Gjest Little princess Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 (endret) Sånn erfaringsmessig, hvilken bilstol er den beste fra 0-18/25kg? Er det greiest å kjøpe til 18 kg eller slå til med 25 kg? Det står så mye forskjellig rundt om, så vi klarer ikke helt å finne ut av det. Ønsker at ryggen kan reguleres slik at hun ikke blir sittende så utrolig rett i ryggen nå mens hun enda er s liten. Den skal selvfølgelig også være bakovervendt. Noen med som har brukt BeSafe izi plus? Syntes den så kjekk ut, men er litt usikker. Endret 15. november 2013 av Little princess
Gjest pysepusen Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 (endret) Vi har prøvd endel bilstoler og den garantert beste har vært BeSafe iZi Plus! Edit: Babystol først selvsagt. Endret 15. november 2013 av pysepusen
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Jeg synes izi pluss var utrolig tung. Når ungen var 6 kg var det jo et mareritt å bære og kunne da ha sete lenge til i grunn. Men superfornøyd med izi go. Lett og praktisk uten å være for rett i ryggen.. Anonymous poster hash: 63ef3...108
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Jeg synes izi pluss var utrolig tung. Når ungen var 6 kg var det jo et mareritt å bære og kunne da ha sete lenge til i grunn. Men superfornøyd med izi go. Lett og praktisk uten å være for rett i ryggen..Anonymous poster hash: 63ef3...108 Du tenker nok på Izi Sleep, for Izi Plus er ikke en stol man kan bære med seg. Izi Sleep er kjent for å være en tung stol og ikke særlig å bære med seg baby i. Anonymous poster hash: 502bb...984
Gjest Magdalene Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Syns et eget babysete man kan ta ut og inn er et must. Etter dette er vi utrolig fornøyde med cybex cirona. Veldig greit å kunne svinge setet til siden når vi tar ut/inn, i stedet for å henge inn i bilen. Hadde besafe x3combi (?) til eldste vår, men er MYE mer fornøyd med Cybex sitt. Veldig god liggestilling til de minste.
Gjest Elyssa Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Maxi Cosi cabriofix Hadde denne til 13 kg. Utrolig fornøyd. Nå som han er 1 år har vi kjøpt Cybex Sirona. Den kan man svinge rundt og regulere ryggen på. Begge stolene er for øvrig 'best-i-test' stoler.
Stinelin Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Syns et eget babysete man kan ta ut og inn er et must. Etter dette er vi utrolig fornøyde med cybex cirona. Veldig greit å kunne svinge setet til siden når vi tar ut/inn, i stedet for å henge inn i bilen. Hadde besafe x3combi (?) til eldste vår, men er MYE mer fornøyd med Cybex sitt. Veldig god liggestilling til de minste. Maxi Cosi cabriofix Hadde denne til 13 kg. Utrolig fornøyd. Nå som han er 1 år har vi kjøpt Cybex Sirona. Den kan man svinge rundt og regulere ryggen på. Begge stolene er for øvrig 'best-i-test' stoler. Er Cybex Sirona veldig stort? Jeg har rabattkupong hos BabyShop,og tenkte å kjøpe bilstol lenge før minsten er stor nok til å bytte fra Maxicosien. Har litt trang bil nå, men planlegger å bytte i en større. Er det greit for barna å sove i setet? Britaxen vi har nå har justerbar rygg, men det er helt minimalt, og blir altfor bratt synes vi.
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Er Cybex Sirona veldig stort? Jeg har rabattkupong hos BabyShop,og tenkte å kjøpe bilstol lenge før minsten er stor nok til å bytte fra Maxicosien. Har litt trang bil nå, men planlegger å bytte i en større. Er det greit for barna å sove i setet? Britaxen vi har nå har justerbar rygg, men det er helt minimalt, og blir altfor bratt synes vi. Jenta vår har brukt dette setet siden hun var rundt 6 mnd. Det er bare ørlite større enn maxi cosi på nederste hvilestilling. Og jenta vår har alltid sovet kjempegodt i det.
Stinelin Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Jenta vår har brukt dette setet siden hun var rundt 6 mnd. Det er bare ørlite større enn maxi cosi på nederste hvilestilling. Og jenta vår har alltid sovet kjempegodt i det. Høres bra ut! Er det lettvint å regulere ryggen, eller er det noe man gjerne gjør ved montering og ikke mer? Jeg lurer stadig på hvordan det blir plass til barna når de blir større. Må de krølle beina sammen?
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2013 #10 Skrevet 17. november 2013 (endret) Høres bra ut! Er det lettvint å regulere ryggen, eller er det noe man gjerne gjør ved montering og ikke mer? Jeg lurer stadig på hvordan det blir plass til barna når de blir større. Må de krølle beina sammen? Neida, den kan justeres selv om setet er montert. Vi har setet både oppe og nede litt etter hva som passer best akkurat der og da. Når du løsner setet for å snu det utover, "løsner" du uansett på sitte-/hvilestillingen. Om du forstår? Litt klumsete forklart, men... Det er trangere for beina i dette setet pga den isofix-dingsen (plate?). Toåringen vår som er over gjennomsnittlig lang får fint plass i selve setet, men hun må sitte litt i skredderstilling for å få plass til beina. Nå skal det jo sies at hun har bikket 15 kg også, og er stor for alderen. Jeg er glad vi har et 9-25 kg sete til henne. Endret 17. november 2013 av ^^Belle^^
Stinelin Skrevet 17. november 2013 #11 Skrevet 17. november 2013 Neida, den kan justeres selv om setet er montert. Vi har setet både oppe og nede litt etter hva som passer best akkurat der og da. Når du løsner setet for å snu det utover, "løsner" du uansett på sitte-/hvilestillingen. Om du forstår? Litt klumsete forklart, men... Det er trangere for beina i dette setet pga den isofix-dingsen (plate?). Toåringen vår som er over gjennomsnittlig lang får fint plass i selve setet, men hun må sitte litt i skredderstilling for å få plass til beina. Nå skal det jo sies at hun har bikket 15 kg også, og er stor for alderen. Jeg er glad vi har et 9-25 kg sete til henne. Innstillingen høres også bra ut Hvor lenge mener du hun kommer til å bruke setet?
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 Innstillingen høres også bra ut Hvor lenge mener du hun kommer til å bruke setet? Dette setet har vi til minsten på 10 måneder (som - om mulig - er ensa større og megalang i ryggen i tillegg ). Men jeg kunne fint brukt det til 2-åringen et halvt år til ihvertfall, så lenge hun ikke hadde begynt å klage på dårlig benplass. Vi har planlagt å bytte til det andre setet vårt (britax multitech) når største blir stor nok til å bruke beltestol.
Stinelin Skrevet 17. november 2013 #13 Skrevet 17. november 2013 Forstår jeg riktig at man regner med å bruke tre ulike bakovervendte stoler (om de skal være bakovervendt til de er 4år)? Blir helt surrete av alle disse bilstolene, og jeg sliter med å finne den beste løsningen.
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2013 #14 Skrevet 17. november 2013 Forstår jeg riktig at man regner med å bruke tre ulike bakovervendte stoler (om de skal være bakovervendt til de er 4år)? Blir helt surrete av alle disse bilstolene, og jeg sliter med å finne den beste løsningen. Neida, i de fleste tilfeller holder det med to (da inkludert babystol - selv om f.eks. sirona kan brukes fra fødsel av). Men siden vi ikke har plass til to store bakovervendte bilseter i bilen vår var vi nødt til å velge sirona til minsten. Den holder forhåpentligvis lenge nok til at største kan sitte bakovervendt til hun er 4 før minste blir for stor for den og må overta det andre setet.
Gjest pysepusen Skrevet 17. november 2013 #15 Skrevet 17. november 2013 Forstår jeg riktig at man regner med å bruke tre ulike bakovervendte stoler (om de skal være bakovervendt til de er 4år)? Blir helt surrete av alle disse bilstolene, og jeg sliter med å finne den beste løsningen. Vi bruker to. Babysetet og BeSafen
Gjest Little princess Skrevet 18. november 2013 #16 Skrevet 18. november 2013 Maxi Cosi cabriofix Hadde denne til 13 kg. Utrolig fornøyd. Nå som han er 1 år har vi kjøpt Cybex Sirona. Den kan man svinge rundt og regulere ryggen på. Begge stolene er for øvrig 'best-i-test' stoler. Vi har Maxi Cosi nå, og kommer nok til å ga den til hun blir tung nok. Jeg elsker det setet! Men siden besteforeldrene hennes vil kjøpe nytt sete til vesla i julegave så må jeg finne ut hva vi ønsker oss Fler forslag?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #17 Skrevet 18. november 2013 Kanskje et dumt spm. Kan isofix-basene brukes om hverandre med ulike bilstoler, eller må basen følge bilstolen? Om vi f.eks går fra Maxicosi til BeSafe, kan vi bruke samme base? Anonymous poster hash: 012df...333
Gjest pysepusen Skrevet 18. november 2013 #18 Skrevet 18. november 2013 Basen følger setet. Man bruker kun base til babysetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå