gang, og da hadde hun en heftig betennelse i en sprukket tann, det var nok ganske vondt. Når veterinæren ikke kan si noe spesielt over telefon ville jeg bare fulgt nøye med på allmenntilstand - katter skjuler smerter godt, men om han er slappere, ikke spiser eller drikker normalt, eller ikke går på do som normalt, eller virker dehydrert, eller har dårlig kapillærfylning, så ville jeg fått fraktet ham til veterinær. Så lenge allmenntilstanden er god kan det vel gå greit å vente til mandag (men vær obs på at han kan ha smerter).

Anonymous poster hash: 44943...59e

Skrevet

Krysser fingre for at pusen ikke er alvorlig syk. Min hund fikk en gang en allergisk reaksjon på et griseøre engang. Det var en spisshund, som brått så ut som en chow chow :P men hevelsen gikk ned av seg selv på noen timer. Skremte uansett vettet av meg, så dro rett til veterinær.

Anonymous poster hash: 9e1f6...7ce
Skrevet

Katten har hele tiden sett ut til å være i fin form, og hevelsen har gått ned, men nå ser det ut som at det er et sår der. Er litt blod. Da er det veterinær så raskt som mulig? Eller kan man bare prøve å rense såret med noe? Isåfall hva?

Skrevet

Jeg hadde ringt og bare hørt. Men skjønner frustrasjonen din når det gjelder det i helgene. Det har skjedd meg mange ganger, katten min ble skadet en søndag kveld/natt. Fant en skadet katt en lørdag som jeg måtte til dyrlegen med. Hvorfor i helgene da det er dyrere? :P

Anonymous poster hash: 51a9a...582
Skrevet

Det er nok ikke noe å lure på. Han lå og purka på sofaen, og da fikk jeg tatt dette bildet. Får nesten bare køye og komme meg til veterinæren i morgen.

http://gyazo.com/5d257b7fdac96aa58a2d4d19ba113d6c

Det såret så ikke så godt ut! Tenker du burde dra til dyrlegen for å få noe mot det, så det ikke blir skikkelig betent.

Anonymous poster hash: 51a9a...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...