Chord Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Jeg er ute etter illustrasjonsbilder/videoer om hvordan man kan tøye ut diverse muskler etter trening, noen som vet om en bra side på nettet? Evt bra forklart med tekst, skal ikke være storforlangende her..
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Hvorfor skal du tøye ut etter trening? Det forhindrer ikke stølhet, om det er det som er målet... Tvert imot river det opp musklfibrene ytterligere, og er vel sånn ca det siste du ønsker å gjøre etter en treningsøkt. Anonymous poster hash: 6516b...245
Chord Skrevet 16. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2013 Hvorfor skal du tøye ut etter trening? Det forhindrer ikke stølhet, om det er det som er målet... Tvert imot river det opp musklfibrene ytterligere, og er vel sånn ca det siste du ønsker å gjøre etter en treningsøkt. Anonymous poster hash: 6516b...245 Ser det finnes ganske mange artikler på nettet om hvorvidt det er sunt og effektivt eller ei. Denne siden skriver at man bør gjøre det. Men jeg har aldri hørt at det faktisk kan gjøre skade. Nå er jeg ny i treningsgjengen, så det er bra jeg blir opplært
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Man skal tøye både før og etter trening. Hilsen friidrettsøver. Anonymous poster hash: 05404...e16 1
Supraspinatus Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Det kommer an på hva man vil oppnå. Skal man trene styrke, eller utføre øvelser som krever en viss mobilitet er det ALLTID lurt å varme opp og jobbe med disse bevegelsesutslagene (mobilitet) før man trener. Det er også viktig å trene seg opp til å klare å bevege seg i denne ytterposisjonen for egen kraft, og ikke via press. Før trening bruker man dynamisk tøying fordi statisk tøying reduserer kraften til muskelen. (Hvordan og hvorfor er ikke relevant). Etter trening kan man varme ned, tøye lett eller massere lett for å sikre sirkulasjon. Tøying har også en viss medidativ effekt. Skal man øke bevegelsesutslaget er egne tøyeøkter nødvendig. Disse kan kan f.eks. gjøre tidligere på dagen, men ikke før konkurranse.
Chord Skrevet 16. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2013 Lurt eller ei; er det noen som vet om noen illustrasjonsbilder/-tegninger eller god forklaring på diverse uttøyingsøvelser?
Supraspinatus Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Lurt eller ei; er det noen som vet om noen illustrasjonsbilder/-tegninger eller god forklaring på diverse uttøyingsøvelser? Trodde jeg hadde lagt med en. Glemte det visst. Denne er kanskje litt komplisert, men det står mye nyttig! http://www.exrx.net/ExInfo/Stretching.html
Gjest bustyvel Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 De lærde strides, men jeg synes man skal gjøre det som kjennes best for en selv jeg, mtp. hvordan musklene kjennes, og stølhet. 1
Chord Skrevet 16. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2013 Trodde jeg hadde lagt med en. Glemte det visst. Denne er kanskje litt komplisert, men det står mye nyttig! http://www.exrx.net/ExInfo/Stretching.html Mye nyttig ja! Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå