AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Skal man se i øynene på den personen man snakker til, jeg er ikke helt sikker på dette så trenger på en måte en slags bekreftelse. Jeg pleier å se litt, for så å deretter snu blikket og sånt mens jeg snakker.Anonymous poster hash: bca1a...ae4
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Det er normalt å møte blikket til den ein pratar med. Unnvikarnde blikkontakt kan vera teikn på noko som ikkje er bra. Ein kamerat sa ein gong til meg (noko han hadde lært i militæret) at om ein holdt blikkontakten i meir enn 5 sekund så viser ein teikn på god sjølvtillit.
oeas Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 (endret) Det er normalt å se på den du snakker med. Samtidig er det unormal å stå å nærmest stirre dem i øynene. Fatter ikke at det går an å være usikker på dette. Omgår du ikke mennesker til daglig? Det kommer også an på settingen. Hvis man holder på med noe når man prater med noen, er det normalt å se på det man driver med. Endret 15. november 2013 av oeas 2
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Det er normalt å se på den du snakker med. Samtidig er det unormal å stå å nærmest stirre dem i øynene. Fatter ikke at det går an å være usikker på dette. Omgår du ikke mennesker til daglig? Det kommer også an på settingen. Hvis man holder på med noe når man prater med noen, er det normalt å se på dem man driver med. Det kan vera TS er autist. Dei har vanskar for å sjå nokon i augo.
Pearl2.0 Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Ja, selvfølgelig Men jeg synes det er greit å holde det en stund, ta en pause, og så møte det igjen. Kan bli vel intenst å holde blikket til noen i 30 minutter 2
Gjest Hyssingen Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Jeg veksler mellom å se inn i øynene og på munnen, evt nesa. Jeg liker ikke når folk stirrer meg inn i øynene konstant mens de snakker. Syns det blir for intenst.
Krinoline Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Det er normalt med øyekontakt, litt til og fra, på en avslappet måte, når man snakker sammen. Det gir best mulig kommunikasjonsgrunnlag og er noe som ikke vektlegges mye, men absolutt legges merke til, f.eks i psykiatrien. Hvis man har svært dårlig selvfølelse, bl.a., kan man slite med dette, og spesielt når man snakker i grupper. Da kan man lære triks som å se i pannen eller mellom øynene til den/de man snakker til, inntil man greier å se direkte inn i øynene noen sekunder av gangen. 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Når jeg tar pause fra øyekontakten pleier jeg å se på magen til den jeg snakker med. Det passer ganske dårlig når jeg snakker med jenter som begynner å innbille seg ting.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Har hørt at den som prater har mye mindre øyekontakt enn den som lytter. Dvs at den som prater kikker på andre plasser (ser opp til sida når den tenker f.eks.) mens det er naturlig at en som kun står å lytter vil ha mer øyekontakt ettersom den bare står der kanskje. Anonymous poster hash: 014ec...8cb
frøkna Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Faller meg helt naturlig å ha blikkontakt, men kan også se andre steder om det er pauser i samtalen. Ser man for mye ned kan man virke sjenert, men man må ikke holde blikkontakten hele tida heller.
Trapp Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Dersom man har tenkt å forsøke seg på et ligg med en dame, skal man visstnok ikke se henne inn i øynene (utstråler desperasjon), men istedet se på munnen hennes når hun snakker. Det trigger visst en eller annen form for kåtskap, sies det. Har aldri prøvd ut dette selv, men tenker å gjøre det neste gang jeg er på sjekkeren.
Gjest Summers Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 (endret) Dersom man har tenkt å forsøke seg på et ligg med en dame, skal man visstnok ikke se henne inn i øynene (utstråler desperasjon), men istedet se på munnen hennes når hun snakker. Det trigger visst en eller annen form for kåtskap, sies det. Har aldri prøvd ut dette selv, men tenker å gjøre det neste gang jeg er på sjekkeren. Du tittersom meg på brystene i stedet? Endret 15. november 2013 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Det er normalt å se på den du snakker med. Samtidig er det unormal å stå å nærmest stirre dem i øynene. Fatter ikke at det går an å være usikker på dette. Omgår du ikke mennesker til daglig? Det kommer også an på settingen. Hvis man holder på med noe når man prater med noen, er det normalt å se på det man driver med. Jeg synes det er ubehagelig å se folk i øynene, siden jeg har sosial angst. Og jeg er med folk daglig : ) Anonymous poster hash: 654ea...d09
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 I Norge er det normalt å ha blikkontakt med den du snakker med, mens det er sett på som uhøflig i flere andre land Anonymous poster hash: 66134...f8c
Trapp Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 (endret) Du tittersom meg på brystene i stedet? Nei, jeg titter rett ned i ølglasset, og forsøker (med varierende hell) å holde blikket mitt mest mulig der. Endret 15. november 2013 av Trapp
Gjest Summers Skrevet 15. november 2013 #16 Skrevet 15. november 2013 (endret) Nei, jeg titter rett ned i ølglasset, og forsøker (med varierende hell) å holde blikket mitt mest mulig der. Åja, nei jet er så vant med at jeg bare får sympatiopmerksomhet så er ikke lenger flau over å snakke med jenter, er som å snakke med barnehagetanter. Endret 15. november 2013 av Summers
Atrix Skrevet 15. november 2013 #17 Skrevet 15. november 2013 (endret) jeg pleier å se en del og se litt bort innimellom. jeg innbiller meg at jeg bidrar til en mer avslappende stemning når jeg gjør det på denne måten, enn hvis jeg holder veldig intens blikk kontakt lenge. Endret 15. november 2013 av Atrix
Suss81 Skrevet 15. november 2013 #18 Skrevet 15. november 2013 Jeg synes det er litt ubehagelig å kikke folk mye i øynene når jeg prater med dem, så jeg ser bort temmelig ofte. Jeg har fått reaksjoner på dette flere ganger av venner, men jeg vet ikke hvorfor. Jeg synes det er litt vel intimt og forbeholdt de som står meg nærmest. Jeg er ikke autist eller noe slikt, men jeg liker det bare ikke. Jeg synes forøvrig også å klemme folk er ubehagelig om de ikke er av de nærmeste. Mulig at det har noe med at jeg har en litt sånn noli me tangere syn på verden. Uansett TS, ikke begynn å tenk på at du kikker folk i øynene når du gjør det....da begynner man bare å oppføre seg forferdelig snodig 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #19 Skrevet 15. november 2013 Det er vel ganske likegyldig egentlig. Så lenge du ser dei i auga ved jevne mellomrom. Grunnen er at det kan virke som du viser avsky eller har ingen interesse i å prate, så å se folk i auga er viktig, i tillegg til at dei hører dårligere hva du sier når du snur deg i fra. Det virker også mer naturlig å la være å stirre folk inn i auga hele tiden og heller snu seg bort og se på no annet. Kanskje for å la folk se skikkelig på deg og. Anonymous poster hash: 9fff9...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå