AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Dere som har eller har hatt småspist barn. Hvor lite spiser de på det verste? Og hvor lenge spiste de lite over tid? Jeg er bekymret for jenta mi.Anonymous poster hash: 77f25...825
Frisørdama Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Hvis du er veldig bekymret for hvor mye næring hun får i seg, kan du kjøpe sånn næringsdrikke for barn på apoteket. Jeg måtte gi det til minsten når han hadde totalt spisenekt pga sykdom
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Hvis du er veldig bekymret for hvor mye næring hun får i seg, kan du kjøpe sånn næringsdrikke for barn på apoteket. Jeg måtte gi det til minsten når han hadde totalt spisenekt pga sykdom Er det noe man bare kan kjøpe? Har vært nesten et par uker uten noe særlig mye mat. Vet ikke helt hvorfor, men antakelig forkjølelser som overlapper hverandre. Anonymous poster hash: 77f25...825
Chiquita Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Bare pass på at den næringsdrikken ikke 'overtar' for vanlig mat. Den er veldig mettende, og en boks kan holder barnet stappmett i 5-6 timer (og det går utover neste måltid, osv) Først vil jeg anbefale at du noterer ned alt som blir spist og drukket i løpet av 2-3 dager. Ofte er det mer enn man tror. (Litt her og litt der) Hvordan er vektutviklingen? Gått ned i vekt? Hvordan er hudfargen? Og humøret? Og ta gjerne kontakt med lege/helsesøster før du starter med næringsdrikken også
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Lite mat er, i mine øyne, et knekkebrød og en kvart brødskive iløpet av dagen. Hun får vann og saft som drikke.Anonymous poster hash: 77f25...825
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Og hun er 2 år. Ikke gått ned mye, men litt. Forøverig i godt humør, men lavt energinivå.Anonymous poster hash: 77f25...825
Frisørdama Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 (endret) Er det noe man bare kan kjøpe? Har vært nesten et par uker uten noe særlig mye mat. Vet ikke helt hvorfor, men antakelig forkjølelser som overlapper hverandre. Anonymous poster hash: 77f25...825 Jada, står i hylla på apoteket, sånne små drikkebokser med sugerør, står vel nærigssmoothie eller næringsdrikke på de, (og de er best kalde) Men spør de som jobber der du, på mitt apotek har de to smaker. Det er ikke så billig, men det blåste jeg i når mini ikke ville spise, for de er bra når små ikke får i seg noe. Mini hadde spisenekt noen perioder pga halsbetennelse + astma og forkjølelse og da kjøpte jeg sånne næringsdrinker/smootier på apoteket, de ferdigblandingene av smoothies på kiwi og så fikk han kjeks, det var liksom bare dette jeg fikk i han, men så gikk det seg til etterhvert og han startet spise igjen. Men de trenger jo næring for å bli friske også. Så jeg holder en knapp på de fra apoteket. Men dette jeg skriver om er bare kun for en kort periode da, må ikke erstatte mat over lengre tid altså. Hvis det er ille må du jo bare ta kontakt med legen. Kanskje det er noe som plager Endret 15. november 2013 av Frisørdama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå