AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Jeg fikk et par dyre hodetelefoner av min bror for et par måneder siden. Han hadde 2 av samme og fant ut at han like gjerne kunne gi disse ubrukte til meg. Jeg har prøvd de på hodet men funnet ut at jeg ikke liker slike så de er helt ubrukt og har ligget i pakningen en god stund. Har nå funnet ut at jeg skal selge disse,de går for rundt 2500 i butikken men jeg tenkte å selge de for rundt 1500 på qxl eller finn. Så sier min kompis at det kan godt være at folk vil be om kvittering og utsalgssted men jeg vet jo ikke dette for er så lenge siden jeg fikk det. Er det slik at jeg MÅ ha kvittering for å kunne selge de videre ol? Kom gjerne med innspill. Anonymous poster hash: 9822f...252
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Jeg fikk et par dyre hodetelefoner av min bror for et par måneder siden. Han hadde 2 av samme og fant ut at han like gjerne kunne gi disse ubrukte til meg. Jeg har prøvd de på hodet men funnet ut at jeg ikke liker slike så de er helt ubrukt og har ligget i pakningen en god stund. Har nå funnet ut at jeg skal selge disse,de går for rundt 2500 i butikken men jeg tenkte å selge de for rundt 1500 på qxl eller finn. Så sier min kompis at det kan godt være at folk vil be om kvittering og utsalgssted men jeg vet jo ikke dette for er så lenge siden jeg fikk det. Er det slik at jeg MÅ ha kvittering for å kunne selge de videre ol? Kom gjerne med innspill. Anonymous poster hash: 9822f...252 Nei, men avogtil på Finn så ber de om at du legger ut kvittering for å få godkjent annonsen, men tror det bare er på elektronikk varer Kundene bryr seg sjeldent om kvittering, med mindre det er elektronikk. Du kan også prøve å selge de på facebook grupper, de har bla. noe som heter ''kjøpe, selge, bytte bergen'', så de har sikkert en lignende salgs-gruppe for området du bor i Bare søk ''selge *stedsnavn*'' eller ''salg *stedsnavn*'' i søkefeltet på face, så kan du bli medlem i gruppen og legge ut annonser gratis Anonymous poster hash: 62984...bb0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Nei, men du får mindre for dem uten kvittering. Anonymous poster hash: 033e6...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Nei, men avogtil på Finn så ber de om at du legger ut kvittering for å få godkjent annonsen, men tror det bare er på elektronikk varer Kundene bryr seg sjeldent om kvittering, med mindre det er elektronikk. Du kan også prøve å selge de på facebook grupper, de har bla. noe som heter ''kjøpe, selge, bytte bergen'', så de har sikkert en lignende salgs-gruppe for området du bor i Bare søk ''selge *stedsnavn*'' eller ''salg *stedsnavn*'' i søkefeltet på face, så kan du bli medlem i gruppen og legge ut annonser gratis Anonymous poster hash: 62984...bb0 Når jeg sier elektronikk tenker jeg på ting som mobil, pc, tv, kaffemaskin, osv. Altså ikke hodetelefoner. Anonymous poster hash: 62984...bb0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Nei, men du får mindre for dem uten kvittering.Anonymous poster hash: 033e6...7fe Ikke nødvendigvis, for man kan jo sjekke på nettet hva de type høretelefoner koster til vanlig, så da vet man jo noenlunde hva selger har betalt. Jeg bryr meg aldri om kvittering med mindre det er en ubrukt mobil, eller lignende. Anonymous poster hash: 62984...bb0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Det er mest fordi kjøper da ikke aner hvor gammel varen er, og ikke har noen rettigheter dersom den skulle slutte å virke en uke etter salget. Med kvittering kan man reklamere på varen. Jeg og flere med meg betaler derfor ikke like mye for en vare uten kvittering som for en med Ikke nødvendigvis, for man kan jo sjekke på nettet hva de type høretelefoner koster til vanlig, så da vet man jo noenlunde hva selger har betalt. Jeg bryr meg aldri om kvittering med mindre det er en ubrukt mobil, eller lignende.Anonymous poster hash: 62984...bb0 Anonymous poster hash: 033e6...7fe 1
Lea2 Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Du kan jo bare si at det var en gave (og det var det jo). Se om du finner samme modell på nettet med spesifikasjoner og pris. Og du har jo esken/pakken den ble levert i også, så vidt jeg skjønner. Om noen spør etter kvittering sier du det bare som det er: At du har fått dem av et familiemedlem som hadde for mange slike og at du synes det er dumt de blir liggende ubrukt fordi du ikke kan bruke dem selv.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Jeg fikk et par dyre hodetelefoner av min bror for et par måneder siden. Han hadde 2 av samme og fant ut at han like gjerne kunne gi disse ubrukte til meg. Jeg har prøvd de på hodet men funnet ut at jeg ikke liker slike så de er helt ubrukt og har ligget i pakningen en god stund. Har nå funnet ut at jeg skal selge disse,de går for rundt 2500 i butikken men jeg tenkte å selge de for rundt 1500 på qxl eller finn. Så sier min kompis at det kan godt være at folk vil be om kvittering og utsalgssted men jeg vet jo ikke dette for er så lenge siden jeg fikk det. Er det slik at jeg MÅ ha kvittering for å kunne selge de videre ol? Kom gjerne med innspill. Anonymous poster hash: 9822f...252 Broren din vet sikkert hvor han har kjøpt dem. Kvitteringen fra butikken fungerer jo som garantibevis, så den skal man alltid ta vare på når man kjøper dyre ting. Anonymous poster hash: af962...66c 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Når jeg sier elektronikk tenker jeg på ting som mobil, pc, tv, kaffemaskin, osv. Altså ikke hodetelefoner. Anonymous poster hash: 62984...bb0 Jeg solgte systemkameraet mitt der og jeg trengte ikke legge ut kvittering. Dette er bare for en måned siden... Anonymous poster hash: af962...66c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #10 Skrevet 17. november 2013 Broren din vet sikkert hvor han har kjøpt dem. Kvitteringen fra butikken fungerer jo som garantibevis, så den skal man alltid ta vare på når man kjøper dyre ting. Anonymous poster hash: af962...66c Jeg tror ikke TS vil nevne for broren sin at hun vil tjene penger på gaven hun fikk av ham. Anonymous poster hash: d1771...4e5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå