Tøytigern Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Dette er egentlig litt morsomt, for jeg har giftet meg uten å vite at jeg har kommet i en tilsvarende situasjon som kjæresten i ostereklamen. "Ja, også er det en tradisjon at alle førstefødte i vår familie døpes Dangfart." Bare at i min situasjon er navnet Korfitz (Beklager til alle de der ute som heter Korfitz. Jeg vet dere er der og sikkert liker navnet deres kjempegodt.) Jeg visste ikke om det idet heletatt for det har aldri vært nevnt. Men vi satt og så på TV her en kveld, jeg og kona, og jeg ler litt. "Dangfart." Hun tar sakte en Pringle og putter i munnen uten å ta øya fra TV'n.- I vår familie er det Korfitz... Og, jeez. Javel. Jeg er jo sikker på at hun kødder, sant. Så jeg tar det ikke alvorlig. Når jeg snakker med svigermor i tlf så tenker jeg å fortelle litt humoristisk om den spøken dama forsøkte seg på. -Joda, sier hun rolig. -Faren hennes heter også det. Gakk! Øøøø. Nei, det er for drøyt. Nå har de det moro sammen. De finner på sånt og følger opp en spøk uten å blunke de to der. -Ja, men det er jo skjarmigt og fint, sier jeg. Ok, så snakker jeg med faren hennes i dag. Jeg tenker at jeg vil fortelle om denne greia med reklamefilmen som de prøvde å dra på meg. Så jeg sier liksom sånn casually mens vi står og henger -Ja, du.Heter du Korfitz til fornavn, du? Liksom sånn for åpningsreplikk. -Jaa, svarer han sindig. Du trodde kanskje det var etternavnet mitt ,du. Det er en artig historie, det der... Meg= . Ååkei. Ungen min kommer aldri til å hete Korfitz, altså. Ingen fare. Det blir over min begravde kropp. Men uansett, artig da. Jey, familien Korfitz og sønn. 16
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Ja vel. Anonymous poster hash: 1fb0a...692 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Hahaha, aldri i verden jeg hadde kalt ungen min hverken dangfart eller korfitz.... Anonymous poster hash: cba4c...4a7 6
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Vel, i min familie er det Audun, hvis det er en gutt. 2
Tøytigern Skrevet 16. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2013 Vel, i min familie er det Audun, hvis det er en gutt. Velkommen i klubben Hvis det er mange av oss, så kan vi jo fortelle i tråden hva de "må" hete? Kunne vært morsomt, da.
Gjest Draug Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Hahaha. Det var også en ting å sjekke før man forplikter seg til noe.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 Trodde det var dagfatt i reklamen?Anonymous poster hash: 13d22...859
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 Jeg er så glad for at jeg selv kan bestemme mine barns navn uten å skulle få sure miner pga en familietradisjon. Kunne aldri startet en slik tradisjon heller. Selvom f.eks navnet Emilian er kult nå så er det ingen garanti for at folk syns det samme om 100årAnonymous poster hash: db9e8...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Her ble det forventet at første jenta som i barnebarn skulle oppkalles etter en fantastisk oldemor. En oldemor som jeg ikke kjente. Hun døde før jeg rakk å treffe henne. Jeg satte foten ned og glad er jeg for det. Senere kommer ei jente til hvor mor har sterke minner og i tillegg så fungerer navnet godt i begge landene til foreldrene av denne jenta.Anonymous poster hash: ebc9e...ea4
AnAngel Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Hehe, artig Men giftet du deg før du traff foreldrene hennes? Visste du ikke navnet til faren hennes?? 2
Silfen Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Jammen godt det ikke er mange førstefødte gutter da, tigern, siden det er under 4 eller ingen som heter Korfitz. 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Jammen godt det ikke er mange førstefødte gutter da, tigern, siden det er under 4 eller ingen som heter Korfitz. Det er jo neppe dette navnet de har da? Anonymous poster hash: 93a13...d78 1
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Vel, når jeg vente meg til Sjur Gabriel og Oliver Julius, så hadde jeg vennet meg til Korfitz også. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Hehehe kjenner en familie der de har samme tradisjon med Ebbe.Anonymous poster hash: 8389a...d53
Gjest Arch Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 I min familie er det Willy i alle varianter og med alle mulige tilleggsnavn. Begrenset hvor festlig det blir til slutt. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2013 #20 Skrevet 16. november 2013 I min familie er det Willy i alle varianter og med alle mulige tilleggsnavn. Begrenset hvor festlig det blir til slutt. Kjenner en Frank Willy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå