Gå til innhold

Er denne matplanen ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trener styrke, hvor målet er å bli stram i kroppen(gå ned i fettprosent og øke muskelmassen). Føler at kaloriinntaket mitt ikke kan være for høyt, samtidig blir jeg ganske sulten når jeg trener. Har ikke høy forbrenning, og er ikke i mye aktivitet ellers. Er 168 cm og veier 55 kg.

Frokost: Omelett av 2 egg med litt ost og skinke eller 100 gr magert kjøtt/kylling med grønnsaker(som tomat, løk, spinat, ruccola, paprika)

Etter trening: 200 gr magert kjøtt/kylling med enten 300 gr rotgrønnsaker(persillerot, pastinakk, søtpotet, jordskokk) eller 50-60 gr quinoa/couscous. Kan også spise en banan og drikke noe sjokolademelk(0,5 l) i stedet, tyrkisk yoghurt(150 gr) med müsli(50 gr) eller en stor porsjon havregrøt med litt honning og kanel på toppen.

Middag: 200 gr fisk(laks, torsk)/kylling/magert kjøtt med grønnsaker(som tomat, løk, spinat, ruccola, paprika)

Kveldsmat: 200 gr bær og 30 gr nøtter eller 150 gr magert kjøtt/kylling med grønnsaker(som tomat, løk, spinat, ruccola, paprika)

Grønnsakene stekes gjerne med litt ekstra olje(macadamiaolje-mulig den ikke tåler såpass høye temperaturer...).

Kan bli mye kjøtt/kylling i løpet av en dag. :fnise: Men hvordan ser dette ut for dere? Er det for lite/for mye av noe? Går det an å erstatte kjøttet med noe annet? Kan føles litt ensidig.

På forhånd takk! :)

Anonymous poster hash: 00058...146
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ser ut som om du kombinerer lavkalori med lavkarbo, men med for lite fett. Da er det ikke rart at du er sulten. Du har godt med proteiner, men du burde øke mer med enten fett eller trege karbohydrater.

Savner avokado, nøtter etc.

Har du regnet ut hvor mange kalorier du inntar per dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...