AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Det kommer inn i fam, enten som svigerdatter eler svigersønn. Din sønn eller datter har ikke barn,men den nye partneren har tre barn. Hvordan takler dere det, eller hvordan ble dere mottatt. Blir brna som en del av familien.? Ditt barn får barn enere med vedkommende, eller de lar være å få barn. Jul skal feires,er de barna velkommen til å feire jul med dere? Hva med sommeren? Blir barna inkludert av hele familien? Anonymous poster hash: 6871c...bf0
Gjest pysepusen Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Da mamma traff min stefar hadde han ingen barn selv. Jeg ble godt mottatt i familien. Har alltid blitt behandlet som deres barnebarn, niese osv. Nå kaller de seg oldeforeldre for mine barn. Feirer ofte jul med dem.
Silfen Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Teoretisk problemstilling for min del, men jeg antar at så lenge det blir et bra forhold mellom de voksne, så inkluderes barna på lik linje som alle andre barn i familien ville gjort. Ser absolutt ingen grunn til å stenge ute barn kun fordi de ikke er av mine gener.
tessa3 Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Jeg kan svare fra den andre siden jeg da Jeg var den som kom inn i ny familie. Jeg hadde tre barn fra tidligere, samboeren min hadde ingen.. Barna ble tatt imot på en måte jeg ikke kunne drømme om engang, de ble inkludert fra første sekund! De fikk en ny tante, og et ekstra sett "besta & besten". De får ting på lik linje med deres ekte barnebarn, til vanlig og til jul/bursdager Jeg føler meg nesten litt ille til mote avogtil, men jeg vet at de kjøper ting til de fordi de vil, og ikke fordi de må. Dette gjelder meg også, har fått utrolig mye fint med svigermoren min, som hun stengt tatt ikke hadde behøvd å kjøpe til meg.. Typ hun og svigerinnen min har vært å handlet, og har kommet hjem med bukser og topper til meg også, fordi de tenkte jeg også ville ha slike Har verdens beste Svigerfamilie, og ville ikke byttet de ut mot noen andre i verden 1
Missy1 Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Jeg hadde et barn (baby) da jeg møtte min mann. Mannen min hadde ingen barn og hans foreldre hadde heller ingen barnebarn. Føler vi ble tatt godt imot. Kanskje noe skepsis i starten fordi jeg var alenemor og faren til mannen min har sine meninger om "sånne som meg", men det har gått seg til Mannen min behandler barnet som sitt eget (holder på med å søke stebarnsadopsjon) og foreldrene til min mann behandler barnet som sitt barnebarn Eneste som er veldig negativ er min manns søster som ikke kan få barn selv, hun liker ikke å være sammen med oss eller bli kjent med barnet
Gjest Lite nytt Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Kan ikke forstå at det skal være en problemstilling engang! Det er klart man tar i mot de med åpne armer og behandler de akkurat som om det var sine egen barnebarn. Hvis man ikke gjør det risikerer man mye! Hvis barna/barnabarna ikke til slutt ikke vil komme til dere, så kan det være at svigerdatter/sønn ikke vil komme, som igjen kan medfører at ens eget bilogiske opphav ikke vil komme. Dette igjen vil også føre til gnissinger mellom paret som har disse barna hos seg. Det samme gjelder med evt bonusbarn.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Jeg kan svare fra den andre siden jeg da Jeg var den som kom inn i ny familie. Jeg hadde tre barn fra tidligere, samboeren min hadde ingen.. Barna ble tatt imot på en måte jeg ikke kunne drømme om engang, de ble inkludert fra første sekund! De fikk en ny tante, og et ekstra sett "besta & besten". De får ting på lik linje med deres ekte barnebarn, til vanlig og til jul/bursdager Jeg føler meg nesten litt ille til mote avogtil, men jeg vet at de kjøper ting til de fordi de vil, og ikke fordi de må. Dette gjelder meg også, har fått utrolig mye fint med svigermoren min, som hun stengt tatt ikke hadde behøvd å kjøpe til meg.. Typ hun og svigerinnen min har vært å handlet, og har kommet hjem med bukser og topper til meg også, fordi de tenkte jeg også ville ha slike Har verdens beste Svigerfamilie, og ville ikke byttet de ut mot noen andre i verden Man kan ikke måle "verdens beste svigerforeldre" i penger og gaver. Jeg har også verdens beste svigers, men de viser det heldigvis på andre måter enn å sttø om seg med gaver i tide og utide. Foretrekker å handle klærne mine selv, så er vi der for hverandre i hverdagen. Så sparer vi gavene til jul og bursdager.Anonymous poster hash: c609a...11e
tessa3 Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Man kan ikke måle "verdens beste svigerforeldre" i penger og gaver. Jeg har også verdens beste svigers, men de viser det heldigvis på andre måter enn å sttø om seg med gaver i tide og utide. Foretrekker å handle klærne mine selv, så er vi der for hverandre i hverdagen. Så sparer vi gavene til jul og bursdager.Anonymous poster hash: c609a...11e Øhm, det var da virkelig ikke det jeg mente heller! Men jeg hadde aldri forventet at de skulle inkludere mine barn såå mye, og så fort. Og det er jammen ikke med bare gaver, men i det hele tatt! Tingen er at de stiller opp like mye som "de biologiske" besteforeldrene, og det hadde jeg aldri forventet eller håpet på! 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Jeg synest at bonus barnebarn/ barn bør inkluderes på lik linje som egne biologiske barnebarn/barn. Å bli ekskludert kan være sårt, spesielt for barn som ikke har skyld i samlivsbrudd. Å oppleve foreldres samlivsbrudd kan være en stor omveltning og da bli ekskludert av mor/fars nye svigerfamilie i tillegg blir også en omveltning. Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle. Anonymous poster hash: fface...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå