Gå til innhold

pleier det å være vrient å få lån til nødvendig oppussing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært trofast betaler på huslånet i flere år (og alt annet, aldri hatt inkasso), allikevel fikk jeg ikke lån til oppussing (skulle låne mer på eksisterende huslån). Jeg skulle låne en liten sum ( myevmindre enn 100k), mindre enn lånet var på når jeg første gang tok opp lån. Jeg snakket med en annen enn Min rådgiver da h*n ikke var til stede. Denne personen jeg snakket med mente jeg ville gå nesten 10k i minus i måneden om jeg tok dette lånet?! Jeg fatter ikke åssen det er mulig når jeg allerede har betalt ned den summen jeg skulle låne til nå, og huset er taksert til mye mer enn dette lånet til sammen.

Pleier det virkelig å være så vrient å få lån (legge til på huslån) til nødvendig oppussing? Er det noe poeng for meg å snakke med min rådgiver?

Anonymous poster hash: 4993e...090

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg tror jeg hadde spurt rådgiveren, ja. Om ikke annet, så for å få en kanskje litt grundigere forklaring på tankegangen og hva som evt skal til. Jeg skjønte heller ikke noe av det der. Selv ikke med et dyrt forbrukslån skal det vel kunne gå an å gå 10 000 i minus i mnd på et topplån under 100 000 ...?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde spurt rådgiveren, ja. Om ikke annet, så for å få en kanskje litt grundigere forklaring på tankegangen og hva som evt skal til. Jeg skjønte heller ikke noe av det der. Selv ikke med et dyrt forbrukslån skal det vel kunne gå an å gå 10 000 i minus i mnd på et topplån under 100 000 ...?

Nei, jeg skjønte ingenting selv, det er takken for å være trofast betaler i alle år..

Får høre med rådgiveren min ja, jeg går jo overhodet ikke i minus i dag, så skulle jeg gått så mye i minus måtte jeg i så fall drite i å betale huslånet fra nå av eller noe da..

Skrevet

Det der hørtes rart ut. Jeg jobber i bank og gir slike lån hver dag. Det vi ser på er betjeningsevne, og det er mye bedre å ha et lån med sikkerhet i bolig enn et forbrukslån med høy rente. Hvis lånet er under 100.000 kr så blir nok ikke det all verdens pr mnd heller. Snakk med rådgiveren din og legg fram saken på nytt. Av og til er de på låneavdelinga veldig vrange av en eller annen grunn.

Anonymous poster hash: fe910...0d4
  • Liker 1
Skrevet

Det der hørtes rart ut. Jeg jobber i bank og gir slike lån hver dag. Det vi ser på er betjeningsevne, og det er mye bedre å ha et lån med sikkerhet i bolig enn et forbrukslån med høy rente. Hvis lånet er under 100.000 kr så blir nok ikke det all verdens pr mnd heller. Snakk med rådgiveren din og legg fram saken på nytt. Av og til er de på låneavdelinga veldig vrange av en eller annen grunn. Anonymous poster hash: fe910...0d4

Denne personen må jo da mene at betalingsevnen er helt ræva. Hvor h*n tar det fra, skjønner ikke jeg, jeg har aldri vært en dag forsinket en gang med betaling. Ble drit skuffet og lei meg, her har jeg spart en betydelig sum selv og ville låne siste, lille rest, for oppussingen må skje nå, så er det sånn man blir møtt i banken..

Skrevet

Vi måtte krangle litt. Har god inntekt og kunne betjent et mye høyere lån enn det vi har i dag, men egenkapitalen var for lav ( selv om den planlagte oppussingen hadde økt verdien på boligen).

Vi løste det ved å bytte bank, noe som viste seg å være veldig enkelt.

Skrevet

Litt vanskelig å gi noe svar på dette når du ikke oppgir mer info om økonomien din...

Skrevet

Økonomien har vært den samme gjennom hele året, og har som sagt ikke hatt noen problemer med å betjene lånet til nå.. Burde ikke betalingshistorikk vise til at jeg ikke går i minus? Den gadd ikke h*n en gang å se på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...