Gå til innhold

Tørking av klær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer mener at klær må tørkes på badet, da tørking av klær andre steder på stue/soverom kan føre at det blir oppblomstring av fukt og mugg.

Jeg tenker det går greit å tørke klær i resten av leiligheten også, særlig da det passer bedre for oss å henge opp feks skjorter og kjoler andre steder enn på badet. Er imidlertid enig i at det optimale hadde vært et vaskerom.

Hva tenker dere, og hvor tørker dere klær?

Anonymous poster hash: 47fe7...32a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville hvertfall ikke tørket dem på soverommet. Ikke bra for inneklima, så man bør vel helst ikke gjøre det i stuen heller. Har dere mulighet til å tørke på badet, bør dere gjøre det.

Anonymous poster hash: 0c000...d41
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tørket klær på bad heller om man ikke har vifte der - er jo like fuktskadende for badet slik sett.

Jeg ville kjøpt tørketrommel for alt som vaskes på 60 grader, og tørket resten ute/på badet dersom det var vifte.

Eget tørkerom er selvsagt det mest optimale.

Soverom er vel det dårøigste stedet mtp inneklima, ja. Man kan og kjøpe avfukter for å lette på fukt.

Anonymous poster hash: 14d7b...963
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg pleier å tørke på et gjesterom/kontor, men det er ikke helt optimalt. Det beste hadde vært et vaskerom med vifte og eventuelt luftavfukter. Badet er ikke bedre enn andre steder dersom det ikke er vifte der mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndklær, sokker, sengetøy og mannens boxere+undertøyet til barna tørker jeg i tørketrommel. Resten tørker jeg på et gjesterom der jeg har vinduet på en liten gløtt. Er været bra så drar jeg tørkestativet ut og tørker klærne ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker så og si alt i tørketrommel. Ihvertfall alt av bomull.

Anonymous poster hash: 63f1d...2af
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tørker også det meste i tørketrommel, så spørsmålet gjelder i hovedsak "penere" klær som skjorter, kjoler og annet som ikke bør tørkes i trommel. Vi er studenter, så har dessverre ikke noe ekstra rom å tørke klær på. Det blir veldig høy luftfuktighet på badet når vi tørker der også, så badet er heller ikke optimalt. TS

Anonymous poster hash: 47fe7...32a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er fint vær tørker vi det ute, men må nesten tørke klær på soverom og stue da det ikke er plass andre steder. Dessuten blir det så tørr luft på vinteren inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker i stua siden det er det største rommet mitt (soverom er uaktuelt da jeg har mye allergier, badet er lite og varmt og jeg er redd for fukt), og setter tørkestativet rett ved verandadøren som jeg passer på å åpne en del. Ikke ideelt, men tror det er den beste løsningen hos meg.

Anonymous poster hash: 3d95a...6eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker klærne mine på stua eller på kjøkkenet. De er bre der det er plass. Mannen tørker itt i tørketromelen. Håndklær ol. tørkes også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tørkes klær i gangen eller stua.Badet er kombinert vaskerom,men for lite til tørkestativet.Når det er fint væt,tørkes det på verandaen.

60 grades vask tørkes i tørketrommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy, håndklær, boxere og endel andre klær tørkes i tørketrommelen. Ull og fingensere osv tørkes under varmepumpa i stua (flyttes på på soverommet om vi får besøk). Ting som drypper: regntøy, votter, jakker og dresser tørkes på vaskerommet eller over badekaret.

Anonymous poster hash: 40cee...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørketromler en del, men en del må også på stativ. Tørker dette på gjesterommet, men pleier ikke å ha vinduet åpent. Må man dette for å unngå fukt?

Døren står alltid åpen ut mot gangen/de andre rommene, men ikke noe mer enn det.

Det står heller ikke på varme der, med mindre vi skal ha besøk. Bør vi alltid ha varme der når vi bruker det til tørkerom?

Anonymous poster hash: b15be...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tørketromler en del, men en del må også på stativ. Tørker dette på gjesterommet, men pleier ikke å ha vinduet åpent. Må man dette for å unngå fukt?

Døren står alltid åpen ut mot gangen/de andre rommene, men ikke noe mer enn det.

Det står heller ikke på varme der, med mindre vi skal ha besøk. Bør vi alltid ha varme der når vi bruker det til tørkerom?

Det er snakk om 1-2 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klærne tørker vel kanskje fortere om du har på varme, men bortsett fra det kan jeg ikke se at det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er fint vær tørker vi det ute, men må nesten tørke klær på soverom og stue da det ikke er plass andre steder. Dessuten blir det så tørr luft på vinteren inne.

What she said....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Amber Rose

Jeg lar det tørke på gjesterommet. Døra står åpen, så føler ikke det er fuktig der inne. Om samboeren har lukket døra derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også tørketrommel! Det som ikke kan tørkes (svært liten del av klærne) henger jeg opp på badet, og slår på vifte/åpner vinduet. :)

Endret av _Essx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker klærne mine på stua eller på kjøkkenet. De er bre der det er plass. Mannen tørker itt i tørketromelen. Håndklær ol. tørkes også der.

Du vet at det blir matos av klærne hvis du tørker dem på kjøkkenet?

Anonymous poster hash: 9627f...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også tørketrommel! Det som ikke kan tørkes (svært liten del av klærne) henger jeg opp på badet, og slår på vifte/åpner vinduet. :)

Mens vi bygget hus bodde vi ett år i en leid leilighet på 79 kvadrat... Alt måtte tromles unntatt kjoler og skjorter pga plassmangel med to voksne, 2 barn, 2 hunder og 2 katter på så liten plass. Men skal love deg at det ble en god del mer slitasje på klørne av å tromle dem! Merker ikke noe på undertøy, håndklør og sengetøy da jeg alltid har tromlet det, men vanlige klær... Kunne se de falmet uke for uke. Etter vi kom inn i huset for 3 år siden har jeg ikke tromlet et eneste vanlig kkesplagg foruten håndklør undertøy og sengklør. Og jeg ser med det blåtte øye at klærne ikke falmes mer! Trommel er bra til 60 graderstøy men slett ikke til vanlig 40grader. Trommel er ikke alltid det beste.

Anonymous poster hash: 9627f...6e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...