Gå til innhold

Hva er det jeg ikke må spise får å ikke få oppblåst mage ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 44 kilo, selv om jeg ganske slank så har jeg utbulende mage, pga den er så oppblåst. Så hva kan jeg unngå å spise får ikke å få oppblåst mage ?

Anonymous poster hash: dbaff...4c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kartlegge hva du faktisk spiser, kutte ut en og en matvare og se om noe endrer seg. Folk er forskjellige, jeg kan spise fjorten brødskiver uten å bli det minste oppblåst, men tre biter blomkål og jeg ser gravid ut. Vær forsiktig med å overtolke resultatene også, bare fordi du føler deg bra etter en dag uten kneip betyr ikke det at du må leve resten av livet uten havregrøt, knekkebrød eller müsli i normale mengder.

Anonymous poster hash: b1808...958
  • Liker 1
Skrevet

Vil ikke oppfordre til lavkarbo, men jeg har merket at jeg ikke blir oppblåst når jeg holder meg unna hvitt brød, pasta, potet etc.. Kutter det ikke helt ut, men spiser mindre av det. Kuttet ut brød med knekkebrød f.eks :)

Anonymous poster hash: 870f0...30e
  • Liker 1
Skrevet

Sopp, løk, store mengder råe grønnsaker (gulrot, brokkoli, blomkål etc), fiberrik mat som rugbrød, klibrød, frukt med mye syre, tyggis, kunstig søtning, kullsyre,

Dette er mine tips som jeg følger selv. Lever også litt lavkarbo (100 g karbo daglig)og dwt hjelper også!

Anonymous poster hash: 331f9...196

Skrevet

Vil ikke oppfordre til lavkarbo, men jeg har merket at jeg ikke blir oppblåst når jeg holder meg unna hvitt brød, pasta, potet etc.. Kutter det ikke helt ut, men spiser mindre av det. Kuttet ut brød med knekkebrød f.eks :)Anonymous poster hash: 870f0...30e

Har og oppdaget dette! Spiser derfor mer knekkebrød enn brød.

Anonymous poster hash: 0a186...b71

Skrevet

Selv blir jeg oppblåst av peanøtter, alle vanlige melkeprodukter, for mye kaffe, rå grønnsaker og all type mat med mel i, det vil si brød, pasta, kaker og slike ting. Jeg tåler heller ikke sitrusfrukter, rå epler , vin og andre ting med mye syre. Ved siden av mageproblemer fører disse matvarene også til migrene hos meg.

Jeg blir så oppblåst at jeg ser høygravid ut og magen føles som en sprengt ballong og det er ikke godt.

Så jeg har vært nødt til å ta noen kostholdsgrep og har nå blitt mye bedre.

Jeg har byttet ut all mat med gluten mot glutenfritt. Så nå spiser jeg bare glutenfritt brød og tilsvarende produkter. All vanlig melkeprodukter er byttet ut med laktosefrie produkter.

Grønnsaker blir kokt eller stekt og av frukt så går det i stekte epler, mango, litt banan og noen få søte druer av og til. Jeg spiser mye løk av alle slag og min mage har ikke problemer med det.

Og så lager jeg masse gresk salat med sunn olivenolje. Nydelig til stekt fisk.

Ellers så spiser jeg glutenfri havregrøt med laktosefri melk. Rene kjøttprodukter det vil si ikke noe ferdigkjøpte karbonader, kjøttdeig og liknende, kyllingfilet, fisk og masse stekte eller kokte, dampede grønnsaker. Jeg er sparsom med poteter men kan spise det i små mengder. Jeg lager mye supper fra bunnen slik som tomatsuppe, blomkålsuppe, gulrotsuppe, fiskesuppe osv. Her har man mye å gå på. Bruker rene råvarer, kraft og kjører blandingen i blender når den er ferdig kokt hvis jeg ønsker en glatt suppe. Om jeg ønsker en jevning så bruker jeg glutenfritt mel.

Jeg har også merket at jeg får problemer med vanlig is, vaniljesaus som man kjøper og andre ferdigprodukter så jeg lager alt fra bunnen av og da har jeg ikke noen problemer med fordøyelsen.

Jeg drikker ikke alkohol men det er mest for at jeg ikke liker det da , røyker ikke og har kuttet ned til en kopp kaffe per dag. Har erstattet kaffe med myntete. Denne virker krampeløsende og beroligende på magen.

Jeg har måtte følge med selv på hvilke matvarer som har skapt fordøyelsesproblemer og justert meg etter det og det har gitt meg en mye bedre fordøyelse, flatere mage og jeg føler meg bedre.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Når man er 44 kilo, vil en grønn-ert i magesekken få magen til å se oppblåst ut. ;)

• Liker 1
Skrevet

jeg får ekstremt oppblåstmage(ser nesten gravid ut.....) når jeg spiser banan..

Anonymous poster hash: acb2a...130
Skrevet

drikke masse vann, og spise supper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...