AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Tar noen av dere å tenke på om når dere vil at barnet skal bli født, for å deretter prøve i den riktige perioden. Jeg skal prøve nå i høsten slik at barnet kommer en gang i sommeren, er det mange som gjør sånt?Anonymous poster hash: 946c7...e62
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Vi tenkte på om vi skulle tenke sånn, men fant fort ut at det nytter ikke hvis prøvingen tar mer enn noen måneder fordi et barn er så inderlig ønsket - da greier vi ikke stoppe prøvingen flere måneder. Et barn født på "feil" årstid er hundre ganger bedre enn ikke noe barn. Tenker vi. Anonymous poster hash: 88047...620 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Vi tenkte på om vi skulle tenke sånn, men fant fort ut at det nytter ikke hvis prøvingen tar mer enn noen måneder fordi et barn er så inderlig ønsket - da greier vi ikke stoppe prøvingen flere måneder. Et barn født på "feil" årstid er hundre ganger bedre enn ikke noe barn. Tenker vi. Anonymous poster hash: 88047...620 Ja, men om dere foreksempel vil ha et barn til sommeren, så kan dere jo prøve dere i slutten av nåværende sommer til rundt høsten, da kommer barnet fra våren til sommeren omtrent.Anonymous poster hash: 946c7...e62
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Nåværende sommer? Det er snart jul! Anonymous poster hash: 88047...620 4
Bestee Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 (endret) Nei, absolutt ikke. Sjansen er stor for at man ikke vil lykkes. Og hva mener du med denne høsten? Du er klar over at denne høsten straks er over? Skulle du bli gravid nå i november får du termin ca august. Skal dere vente helt til neste sommer/høst med å prøve hvis du ikke blir gravid denne måneden da? Husk at sjansen for graviditet pr. prøvemåned kun ligger på ca. 20-25%, så hvis dere er uheldige kan dere måtte bruke noen år på at det skal klaffe med den planleggingen.. Skal jeg være helt ærlig er slik "planlegging" noe av det dummeste jeg hører... Endret 15. november 2013 av Bestee
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Ja, vi planla utfra når vi ønsket å få barn og når det var mest praktisk ifht barnehageplass og jobb. Vi har vært heldige med klaff på første forsøk begge gangene. Hvis det ikke hadde klaffet med en gang, så hadde vi selvsagt bare fortsatt å prøve og ønskt barnet velkomment akkurat når det skulle dukke opp Anonymous poster hash: 053d3...34b
bebis1 Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Det var planen til å begynne med, men så gikk tiden og jeg ble ikke gravid, så nå prøver vi bare å bli gravid og tenker ikke noe på når det eventuelle barnet skal bli født. Om det blir april eller desember spiller ingen rolle
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 For meg er et barn like velkomment på julaften eller 1. september som 17. mai eller midtsommers. Ingen selvfølge hverken å bli gravid eller få barn. Kunne jeg valgt fritt ville jeg foretrukket fødsel i perioden oktober-mars/april for å unngå å være høygravid om sommeren (samler så mye vann at jøjjemeg), men dette er ikke noe vi tar hensyn til i praksis i og med at vi prøver nå ;-)Anonymous poster hash: 91ccc...839 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Vi har jo tenkt på det - f.eks at det er best om ungen blir født før 1.november pga barnehageplass, eller at det er noen årstider som er bedre å gå høygravid i enn andre. Men det er ingen ting vi styrer etter. Det blir når det blir Anonymous poster hash: 84443...e38
LempikasPromise Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Ja, i den grad sånt kan planlegges, så var det planen at jeg skulle bli gravid sommer/høst og få barn første halvdel av 2014 mtp barnehageplass. Synes også det er greit at jeg ikke skal føde midt på vinteren. Men som de andre sier, hadde det ikke klaffet da det gjorde, så hadde vi prøvd videre uansett. Man kan aldri vite hvor lang tid slikt vil ta.
Pingting Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 (endret) (UPS, trøtt mobilkløning, vakke meninga å svare her inne) Endret 16. november 2013 av Pingting
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Vi gjorde det første gangen, ville få barn på våren, mye mer pes å gå hjemme med lite barn på vinteren. Men andre gangen klaffet det ikke, så nå bare prøver vi og ser hva som skjer, for sent for barnehagefristen allerede, men nå blir kanskje opptaket mindre problematisk med nye kontantstøtteregler.Anonymous poster hash: 15e9b...b52 1
Leanne Skrevet 20. november 2013 #13 Skrevet 20. november 2013 Ja vi gjorde det, ville ha et sent vår/ tidlig sommerbarn. Startet prøvingen litt før, regnet med det kunne ta litt tid. Ble gravid i 2 eller 3 pp. Termin i juni. Jeg er i jobb og tar et masterstudie vedsiden av, sånn sett er det praktisk at fødselen finner sted etter eksamen. Planen er foreløpig å fortsette studiene mens jeg er i permisjon fra jobb. Så da har vi sommeren til å komme inn i rutiner på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå