AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Ååh jeg gleder meg helt ned i detalj til alt det koselige med julen. Bare det å tenne lys i lykten ute blir magisk. Det å stå opp tidlig men uthvilt,for jeg la meg tidlig på lillejulaften. Tenne lys og fyre ovnen, lage en deilig frokost og benke meg forran tv i pysjamas, ullsokker og pledd. Julestrømpen er et stort høydepunkt selv om jeg er 29 år, den skal følge meg hele livet! Elsker alle de koselige filmene de sender utover dagen. Sitte å nyte synet av juletreet som glittrer og gavene som ligger under. Se på den fine minnerike julepynten❤️ Julemorgen er nok min favoritt. Klart det er koselig med julekvelden, men julemorgen er det bare noe ekstra magisk med. Så hva er din favoritt? Julemorgen med 3 nøtter til askepott? Julemiddagen med den gode maten? Pakkeåpningen? Romjulen med julebesøk? Nyttårsaften?Anonymous poster hash: 4c7c6...689 6
Dagoberta Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Hm, lille julaften etter at treet er pyntet, pinnekjøttet lagt til utvanning og alt er gjort klart til julaften, og vi tar frem godt pålegg og koser oss, kanskje. Eller på morgenen julaften, når ungene pakker opp adventspakken sin og leker med den, og alt bare er fred og harmoni. Eller når vi drar ut for å levere gaver og blomster til familie og venner på lille julaften. Eller når ungenes pakkehysteri har lagt seg på julaften, vi har ryddet bort kaker og gavepapir og alle bare slapper av. 1
pusla Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 (endret) Jeg elsker egentlig hele jula jeg, så vanskelig å peke ut en favorittstund. Men de siste åra har vi hatt jula hos oss med gjester og da blir det jo litt mer stress. Så for meg må det faktisk bli 1. juledag, når frokosten er spist og ryddet vekk, og jeg kan slappe av, lese litt, se på og leke med gavene sammen med datteren og mange deilige fridager ligger foran oss Endret 16. november 2013 av pusla 1
Lionshade Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Elsker morgenen og formiddagen på julaften når jeg ser på Tre nøtter til Askepott og diverse andre juleprogram, også spise julegrøt med familien i ett-tiden. Elsker jula, og kan nesten ikke vente til adventstiden begynner <3
Honey Dew Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Min favorittstund er lillejulaften om kvelden. Alt er ferdig og vi har badet. Jeg lager litt gløgg og så sitter vi og ser på Nrk og slapper av. Elsker den kvelden 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Elsker lillejulaften når treet er pyntet og pakkene ligger under treet, det er koooslig. Også elsker jeg frokosten på morgenen, alle er samlet og det er masse god mat. Reisen til julestjernen er noe jeg bare MÅ se hvert år, og 3 nøtter til askepott klarer jeg meg fint uten:P Elsker også julestrømpa som jeg koser meg meg hele dagen, og julegaven vi får på morgenen. Også har vi jo den utrolig gode middagen da, også kommer det beste med hele dagen, julegavene :D Ja, jeg er 20 år, men jeg elsker fortsatt å få pakker:P Også synes jeg kveldsmaten hos mormor 1. juledag er veldig koslig, og lunsjen hos farmor 2. juledag :D Anonymous poster hash: 212e6...ce2
Mafalda Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 For ungenes del synes jeg julaftens morgen, når de er ferdig pyntet og sitter og ser på Snømannen, er toppen av julelykke. Eller når vi har sett Nøtteknekkeren lille julaften og huset er skikkelig julepyntet. Forventningen og stemningen er på topp... For min egen del starter jula idet Sølvguttene synger julen inn på TV. Tegnefilmer, gravbesøk, kirke, middagsforberedelser er unnagjort og det bare er å skåle julen inn og la freden senke seg... Ikke spesielt originalt, kanskje, men Sølvguttene gjør susen! 1
makkapakka Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Når jeg kjenner lukten av juletreet på julaften om morgenen og sitter i pysjen og ser tre nøtter til askepott. Deretter liker jeg når lukta av julemiddagen siver ut i huset skumringen om ettermiddagen stillheten og stearinlysene som tennes. 1
Silkepiken Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Klarer ikkje trekke fram ei favorittstund, eg har to; - når eg står opp første juledag, tenner juletrelysa, det er berre dei som lyser, julestrømpa heng på døra og eg set meg og koser meg me julebarnetv(ja, eg gjer fortsatt det 25 år gamal ), venter på dei andre, så ser me litt på gåvene til kvarandre frå gårsdagen.< - Julaftan når me er "kledde" etter å ha sett tv, vore i kyrkja, og kjem inn til mormor, lukta av jul, julemat og juletre hjå henne. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Det øyeblikket pinnekjøttgryta kommer på bordet og pappa løfter av lokket. En del andre favorittøyeblikk har sklidd ut (noen fordi jeg ikke lenger er barn, andre fordi jeg har jobbet en del i juleferiene de siste fem årene), men pinnekjøttet består. Anonymous poster hash: e7294...921 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 Når julefreden har senket seg og Karl-Bertil er på skjermen. ‹‹Vill du ha ett fikon?›› Anonymous poster hash: 2e6e1...71b 2
elise00 Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Lille julaften når jeg er ferdig med alt som skal gjøres og bare kan kose meg Ellers så liker jeg når kirkeklokkene ringer julen inn og roen senker seg
Gjest Linn Cathrin Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Det er jo så mange fine stunder i julen, men topp tre må nok være: - "bittelille" juleaften, hvor vi pynter treet - lille juleaften, hvor vi spiser god mat mens vi ser på juleprogram - julemorgen med snikker andersen, askepott etc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 - Den beste tida for meg er i 3-4 tida på julaften. Da skal vi snart spise, og lukta av pinnekjøtt er fylt rundt i hele huset. Det er fyr i peisen, klementiner og twist på bordet, og det ligger snø ute på veradaen. Ååårh det er så herlig. Anonymous poster hash: dc60e...d32 1
Gjest s@nd Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Julemorgenen med godteri, klementiner, mandariner og askepott. mm..
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 Lillejulaften når treet er ferdig pynta. Julaften når pinnekjøttet er ferdig og klart til å bli spist. Pakkene! Men aller best er det jo når flertallet av de man er med er folk man virkelig er nær. <3 Anonymous poster hash: 42eab...c68 1
Smaragd Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Det må være når alle i familien er samlet til julefrokosten. Og lukten av kongerøkelse og julekaffe med sjokolade. 1
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Åh, hele julen er så koselig at det er umulig å velge bare en favorittstund! Men noe av det beste er når jeg reiser hjem til mamma og pappa og kommer inn døra og det lukter jul og ser ut som jul, og mamma har laget hjemmelaget brød som jeg kan spise med brunost på. Og det er bare så deilig å være med familien igjen og sitte å føle på at jeg er hjemme og det er jul! Gleder meg så at jeg kan nesten ikke vente
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 Tiden etter kirken, men før middag på julaften. Det er blitt mørkt ute, hele huset dufter av jul og julemat, og julefreden er til å ta å føle på. Den stemningen kan ikke kjøpes for penger. Anonymous poster hash: e47b2...253 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #20 Skrevet 17. november 2013 morgenen på julaften, når jeg er fylt av en barnslig glede og nysgjerrighet for hva som ligger under treet, jeg ser på alle de tradisjonelle programmene på NRK, som jeg har sett maaange ganger, og nærmest kan utenatt, men fortsatt MÅ se, og spiser godteriet fra julestrømpen, men vet jeg egentlig burde spise frokost, hihi, det må være favoritten. GLEDER MEG!! Anonymous poster hash: a407e...64d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå