Gå til innhold

Dere som har peiling og erfaring på ketolysekuren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en fattig student som tenkte å spørre om råd og hjelp her først, litt kjedelig å bruke 250 kr på å bli bruker på det andre forumet for et spørsmåls skyld.

Her er saken:
Jeg er en jente på 1.68 og som veide 80 kilo. Jeg spiste mye sjokolade,brødmat,poteter og kjeks i ukedagene, hadde ikke jobb, og satt mye stille.
18.november tok jeg tak og startet på ketolysekuren, kjøpte boken og leste mye på nettet. Jeg har også sjekket meg innemellom med ketosestix og får alltid utslag. Det har selvsagt blitt mye kylling med masse grønnsaker, og kjøttdeig med masse grønnsaker, bacon med masse grønnsaker og egg. Hvert måltid inneholder paprika,salat og agurk.

Jeg spiser ingen form for brøderstatninger og holder meg kun til mat som er ok. Allikevel, snart en mnd senere har jeg ca gått ned til 78 kg. og en av de kiloene(om ikke to) er vann i kroppen min. Fortvilet som jeg er mister jeg motivasjonen for hver dag som går og gir snart opp. I mine øyne burde jeg gått ned uansett, for jeg har sluttet totalt med brød, sjokolade og alt annet jeg spiste i uka før. Det alene burde fått meg til å gå ned masse. Jeg beveger meg også mye mer enn før. Jeg har jo hørt mange mennesker som bare spiste godteri i en begrenset mengde på lørdager, begynte å bevege seg mer, og gikk ned masse. Jeg har jo tatt enda større tiltak.

Noen som kan hjelpe meg? Vil så gjerne, men er så demotiverende når ingenting skjer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hvor mange kalorier inntar du da? Man kan spise for mye sunn mat også.

Skrevet

Jeg brukte en app for å sjekke kaloriinntaket, og jeg hadde masse kalorier tilgode hver dag.

Hverdagen blir gjerne frokost med noen skiver bacon, paprika og agurk med litt creme fraiche. Lunsj kylling med salat, paprika, agurk og feta ost, og middag gjerne det samme som lunsjen med eller biff og asparges.

Skrevet