Gå til innhold

Hvor mye kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at tråden har vært oppe før, men jeg spørr likevel.

Hvor mange kaker har dere beregnet til antall gjester i deres bryllup?

og hvilke kaker skal dere ha?

Vi skal ha disse:

* konfektkake

* eplekake

* gulrotkake

* verdens beste

* 2 ostekaker

* romkake

* kransekake

* sjokoladekake

* after eight kake

* festkake

* suksessterte

* opp-ned-kake

* bryllupskake

* daimkake

Det skulle bli svimlende 15 kaker pluss lefse og snitter. Er det nok til (i utgangspunktet) 131 personer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange vi skal ha, men det blir nok flere enn jeg først hadde tenkt. Sa høyt til mamma og svigermor, at vi trenger jo ikke så mange forskjellige kaker - da så de rart på meg begge to og ga klar beskjed om at - jo, det gjør vi :-) De får bare bake de da.

Skrevet

:o Det var mange kaker! Ble skikkelig fysen paa et stykke After Eight-kake :wink:

Men til saken: tror du kan berolige deg med at dere har mange nok - med mindre det er veldig lenge mellom middag og kaker, og middagen i tillegg ikke metter noe saerlig (begge disse faktorene er lite sannsynlige), saa boer dette holde i massevis! Vi skal sannsynligis bare ha bryllupskaken (men det er tre etasjer med hver sin smak), i tillegg skal jeg bake brownies og stikke dem ut i hjerteformer.

Skrevet

Det høres ut som ganske mange kaker, men det blir jo lekkert på kakebordet. :-) Vi har tenkt (til ca 50 gjester) å ha bryllupskake, kransekake, kokoskake og kanskje noe konfekt og evt en kringle, men det er ikke helt ferdig gjennomtenkt.

*apriljente gifter seg 28.08.04*

Gjest Pjusk
Skrevet

Etter å ha lest en del bryllup/kake/blir det nok-tråder, tror jeg følgende formel kan gjelde: Ta antall kaker du tror du ha, del på 10 og gang med 2,43. Da tror jeg alle blir ordentlig kakemette!!! :wink:

Var i konfirmasjon i helgen. Vi var 10 voksne, 8 ungdommer og 5 barn.

Det var seks kaker og ca. 1/4 ble spist. Den ene kaken ble ikke sprettet engang.

Skrevet

Jeg vet at det kommer til å bli en del kaker hos oss, men akkurat hvor mange og hva slags kaker, det aner jeg faktisk ikke.. :roll:

Grunnen til det, er at den oppgaven har mamma og "svigermor" tatt, og det er jeg meget takknemlig for!

De ordner og styrer med dette med kaker, og jeg vet at det kommer til å bli mer enn nok kaker... :hoho:

Skrevet

Vi som er fra Vestlandet pleier å regne 1/2 kake per pers., men ikke hør på oss! :ler:

Skrevet

Vi skal ha 8 kaker + bryllupskake:

Kransekake

Gina Oselia

Verdens beste

Suksesskake

Marsipankake

Ringerikskringle

Troikakake

Fyrstekake

Tror det er mer enn nok til 80 stykker :Nikke:

Skrevet

Sånn forløpig har vi satt opp denne listen, men det kommer vel et par kaker til som tanter og onkler bare MÅ ha! :ler2:

- Bryllupskake (sjokoladekake 3 etg.)

- Diger firkantet lukke valnøtt

- Tårnkake/Kransekake

- Ostekake

- Helenekake

- Lady Goldenglow

- Risboller til barna

- Gelekake

- Bløtkake

- Suksessterte

- Gulrotkake

- Verdens Beste/Drømmen

Altså 12 kaker + lefser, rundtykker og boller foreløpig til omtrent 80 mennesker.

Skrevet
Troikakake

:sikle: mmm, har du oppskrifta??....

Skrevet

Nei, det er en venninne av mamma som skal ordne den! Skal høre om oppskrift jeg :wink:

Skrevet

:sikle: mmm, har du oppskrifta??....

Men jeg har oppskrift. :-)

Troika-kake

200 g malte mandler

200 g melis

3 eggehviter

75 g melis

1 dl vann

3 eggeplommer

150 g smør

1 ss kakao

1 pk rød gelé

3 dl vann

500 g marsipan til lokk

1 ½ plate sjokolade

2 ss delfiafett

Pisk eggehvitene stive og rør i mandler og melis. Stekes ved 170 g i ca 30 min. i 26 cm form m/ bakepapir.

Trøffelkrem:

Kok melis og vann til litt seig masse (ca 8 min.) og avkjøl. Pisk eggeplommer, tilsett melismassen i en tynn stråle mens du pisker godt. Rør inn smøret i små biter, til slutt kakao.

Smør kremen på den avkjølte bunnen. Sett på kakeformringen. Ha så på gele som har begynt å stivne. La den stivne helt. Kjevl marsipan til en tynn leiv, som legges over geleen og på sidene, formes glatt og fin. Smelt sjokolade/fett, som avkjøles litt og smøres forsiktig i et jevnt lag over marsipanlokket.

Skrevet

Vi skal bare ha bryllupskake vi :-)

Holder i MASSEVIS!

Skrevet

Vi skal ha:

Bryllupskake

Kvæfjorkake

Kransekake

Ostekake

Sjokoladekake

Vi blir 51 personer!

Skrevet

Vi skal ha masse kaker, at ikke alle blir åpnet ser jeg bare positivt på. Det skal myldre av kaker, og det skal druknes i kaker......

Skrevet
Vi skal ha masse kaker, at ikke alle blir åpnet ser jeg bare positivt på. Det skal myldre av kaker, og det skal druknes i kaker......

:Nikke::klappe::danse::sikle:

Skrevet

8 kaker + frukt + fruktsalat + bryllupskake til 50 stk.

MEEER enn nok.

M

Gjest MrsL
Skrevet

Vi har 12 kaker + bryllupskake til 56 gjester, og det er nok mer enn nok :wink:

Skrevet
Vi skal ha:

Bryllupskake

Kvæfjorkake

Kransekake

Ostekake

Sjokoladekake

Vi blir 51 personer!

Jepp....vi skal også ha 5 kaker :

Bryllupskake - 2 etg

Verdens Beste (Kvæfjord)

Sukssèterte

Ostekake

"overraskelse"-kake (kona til han som mekker maten vårs lager en "cake to die for") :)

Vi blir 59 personer (med stort og smått)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...