Gå til innhold

Trenger interiørtips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet og har nå fått stor og lys leilighet, men har lite møbler. Dessverre har vi også lite penger, så jeg trenger hjelp til hvordan vi kan møblene stua på en billig måte (helst ikke via Finn, har litt dårlige erfaringer). Vi her sofa og spisebord (begge er lyse), men ellers manglet vi alt. Veggene er hvite, men lurer på å male de. Noen forslag til farge? Jeg er så dårlig på å se hva som er fint og vet ikke helt hva jeg liker. Men vil ha en stil som er tidløs, og liker brunt/beige (kjedelig ja).. Takknemlig for alle innspill :)

Anonymous poster hash: d7b86...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du Facebook? Isåfall har du kanskje en kjøp og salg-side for området du bor i?
Her hvor jeg bor blir det stadig lagt ut møbler, spesielt sofaer, stuebord og veggseksjoner. Og det er absolutt mange pene møbler også!

Måtte bare skyte inn med det "tipset" :)

Skrevet

I min familie tror jeg at alle har diverse møbler de ikke bruker stående i kjeller eller på loft bare fordi de er for pene til å kaste eller at de kan få bruk for det en vakker dag (skjer aldri, bare hoper seg opp). Kanskje du har noen sånne samlere i familien eller vennekretsen?

Ta en titt på Pinterest. Søk etter furniture diy. Masse inspirasjon til ting laget av nesten ingenting.

Evt loppemarkeder og bruktbutikker, gi-bort-kjøp-salg-sider på nettet (som facebook). Kommer litt an på hva du trenger. Det er ikke noen grunn til å fylle opp vegger og gulv fortest mulig heller. Og husk at du kan male/beise eller bytte ut håndtak på ting som ikke er særlig pene.

Skrevet

Takk for tips. Jeg er stadig på kjøp-og salg grupper, men er så dårlig på å se potensialet i brukte ting. I tillegg har jeg en travel hverdag så store maleprosjekter blir nedprioritert. Ser litt på ikea og billy-hyllene, vet de er kjedelige, men noen som vet om de er solide? Har ca 4000 å bruke.

Skrevet

Billy er solid og praktisk! Og du kan faktisk fiffe dem opp ganske mye. Det finnes dører til dem og litt sånt. Sett kurver/bokser inn i hyllene for å holde orden og pynte opp litt. Om du finner f.eks 6 kurver i samme størrelse og stil og bruker disse til å fylle de nederste hyllene. Bokhyllene i seg selv er jo nesten usynlige, så det kommer ofte an på hva du setter inni.

Et godt tips er å tapetsere bakplaten med en fin tapet (eller male den, legge på dekorfolie e.l.).

Dessuten kan du enkelt ramme inn flere av dem på rad med helt vanlige lister og de ser ikke ut som IKEA-bokhyller i det hele tatt lenger.

Skrevet

Billy er solid og praktisk! Og du kan faktisk fiffe dem opp ganske mye. Det finnes dører til dem og litt sånt. Sett kurver/bokser inn i hyllene for å holde orden og pynte opp litt. Om du finner f.eks 6 kurver i samme størrelse og stil og bruker disse til å fylle de nederste hyllene. Bokhyllene i seg selv er jo nesten usynlige, så det kommer ofte an på hva du setter inni.

Et godt tips er å tapetsere bakplaten med en fin tapet (eller male den, legge på dekorfolie e.l.).

Dessuten kan du enkelt ramme inn flere av dem på rad med helt vanlige lister og de ser ikke ut som IKEA-bokhyller i det hele tatt lenger.

Tusen takk for tips. Når det gjelder dekor-folie, hvor får jeg tak i det?

Skrevet

Dekorfolie får du stort sett i byggvareforretning/hobbybutikker. De er gjerne til ha på vinduer/glass eller andre glatte overflater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...