AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Del Skrevet 15. november 2013 Fikk akutt tannverk for 3 dager siden. Type vannvittige smerter, aldri hatt så vondt før, og heg har hatt tannpine før! Ingen smertestillende hjalp, verken ibux 600mg+ paracet, voltaren + paracet eller tramadol. Var hos tannlegen i dag, men ingenting vistes på røntgen. Han antok at det kunne være betennelse og satte meg på apocillin en uke. Nå kommer smertene som rier, smertetak som varer 10 min ca om gangen. Kommer med jevne og ujevne mellomrom alt fra 1 til 3 timer. Holder på å bli fullstendig sprø, var på nippet til å mose hodet i veggen isted, tårene spratt og det føles som om hele kjeven, tanna og munnen skal eksplodere.. Lurer på om ande har opplevd dette?? Burde jeg ringe legevakt eller tannlegevakt? Mellom takene har jeg en konstant murring i tennene som ingen smertestillende tar knekken på. HVA gjør jeg?? Blir galen! Anonymous poster hash: 01a02...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg har vært igjennom samme helvete, men da var det visdomstannen min som ble betent. Verken sov eller spiste på flere dager og endte opp med å "overdose" på paralgin forte, uten at det hjalp på smertene. Jeg ville ringt noen. Tørte ikke gjøre det den gangen, men man skal ikke måtte ha det slik. Anonymous poster hash: 304f6...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Del Skrevet 15. november 2013 Jeg har vært igjennom samme helvete, men da var det visdomstannen min som ble betent. Verken sov eller spiste på flere dager og endte opp med å "overdose" på paralgin forte, uten at det hjalp på smertene. Jeg ville ringt noen. Tørte ikke gjøre det den gangen, men man skal ikke måtte ha det slik.Anonymous poster hash: 304f6...b1b Takk for svar. Tror jeg må ta natta til hjelp å se om det blir bedring ellers må jeg ringe legevakta... For dette makter jeg bare ikke mere. Fødte for 10 år siden, trodde det var vondt. Ikke i nærheten av dette. Har ingen visdomstenner igjen, alle er trukket, ig ingenting ble funnet på røntgen heller... TsAnonymous poster hash: 7310d...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Del Skrevet 16. november 2013 Det kan være en mikroskopisk sprekk i emaljen på en tann eller en lekk fylling som gjør at mat og drikke (og luft) kommer i kontakt med dentinet og/eller tannroten. Da vil du utvikle verre og verre tannpine til roten blir så irritert og betent at det vises på røntgen. Jeg opplevde dette for kort tid siden. Først murringer, så et opphold på et par måneder, og så slo det til med stadig hyppigere verk. Til slutt kunne jeg kjenne hvilken tann som gjorde vondt og da var tannrota betent nok til at tannlegen så det på røntgenbildet. Det ble penicillinkur og rotfylling. Anonymous poster hash: 55ac8...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #5 Del Skrevet 16. november 2013 Hvis kaldt provoserer frem smerte er det ihvertfall et tegn på at det faktisk er en betennelse. Anonymous poster hash: 13c75...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå