Gå til innhold

Tannverk i fyllinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos tannlegen for ca. 2 uker siden og borret 3-4 små hull. hadde ikke noe vondt i tenna før dette.

etterpå har jeg imidlertid hatt endel problemer med fyllingene - det iser noe sinnsykt dersom jeg drikker kaldt eller varmt, eller også bare jeg puster inn kald luft. dersom jeg tygger noe litt hardt gjør det kjempevondt. det føles som om han har borret men ikke langt inn fyllingen..

dersom jeg presser på fyllingene med en negl, gjør det også kjempevondt . Det er vondt mest når jeg skal spise noe kaldt eller varmt eller nårjeg spiser noe hardt.. (altså ikke bløt)

4 dager etter tannlegebesøket ringte jeg tannlegen og fortalte om dette, men sekretæren mente at det var normalt etter tannlegebesøket og det kan ta opptil 4 uker, men hun kunne ikke si noe om hvor lang tid det var snakk om.

nå, 2 uker etterpå er det ikke noe bedre for min del, og jeg føler at noe er gal...er det noen andre som har vært ute for lignende noen gang?

jeg har virkelig dårlig rådt og har betalt rundt 7000 kroner i de siste for tannlege besøket..
noen som vil anbefale meg noe?

Anonymous poster hash: b3259...676
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en betennelse på gang ja. Kom deg til tannlegen.

Skrevet

Det kan være smerter i tennene i en tid etter fyllingsterapi. Pulpa ("nerven" inni tanna) kan reagere på behandlingen og få en forbigående betennelsesreaksjon. Det kan også være at fyllingen er for høy og må slipes litt på (særlig hvis det er vondt å bite hardt sammen), eller at det er litt underskudd på fyllingen slik at litt av dentinet er eksponert (da vil det ofte ise). Jeg syns uansett du skal ringe tilbake og si at du ønsker at tannlegen skal se på det igjen.

Vil også bare understreke at det at man får reaksjoner på tannbehandling absolutt ikke trenger å bety at tannlegen har gjort en dårlig jobb:)

Anonymous poster hash: 8cc43...992
Skrevet

Det kan være smerter i tennene i en tid etter fyllingsterapi. Pulpa ("nerven" inni tanna) kan reagere på behandlingen og få en forbigående betennelsesreaksjon. Det kan også være at fyllingen er for høy og må slipes litt på (særlig hvis det er vondt å bite hardt sammen), eller at det er litt underskudd på fyllingen slik at litt av dentinet er eksponert (da vil det ofte ise). Jeg syns uansett du skal ringe tilbake og si at du ønsker at tannlegen skal se på det igjen.

Vil også bare understreke at det at man får reaksjoner på tannbehandling absolutt ikke trenger å bety at tannlegen har gjort en dårlig jobb:)

Anonymous poster hash: 8cc43...992

Takk for svar

Det er ikke første gangen det skjer..

jeg føler at fyllingen sitter bare der uten at han finn puser det..

altså at han har gjort jobben bare for å gjøre det og ikke har gjort en kjempe god jobb..trodde han var flink men etter denne gangen så er jeg ikke fornøyd i det hele tatt ..fyllingen ser ganske tydelig..

Anonymous poster hash: b3259...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...