Rio Skrevet 7. mai 2004 #1 Del Skrevet 7. mai 2004 ehe.. teit spørsmål.. men har fått dilla på kjeks og ost og slikt etter at jeg fikk det i konf forrige uke.. men har ikke peiling på oster.. jeg er ikke noe fan av taffelost/skinkeoster.. hva er å anbefale? kommer til å smake brie da.. men ikke om det er ala skineost.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #2 Del Skrevet 7. mai 2004 Vanskelig å forklare en smak da, men den er veldig mild (om du skjærer bort skorpen) og kremet. Ikke som skinkeost eller taffelost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2004 skjønner.. var igrunn det jeg tenkte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 7. mai 2004 #4 Del Skrevet 7. mai 2004 Helt ærlig så smaker brie sæd!!!!! :o :oops: Men brie de moux er knall godt, andre oster som smaker godt er morbiere og chevre. Men dette er jo min mening, meg om det. Smaken er som baken i dette tilfelle full av ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 7. mai 2004 #5 Del Skrevet 7. mai 2004 Nam, det er godt! Myk, kremaktig med mild smak ov moden ost. Jeg skjærer av skorpa dersom den er vel moden, men har begynt å venne meg på den og. Smeltet er den enda bedre, enten sammen med bacon og Tranebærsyltetøy på varm baguette eller frityrstekt. Men god på kjeks og. Jeg blir helt ivrig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 7. mai 2004 #6 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg synes brie er veldig godt - spesielt på ritz-kjeks! Syns du også bør prøve blåmuggelost. mange får fnatt bare av å se på den og tenker automatisk på gammel og muggen ost, men den er fantastisk god på kjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #7 Del Skrevet 7. mai 2004 Ja, brie er nydelig. Ikke bare på kjeks, men prøv f.eks. et stykke brie på biff, smeltet brie i aspargessuppe, sammen med nykokt pasta og kylling, dyppet i mel, vispet egg og hakkede mandler og så fritert og servert med tyttebærsyltetøy eller lag toast med brie, røkt skinke og sennep blandet med litt honning. Nam nam! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 7. mai 2004 hehe.. mulig jeg er sær, men ble mer kvalm enn sulten av det du ramsa opp arkana ritz kjeks er definitivt det beste! og jeg kommer langt med enkle norvegia på.. mmm.. og druer.. tror jeg må skaffe meg noe slikt i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 7. mai 2004 #9 Del Skrevet 7. mai 2004 Skjær et stykke brie på en ristet skive landbrød. Smør honning på, deretter tar du en halv valnøtt på og har det i ovnen til brien såvidt smelter ... en deilig forrett :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 7. mai 2004 #10 Del Skrevet 7. mai 2004 I tillegg er brie på biff en klassiker... Men du BØR absolutt spise upasteurisert! Som Brie de meaux... Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilkMaiden Skrevet 7. mai 2004 #11 Del Skrevet 7. mai 2004 Takk og pris at det ikke bare er jeg som synes brie smaker sæd! :oops: Men sædsmaken sitter i "skallet", tar en bort det er det veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #12 Del Skrevet 7. mai 2004 Sæd - jepp! :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 8. mai 2004 men sæd er jo nammis da 8) kanskje ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 8. mai 2004 #14 Del Skrevet 8. mai 2004 Dersom dere synes Brie smaker sæd blir jeg bekymret for kjærestene deres. Dersom sæden deres smaker som Brie bør de DEFINITIVT ta en tur til legen!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 8. mai 2004 #15 Del Skrevet 8. mai 2004 Dersom dere synes Brie smaker sæd blir jeg bekymret for kjærestene deres. Dersom sæden deres smaker som Brie bør de DEFINITIVT ta en tur til legen!!!!!!!!!! Jennifer - som absolutt ikke synes at brie smaker sæd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. mai 2004 #16 Del Skrevet 8. mai 2004 Duh - det SMAKER faktisk sæd. Lukter sæd gjør det også. Men det er godt på valnøttbrød og kjeks og sånt, med litt paprika eller bær på. Brie altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 8. mai 2004 #17 Del Skrevet 8. mai 2004 *lurer på hva slags forhold jeg kommer til å ha til brie etter å ha lest denne tråden* Jennfier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 9. mai 2004 #18 Del Skrevet 9. mai 2004 Duh - det SMAKER faktisk sæd. Lukter sæd gjør det også. Vel, jeg har da vitterlig smakt begge deler, og er Brie smaker IKKE sæd! Og hvis du virkelig mener at det smaker sæd, skjønner jeg ikke hvordan du kan si at det er "godt på valnøtt brød og kjeks og sånt"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå