AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Nesten hver dag så våkner jeg med smerter på siden av tunga. Alltid på venstre side. Når jeg sjekker tunga i speilet så er det av og til merker etter tennene mine, tror jeg. Synes det er helt jævlig hver morgen. Smertene er ikke så ille når jeg får drukket noe, men med en gang jeg våkner så gjør det så vondt! Hvorfor skjer dette? Kan noen hjelpe meg? Er forresten 20 år! Anonymous poster hash: b43e9...726
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Høres ut som om du biter deg i tunga i søvne? Snakk med lege/tannlege kanskje? Bittskinner kan kanskje være en løsning? Anonymous poster hash: bd246...6c3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Høres ut som om du biter deg i tunga i søvne? Snakk med lege/tannlege kanskje? Bittskinner kan kanskje være en løsning? Anonymous poster hash: bd246...6c3 Ja det har jeg ikke tenkt på. Av og til så føler jeg at tunga er klistra fast til venstre side, av tenna mine. Noen ganger har jeg til og med tannmerker på tunga. Kan ta det opp med tannlegen på onsdag. (Har time da) Takk for svar. Anonymous poster hash: b43e9...726
Minya Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Tannmerker på tunga er helt normalt om du sover med lukket munn. Prøv å gå en hel dag uten å prate til noen overhode, da får du akkurat samme greia. At det gjør vondt, og i hovedsak på den ene siden, kan være fordi du biter deg i tunga mens du sover, men det kan også komme av skarpe kanter på jekslene. Jeg har et par veldig skarpe jeksler som noen ganger fører til at tunga får "gnagsår" om jeg ikke åpner kjeften på en stund. Særlig de dagene jeg ikke prater med noen.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Tannmerker på tunga er helt normalt om du sover med lukket munn. Prøv å gå en hel dag uten å prate til noen overhode, da får du akkurat samme greia. At det gjør vondt, og i hovedsak på den ene siden, kan være fordi du biter deg i tunga mens du sover, men det kan også komme av skarpe kanter på jekslene. Jeg har et par veldig skarpe jeksler som noen ganger fører til at tunga får "gnagsår" om jeg ikke åpner kjeften på en stund. Særlig de dagene jeg ikke prater med noen. Takk for svar! Ja jeg har ganske spisse tenner, og noen kaller meg vampyr noen ganger. Så kan være det er tennene mine som er skarpe. Eller så er det rett og slett at jeg biter meg i søvne. Får høre med tannlegen på torsdag tenker jeg. tusen takk igjen, setter pris på svar. Anonymous poster hash: b43e9...726
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6 Skrevet 16. november 2013 Jeg hadde noe av det samme problemet da jeg var ung, bare at jeg fikk verk i hele tanngarden. Var pga at jeg lå med sammenbitte tenner hver natt. Fikk en bittskinne jeg brukte om natta i 3-4 år mellom 17-20. Kanskje du også biter deg selv ubevisst i tunga hver natt? Jeg ante ikke at jeg bet tenna så hardt før tannlegen foreslo det. Snakk med tannkegen. Koster ikke så mye å få en plastskinne. Ser jeg har skrevet da jeg var ung,, er ung ennå, bare 28 Litt ot men.. Lykke til Anonymous poster hash: 93cf6...b61
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Sover du godt? Hvis ikke og du har slitsomme drømmer så kan det også forklare dette med tungen. Ved stress presser man ofte tungen ut til sidene i munnen helt uten å tenke over det. Jeg har også våknet og hatt vondt i tungen, og jeg har alltid hatt vonde drømmer de nettene. Kanskje det bare er dette du har? Anonymous poster hash: 9d33c...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå