Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #1 Skrevet 7. mai 2004 Jeg skal har fest i morgen, og vil ha en del drinker. Jeg er ikke noe flink til å mikse, så jeg overlater det til vennene mine (som pleier som regel å gjøre dette selv) Men hva jeg lurer på er hvilke sprittyper osv bør jeg ha stående? Hva kan brukes til det meste? Hva trenger jeg til en Cosmo? Mojito? osv osv osv Jeg må på polet i morgen, og skal handle inn noen flasker. Men det er kjekt å vite hva som kan brukes til alt, så slipper det å bli så mange flasker..
natasha Skrevet 7. mai 2004 #2 Skrevet 7. mai 2004 Du kommer iallefall langt med vodka, rom og gin, samt club soda og tonic. Til Mojito trenger du hvit rom og soda. Til Cosmopolitan trenger du vodka, contreau og tranebærjuice.
Gjest Kokken Thor Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 Heisann alltid morro med fest....og drinker Cosmopolitan 5 cl vodka 2.5 cl triple sec 2.5 cl tranebærjuice 1.25 cl fersk limesaft Ha alt i en shaker sammen med knust is og rist godt. Sil ned i avkjølt cocktailglass. Mojito 5 cl brun rom 5 kvaster mynte 2 dasher sukkerlake en dash nypresset limesaft soda Ha mynten i et pjolterglass. Tilsett rom, limesaft og sukkerlake og kryst med en barskje til aromaen i mynten har kommet fram. Tilsett knust is og rør kraftig til det er jevnt fordelt. Fyll opp med soda og rør igjen. Server med sugerør. sånn er det! Denne slår jo også...godt til: Long Island iste 5 cl vodka 2.5 cl gin 2.5 cl blank tequila 2.5 cl blank rom 1.25 cl hvit crème de menthe 5 cl fersk sitronsaft 1 ts melis limebåt cola Bland alle ingredienser unntatt lime og cola i en shaker med knust is. Rist godt og sil ned i et avkjølt pjolterglass med isbiter i. Fyll opp med cola og rør forsiktig. Garner. Lykke til Hilsen Kokken Thor
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #4 Skrevet 7. mai 2004 knallbra, takk for svarene!! jeg gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå