AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Det er blitt mer og mer vanlig at jenter har tilfeldig sex eller en såkalt "fuckfriend". De fleste jenter i dagens samfunn er det vi kan kalle "seksuelt frigjorte". Likevel finnes det fortsatt et fåtall jenter som gjerne vil vente med sex til det er snakk om romantiske følelser inn i bildet, eller til de har kommet i forhold. Det jeg lurer på er: hvorfor er de "dydige" jentene faktisk velger å vente? Hva er deres forklaring? Anonymous poster hash: 0025e...c7a
oeas Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 De har vel den samme forklaringen som oss gutta. De ønsker ikke å ligge rundt. Jeg ligger ikke rundt fordi jeg ikke er interessert i et tilfeldig ligg, men en partner. Da er sexen underordnet. 17
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Plukk opp en hvilken som helst historiebok, les den, tenk litt, så har du svaret. Mannsjåvinisme, med undertrykking av kvinners behov, tanker og drifter, har vært normen i store deler av vår verden i godt over 2000 år. For å holde kvinner under kontroll har man blant annet oppdratt dem til å tro at seksualitet er noe skamfult og syndig. Dette er i ferd med å endre seg, men det tar tid. Det er ikke mange tiårene siden kvinner fikk stemmerett. Og fremdeles risikerer kvinner som tar seg til rette på samme måte som menn gjør å bli kalt bitchy, horete, løse og gudene vet hva, iblant til og med av andre kvinner. Vi har enda en vei igjen å gå til vi har full likestilling. Hurra for alle "tøser" der ute som ikke lar seg stoppe av frykt for skjellsord! Dere slike som dere som pusher verden fremover. Det som provoserer i dag, er kanskje normen i fremtiden. Anonymous poster hash: 5f43a...b72 12
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Hvorfor er du ikke interessert i et tilfeldig ligg? Anonymous poster hash: 0025e...c7a
bella_ Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Jeg tror ikke at det er et fåtall som gjør dette. Jeg kjenner flere om 'venter', og flere som ikke gjør det. Jeg har ikke ONS, og en fuckfriend har jeg ikke kommet over, så da blir det til at jeg egentlig ikke har sex mens jeg er singel. For min del er dette egentlig tilfeldig, og jeg synes sex med en jeg er glad i er best. Da slipper jeg meg ordentlig løs. Jeg vil ikke si at det finnes en gruppe 'seksuelt frigjorte' jenter, og en gruppe 'dydige jenter'. 7
Alina X Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Jeg er ingen jomfru,men har hatt 7 partnere fordelt på mine 26 år noe som jeg selv ikke anser som "mange sexpartnere", for min del ønsker jeg ikke å gå ut på byen og ha ONS,selvom det frister moen ganger når man ser dere hotte mannfolk;) Jeg ønsker å være i et stabilt forhold og å ha en partner, jeg ønsker ikke en tilfeldig fyr i senga hver helg, men en jeg kan bry meg om og ha det kos med...jeg finner det ikke spennende eller interessant å dra ut på byen og være et kjøttstykke for en kveld. Jeg er et menneske og finner ingen verdi i å ha sex med forskjellige menn(no offense,men det er ikke alltid så spennende...) Jeg har opplevd å ha sex jeg ikke får noe ut av(orgasme) og da ser jeg liten vits i å dra med meg fremmede menn for noen timer med svett sex og kanskje litt kos.... 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Så hvorvidt man er seksuelt frigjort avgjøres av hvor mange ONS man har. Åkei. Skjønner. Har noen av dere som så gjerne ønsker å stemple noen som pripne i alle tenkelige situasjoner tenkt over hvor nedlatende det egentlig er? Hva så om noen trenger følelser for å ha sex? Hva så om noen er ukomfortable med ONS? Hva så om noen har andre preferanser enn dere? Hva så om noen står for sine egne prinsipper istedenfor andres? Anonymous poster hash: f0510...0a3 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 Jeg har på ingen måte prøvd å snakke nedlatende om "pripne" jenter i åpningsinnlegget. TS Anonymous poster hash: 0025e...c7a
Cordelia Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Nja....tjaaaa.......fordi folk er forskjellige, tru? 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Jeg har på ingen måte prøvd å snakke nedlatende om "pripne" jenter i åpningsinnlegget. TS Anonymous poster hash: 0025e...c7a Jeg er trolig ikke det du ville kalt en prippen jente selv. Bella har imidlertid mye rett i at man vanskelig kan dele jenter inn i to grupper som du legger opp til. På samme måte som jeg skal ha meg frabedt å bli stemplet som løs, så mener jeg det samme må ligge til grunn for prippen. Det er helt subjektivt hvordan vi vurderer hva som er "prippent", men jeg er bare ikke med på at seksuell frigjorthet defineres av å ligge med noen raskest mulig, og ihvertfall ikke at det defineres av hvorvidt man ønsker uforpliktende sex. Det blir så paradoksalt, særlig når poenget med seksuell frigjorthet er eksempelvis å bryte ned kategorier og løsrive seg fra normer. Et bedre spørsmål må være hvorfor vi er så opptatte av å sette menneskers, da særlig kvinners, seksualitet inn i en snever bås. Anonymous poster hash: f0510...0a3 8
Cordelia Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 Jeg er trolig ikke det du ville kalt en prippen jente selv. Bella har imidlertid mye rett i at man vanskelig kan dele jenter inn i to grupper som du legger opp til. På samme måte som jeg skal ha meg frabedt å bli stemplet som løs, så mener jeg det samme må ligge til grunn for prippen. Det er helt subjektivt hvordan vi vurderer hva som er "prippent", men jeg er bare ikke med på at seksuell frigjorthet defineres av å ligge med noen raskest mulig, og ihvertfall ikke at det defineres av hvorvidt man ønsker uforpliktende sex. Det blir så paradoksalt, særlig når poenget med seksuell frigjorthet er eksempelvis å bryte ned kategorier og løsrive seg fra normer. Et bedre spørsmål må være hvorfor vi er så opptatte av å sette menneskers, da særlig kvinners, seksualitet inn i en snever bås. Anonymous poster hash: f0510...0a3 Amen! 2
Knirke Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 ..Ooooog, etter å ha lest dette ble jeg plutselig 10 hakk mer prippen 1
oeas Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Et bedre spørsmål må være hvorfor vi er så opptatte av å sette menneskers, da særlig kvinners, seksualitet inn i en snever bås. Anonymous poster hash: f0510...0a3 Vi er avhengige av det. Mennesket hadde ikke klart seg uten muligheten til å generalisere. Men dette blir veldig fort akademisk og en avsporing.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Man kan jo ikke dele inn damer i to enkle kategorier, og gi enkle svar på hvorfor de er i den ene eller andre kategorien. Men jeg synes det er et interessant nok spørsmål/tema og det hadde vært morsomt om noen hadde noe å tilføye utover at de ble personlig fornærmet. Jeg tror det ligger litt i at man fremdeles blir innprentet at man bør være dydig. Det foregår mye seksualisering av samfunnet (ikke at den siden akkurat er utelukkende positiv heller, spørs hvor frigjorte alle de såkalt frigjorte damene er), men på den andre siden så møter man til stadighet ting som fordømmelse av ungdomsskolens luddere, opphøyning av sex innenfor monogame kjærlighetsforhold kontra den meningsløse sexen utenfor, at sex skal være hellig og veldig spesielt, at one night stands er meningsløst og verdiløst, at menn ikke gifter seg med "hora" osv. Jeg var f.eks. lenge hellig overbevist om at første gang man skulle ha sex så måtte det være med en man elsket, akkurat som det var en allmenngyldig naturlov. Det er jo bare bullshit, men det er vel spesielt som barn/tenåring at man får trykket en noe streng seksualmoral ned i skallen, for da er vi ganske umodne og dumme i hodet og kan lett drite oss ut. Så da blir gutta fortalt at de må bruke kondom, imens jentene blir fortalt at de egentlig ikke bør pule i det hele tatt for det er bare noe de vil angre på. Jeg tror også at noen ikke får noe/nok ut av å ha sex med folk de ikke elsker, kjærlighet og sex går hånd i hånd og man kan ikke ha det ene uten det andre. Noen tør ikke ha sex med andre enn den de elsker, det føles for intimt, nakent og intenst å gjøre med "hvem som helst"/fremmede/folk man ikke stoler 100% på. Noen er fryktelig redde for kjønnsykdommer. Noen er bare ikke spesielt interessert i sex, iallefall ikke sex bare for sexens skyld, og går gjerne i årevis uten. Noen gir så blaffen i sex at de ikke er interessert i å ha det særlig ofte når de er i forhold engang. Noen synes kanskje sex er bittelitt skittent, de liker ikke den seksuelle delen av seg selv så godt, eller dyrker den iallefall ikke. Noen er jo faktisk totalskadet av de normene jeg nevnte tidligere, dette gjelder kanskje spesielt kristne som blir fortalt litt oftere enn oss andre at sex uten kjærlighet er synd. Nå gjetter jeg bare på forskjellige grunner altså, selv er jeg den største slutbagen jeg kjenner. Anonymous poster hash: f7d97...08c
Steinar40 Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Fordi noen har bedre vett enn resten av hopen. 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 For meg er sex nært forbundet med følelser. Det blir intetsigende med sex, uten at det kiler i magen når jeg ser mannen. Skulle ønske jeg var annerledes på det området, for nå har jeg vært singel og sexløs lenge. Savner nærhet og tilhørighet. Det får jeg ikke av tilfeldig sex. For øvrig tror jeg også at verden går mot at begrep som "prippen" og "horete" etter hvert forsvinner, noe som er en god ting. La folk få ha sex med hvem de vil, når de vil, så lenge det er frivillig deling av kropp. 1
Lanista1984 Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 (endret) Faen, kan man ikke bare ta en ronk slik vi gjør i Afghanistan. Vi overlever ,vi. Orker ikke sex med en som er halvdrita eller som jeg vet ville ha valgt ti andre like mye som meg. Kan vente jeg også. Går greit. Er selvfølgelig ikke jomfru men må ikke ha sex igjen før det betyr noe. Det har alt gått så lang tid at det kan like vel være det samme. Så sånn er det. Endret 16. november 2013 av Lanista1984 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Jeg er superprippen. Er ikke det at jeg ikke blir tent eller får fantasier om å være frigjort. Men jeg vet jeg ville angret så mye i etterkant fordi jeg har en innstilling om at det skal være med riktig mann og romantisk, i et forhold.. bla bla. Jeg liker å være dydig og ikke minst å kunne dele meg selv med en spesiell Anonymous poster hash: 4d5e0...5a2
Gjest Raindrops Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 Etter min mening er man seksuelt frigjort når man følger sine egne lyster og innfall, og har sex med den man vil, uavhengig av hva gud og hvermannsen måtte mene om det, og enten det betyr å ha sex med kun én person hele livet eller en ny hver helg. Jeg håper vi før eller senere kommer til et punkt der det ikke er nødvendig å rettferdiggjøre hvorfor man gjør det ene eller det andre. 9
Lanista1984 Skrevet 16. november 2013 #20 Skrevet 16. november 2013 Etter min mening er man seksuelt frigjort når man følger sine egne lyster og innfall, og har sex med den man vil, uavhengig av hva gud og hvermannsen måtte mene om det, og enten det betyr å ha sex med kun én person hele livet eller en ny hver helg. Jeg håper vi før eller senere kommer til et punkt der det ikke er nødvendig å rettferdiggjøre hvorfor man gjør det ene eller det andre. Kult bilde. Og nei, jeg trenger ikke å rettferdiggjøre hvorfor jeg synes det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå