Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar aap (arbeids avklarings penger) fra NAV på nåværende tidspunkt, men har funnet et sted der jeg kan ta noen ekstravakter fra tid til annen (her er det kun snakk om eks en helg i mnd, to dager noen uker og det kan gå mnd uten ledige vakter).

Derfor lurer jeg på om noen her inne vet eksakt hva reglene er gjennom NAV ang dette med ekstravakter utenom støtten?

Jeg har hørt at jeg kan jobbe opp til 50% uten å miste AAP pengene mine, men jeg har også hørt at dette ikke er sant.

Jeg vet at jeg mister dagpengene for den dagen jeg eventuelt jobber..

Håper noen har noe bra svar her inne, jeg har sendt mail til NAV ang dette også uten å få svar enda (kommer vel svar neste uke tenker jeg).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg kan jobbe opp til 60% med AAP, så du kan ta de ekstravaktene du vil opp til den grensen :)

Skrevet

Du kan jobbe opp til 60% som Sofie777 sier. Du må føre inn timene du jobber på meldekortet så får du fratrekk i aap for de timene du har jobbet..

Anonymous poster hash: aa6f5...1b1
  • Liker 2
Skrevet

Snakk med saksbehandleren din først.

Anonymous poster hash: ceff0...6a9
  • Liker 1
Skrevet

Det stemmer at du kan jobbe opptil 60%, bare husk å krysse av for det på meldekortet. Du bør også ta en telefon til NAV og si fra, vet ikke om du er pliktig i å gjøre det, men om ikke annet er det lurt for ordens skyld.

Skrevet

Hvis man i det hele tatt får tak i saksbehandler, men det er jo en helt annen sak. Det viktigste er at timene er ført opp på meldekortet, men det sa du jo i HI at du var klar over.

Skrevet

Jeg kombinerer aap og jobb. Jeg bare krysser av på meldekortet de dagene jeg har jobbet og antall timer. Utbetalingen av aap blir redusert i forhold til antall timer jeg har jobbet. Jobber du 60% så mister du hele aap for meldekort perioden. Med 59% jobb så beholder du aap.

Anonymous poster hash: 676c6...fc6

• Liker 1
Skrevet

Du kan å arbeidet inn i tiltaket/planen din, da slipper du å miste AAP når du arbeider. Men du får heller ikke lønn for de timene du jobber (fordi du får AAP). Så dersom timelønna er høyere enn timesatsen for AAP lønner det seg å velge lønn. I tillegg til at det gir en større mestringsfølelse å ha "årntli jobb" - og få ekte lønnsslipper. :)

Anonymous poster hash: ff2ba...e9c
Skrevet

Du kan å arbeidet inn i tiltaket/planen din, da slipper du å miste AAP når du arbeider. Men du får heller ikke lønn for de timene du jobber (fordi du får AAP). Så dersom timelønna er høyere enn timesatsen for AAP lønner det seg å velge lønn. I tillegg til at det gir en større mestringsfølelse å ha "årntli jobb" - og få ekte lønnsslipper. :)

Anonymous poster hash: ff2ba...e9c

Jeg jobber to dager i uken gjennom nav og på AAP (uten lønn så klart) men kan få flere vakter der jeg jobber som da blir betalt som andre ansatte :) Derfor jeg lurer slik at jeg kan skrive meg opp på litt vakter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...