Gå til innhold

Gleder meg til jul, men allikevel ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg 22 år og har alltid vært utrolig glad i julen og sett på den som en veldig koselig tid på året. Men ting har forandret seg. Jeg bor alene, og alle søsknene mine har fått sin egen familie og faren min har en ny samboer (moren min er død). Jeg liker ikke samboeren hans og klarer ikke å slappe av med henne, hun liker forøvrig ikke meg heller, så å tilbringe mye tid der er nok uaktuelt. I tillegg har hun voksne barn som tibringer julen der. Jeg savner veldig det å bo hjemme og være sammen med familien, sånn den opprinnelig var.

Jeg vet jo at det ikke går an å få oppleve det igjen, men jeg synes det er så trist å våkne alene og gjøre alle julete ting alene som å pynte treet (må jo ha det :P) og se på tre nøtter til askepott, så dra på middag hos noen i familien, og så dra hjem og legge seg alene og tilbringe store deler av julen alene, da alle er opptatt med besøk hos venner og svigerfamilie. Skulle gitt mye for å kunne dra "hjem" i julen til en familie som virkelig ville ha meg der. Føler meg ofte som et ekstra hjul på vognen, og tenker at de andre helst vil være sammen med sin nye familie..

Jeg trives egentlig med å være alene, men i julen er det jo ekstra koselig å være sammen med noen, spesielt familien. Det har vært sånn som dette i flere år, men blir nok aldri vant til det. Gleder meg til å få min egen lille familie.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, er bare litt frustrert :/ Vet jo at det kunne vært verre, at jeg kunne vært helt alene. Noen som har det på samme måten?

Anonymous poster hash: 93ff9...f1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å feire jul med en enslig tante om du har en?

Anonymous poster hash: dd46a...145
Skrevet

Hva med å feire jul med en enslig tante om du har en?

Anonymous poster hash: dd46a...145

Har nok ikke det :/

Skrevet

Du har ingen venner du kan være med, da? Ikke på selve julekvelden, da er de nok med familien sin, men på morgenen på julaften og i romjula?

Er forresten søsknene dine hos faren din i jula? Hvis ikke kunne du kanskje feiret med en av dem? :-)

Skrevet

Du har ingen venner du kan være med, da? Ikke på selve julekvelden, da er de nok med familien sin, men på morgenen på julaften og i romjula?

Er forresten søsknene dine hos faren din i jula? Hvis ikke kunne du kanskje feiret med en av dem? :-)

Jeg kan kanskje få til å møte en venninne litt på dagen, det hadde vært koselig. Ellers så har jeg ikke så mange venner. Et søsken er hos far, og et er sammen med sin nye familie. Så det er annethvert år med hver, jeg feirer alltid med far, men kunne vært sammen med broren min som ikke skal det. Bare at jeg var sammen med han i fjor, og vil jo gjerne bytte litt på.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Lag deres egne tradisjoner! :)

Jeg har hatt en litt trøblete oppvekst og moren min døde i fjor. Har begynt å stelle i stand hjemme hos meg de siste årene, men før det har jeg også feiret hos tante og onkel.

Vi implementerer nye ting hvert år, det startet med søsteren min, taco og null julepynt. I fjor hadde vi flere retters julemiddag, juletre, masse pakker og hyggelig gitarspill utover kvelden. De som ikke har noen å feire med, har vært velkomne. Mange andre har også litt trøblete relasjoner. Kanskje du kan gå sammen med en av søsknene dine, en god venninne eller lignende? Jeg gruet meg til jul i flere år, men i år gleder jeg meg.

Endret av Badabing
  • Liker 2
Skrevet

Lag deres egne tradisjoner! :)

Jeg har hatt en litt trøblete oppvekst og moren min døde i fjor. Har begynt å stelle i stand hjemme hos meg de siste årene, men før det har jeg også feiret hos tante og onkel.

Vi implementerer nye ting hvert år, det startet med søsteren min, taco og null julepynt. I fjor hadde vi flere retters julemiddag, juletre, masse pakker og hyggelig gitarspill utover kvelden. De som ikke har noen å feire med, har vært velkomne. Mange andre har også litt trøblete relasjoner. Kanskje du kan gå sammen med en av søsknene dine, en god venninne eller lignende? Jeg gruet meg til jul i flere år, men i år gleder jeg meg.

Det er litt tidlig å begynne med egne tradisjoner når jeg bare er én. Men har selvfølgelig planene klare til å jeg får meg egen familie :) Din jul høres veldig koselig ut :) Dessverre er alle jeg kjenner allerede "fastlåst" i sine egne tradisjoner med sin egen familie, både søsken og venner.

Et annet spørsmål: er det vanlig å være ensom i julen når man bare er 22?

Gjest Badabing
Skrevet

Det er litt tidlig å begynne med egne tradisjoner når jeg bare er én. Men har selvfølgelig planene klare til å jeg får meg egen familie :) Din jul høres veldig koselig ut :) Dessverre er alle jeg kjenner allerede "fastlåst" i sine egne tradisjoner med sin egen familie, både søsken og venner. Et annet spørsmål: er det vanlig å være ensom i julen når man bare er 22? Anonymous poster hash: 93ff9...f1a

Jeg har ikke egen familie jeg heller. Jeg fant ut at det faktisk er veldig mange som sitter ensomme rundt omkring, men det er nok litt tabu å snakke om det. Han ene som var hos oss, har også mistet moren sin, og har ikke noe godt forhold til faren sin.

Det er jo vanskelig å snakke om det, jeg forstår det.. Men hvis f.eks du og broren din hadde ordnet i stand noe? Var bare søsteren min og meg første året også. Håper du får en utrolig hyggelig jul! :) Døren står åpen her også ;)

Skrevet

Jeg har ikke egen familie jeg heller. Jeg fant ut at det faktisk er veldig mange som sitter ensomme rundt omkring, men det er nok litt tabu å snakke om det. Han ene som var hos oss, har også mistet moren sin, og har ikke noe godt forhold til faren sin.

Det er jo vanskelig å snakke om det, jeg forstår det.. Men hvis f.eks du og broren din hadde ordnet i stand noe? Var bare søsteren min og meg første året også. Håper du får en utrolig hyggelig jul! :) Døren står åpen her også ;)

Det er ikke det at jeg ikke har noe sted å være, men takk for tilbudet :) det er mer det å føle seg inkludert og ønsket et sted. Hadde forresten en kjempefin prat med søsteren min i kveld om at uansett hva det blir til så skal vi feire jul sammen(+ hennes barn og mann) og at jeg på ingen måte må føle at jeg ikke hører til i familien selv om hun har startet sin egen lille familie, og det er godt å vite :) Vi ble enige om at vi skal prøve å skape noen nye tradisjoner da de gamle har forsvunnet, og faren vår er av den typen som adopterer alle tradisjonene til samboeren sin og hennes barn. Ser litt mer positivt på ting nå, var litt nede når jeg skrev HI. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...