Gå til innhold

Gå over til sykkel fra løping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye jeg må sykle for å kompensere for mine vanlige 30minutts løpeturer.. Sykkelturene mine nå blir i overkant av 1mil i variert terreng, og det hender seg (litt vel ofte) at jeg må ta et par sekunds pause etter en bakke for å ta en slurk vann og få inn igjen pusten. Prøver å ta milen raskere og raskere. Går det greit å bare gjøre det slik?

Målet mitt er å i det minste beholde formen mest mulig mens jeg har løpepause/overgang til kombinert sykkel og løping. Har lest noe om at man må sykle tre-fire ganger lenger enn man løper, men jeg virkelig hater langvarige treningsrunder..

Anonymous poster hash: c2ae1...91d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt løper du på de 30-minuttersturene dine da?

En mil på sykkel er ikke særlig langt. Om du bare skal sykle i 30 minutter og er i grei form bør du i alle fall sikte mot en hastighet på 25-30 km/t, dvs 1,5 mil. Det er heller ikke særlig langt... Løping er mye mer effektivt sånn sett.

Anonymous poster hash: a27d5...8bb
Gjest bustyvel
Skrevet

1 mil er jo langt bedre enn ingenting, men jeg liker å sykle i litt terreng, eventuelt på vei med litt bakker slik at jeg kan bakkespurte litt. Det får opp pulsen skikkelig, og jeg føler at jeg får mer ut av økta selv om jeg ikke sykler så langt. Hvor langt og ofte du bør sykle kommer jo litt ann på hva du ønsker med treningen, men jeg vil påstå at variasjon er tingen også sykkelmessig, og hvorfor pine seg på lange økter dersom du ikke liker det…?

Husk å drikk nok, jeg fikk tips av Wiggins her inne om å drikke ofte, og det har gitt meg litt ekstra piff på de lange øktene (ca 1-2 timer, varierende lengde etter terreng). Denne brukeren er dyktig med sykkel, og kan sikkert også gi deg noen råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...