AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Jeg tror det er en tanke som har grodd seg fast i hjernen min. Jeg ser for meg at jeg ligger på sofaen, koser med en katt, eller leker med den og tar vare på den. Problemet er at min samboer hadde katt i sitt forrige forhold (eksen hans tok den med), og han er ferdig med det der. Han har fortalt at den katten fikk kattunger og at det der, så han har vært igjennom alt det der allerede. Kan dere liste opp noen negative sider med å ha katt? Kanskje jeg kan slå det fra meg, for nå tenker jeg mest på det positive med å ha et husdyr. Come on; slå det ut av meg! Anonymous poster hash: fc495...f7a
Gjest Citronella Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Det negative er at dere må ha dyrepass når dere reiser bort. Og bekymringene når katta finner det for godt å stikke av noen dager eller uker... Ellers er det bare kos
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Katter: Biter Klorer på møbler Kan potensielt drite inne Får bendelorm, flått, spolorm Dreper stakkars smådyr Røyster Matutgift Veterinæritgifter Når de dør blir du tristAnonymous poster hash: 7a74b...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Teit grunn for å ikke få seg katt. Her ligger jeg på sofaen, syk, med en malende katt oppå meg. Er du klar over hvor koselig det er? Skaff dere 2 katter da, så tar dere en hver når/hvis det blir slutt. Anonymous poster hash: f50f5...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Teit grunn for å ikke få seg katt. Her ligger jeg på sofaen, syk, med en malende katt oppå meg. Er du klar over hvor koselig det er? Skaff dere 2 katter da, så tar dere en hver når/hvis det blir slutt. Anonymous poster hash: f50f5...3b8 Ellers er det bare kos Nei nei nei - jeg ville bare ha negative ting Anonymous poster hash: fc495...f7a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Teit grunn for å ikke få seg katt. Her ligger jeg på sofaen, syk, med en malende katt oppå meg. Er du klar over hvor koselig det er? Skaff dere 2 katter da, så tar dere en hver når/hvis det blir slutt. Anonymous poster hash: f50f5...3b8 Sjekk bæsjer din senere, du har nok spolorm. Anonymous poster hash: 7a74b...8d4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Katter: Biter Klorer på møbler Kan potensielt drite inne Får bendelorm, flått, spolorm Dreper stakkars smådyr Røyster Matutgift Veterinæritgifter Når de dør blir du tristAnonymous poster hash: 7a74b...8d4 Herregud! Vi har fire katter og de: - Biter ikke - Klorer kun på kloremøbler - Ha do inne så slipper man at de gjør på gulvet, katter er uansett som regel veldig renslige om de ikke er syke - ikke alle får det, men katter som er ute burde få markkur - synes det er fælt jeg også, men slik er naturen - røyster ? - kjøper man ordentlig fôr er ikke matutgiften så stor i lengden - Det eneste utgiftene vi har hatt med våre er kastrering, chipping og vaksine, og den ene har vært utekatt i 13 og aldri vært hos dyrlegen annet enn pga helsesjekk - ja og det er jævlig, men å få føle kjærligheten er fantastisk. Tre av våre har vært innekatter nesten hele livet (to fra dyrebeskyttelsen som har fått nok av utelivet) og den eldste nå pga sviktene syn osv. Katter er fantastiske dyr, men man burde være enige om å skaffe seg en, fordi det er faktisk liv det er snakk om. Dyrebeskyttelsen har mange katter over hele Norge som trenger nye hjem, både unge, voksne og gamle, ferdig kastrerte, chippet og vaksinerte til en rimelig penge. De fleste har vel også en "leveretilbakeomdetikkegår" tilnærming. Men som sagt det er liv, og det burde man være enig om. Men har ikke noen grunner til at katt ikke er bra, annet enn pass (lettere å få pass til innekatter), ting som kan bli knust og enda en utgift.Anonymous poster hash: 84b67...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Herregud! Vi har fire katter og de: - Biter ikke - Klorer kun på kloremøbler - Ha do inne så slipper man at de gjør på gulvet, katter er uansett som regel veldig renslige om de ikke er syke - ikke alle får det, men katter som er ute burde få markkur - synes det er fælt jeg også, men slik er naturen - røyster ? - kjøper man ordentlig fôr er ikke matutgiften så stor i lengden - Det eneste utgiftene vi har hatt med våre er kastrering, chipping og vaksine, og den ene har vært utekatt i 13 og aldri vært hos dyrlegen annet enn pga helsesjekk - ja og det er jævlig, men å få føle kjærligheten er fantastisk. Tre av våre har vært innekatter nesten hele livet (to fra dyrebeskyttelsen som har fått nok av utelivet) og den eldste nå pga sviktene syn osv. Katter er fantastiske dyr, men man burde være enige om å skaffe seg en, fordi det er faktisk liv det er snakk om. Dyrebeskyttelsen har mange katter over hele Norge som trenger nye hjem, både unge, voksne og gamle, ferdig kastrerte, chippet og vaksinerte til en rimelig penge. De fleste har vel også en "leveretilbakeomdetikkegår" tilnærming. Men som sagt det er liv, og det burde man være enig om. Men har ikke noen grunner til at katt ikke er bra, annet enn pass (lettere å få pass til innekatter), ting som kan bli knust og enda en utgift.Anonymous poster hash: 84b67...bb9 Du hjelper ikke akkurat TS med dette innlegget. Anonymous poster hash: eceef...d02 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Du får kattehår i maten, kattehår i senga, kattehår overalt. Katten legger fra seg døde mus på puta di. Katten hopper opp på bordet med gjørmete poter og drikker av vannet/melka di og eter av mate din. Anonymous poster hash: eceef...d02
Gjest BettyBoop Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Jeg tror det er en tanke som har grodd seg fast i hjernen min. Jeg ser for meg at jeg ligger på sofaen, koser med en katt, eller leker med den og tar vare på den. Problemet er at min samboer hadde katt i sitt forrige forhold (eksen hans tok den med), og han er ferdig med det der. Han har fortalt at den katten fikk kattunger og at det der, så han har vært igjennom alt det der allerede. Kan dere liste opp noen negative sider med å ha katt? Kanskje jeg kan slå det fra meg, for nå tenker jeg mest på det positive med å ha et husdyr. Come on; slå det ut av meg! Anonymous poster hash: fc495...f7a negative sider : dere blir bundet. Vanskelig å reise for dere må sørge for kattepass, om dere har venner som er allergisk og ikke kan komme på besøk, dyrt med dyrlege, mye kattehår overalt, katten maser utfor døra når dere helst vil sove og katten vil ettellerannet..
Gjest Crazycatlady Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 (endret) Negative ting: -Kattehår. (Men det blir man vant til) -Har du flere katter, så kan det hende at de ikke liker hverandre, og da kan det bli slåssing, fresing og katter som jager hverandre gjennom huset/leiligheten. -Kloring. Kommer litt an på katten hvor mye de klorer. -Kan potensielt tisse og drite inne. Hjelper ikke at du har kasse om en katt vil markere fordi ny katt har flyttet inn osv eller om du har en litt engstelig katt som kan tisse eller drite fordi den blir nervøs. -Enkelte katter er fæle til å spy selv om de er friske, så da må du tørke det opp og det kan stinke helt forjævlig. -Drar med seg rot inn. Har en langhåret katt og han drar med seg halve hagen inn og om vinteren setter snøen seg fast i pelsen. Da blir det vått, rot på gulv og møbler, og du må fjerne rot eller snø fra katten. -Koster litt penger. I hvert fall hvis du vil gi katten et best mulig liv. Tur til veterinæren minst 1 gang i året for vaksine osv. Mat, utstyr, kastrering og chipping. -Hopper opp på hyller og velter/dytter ned ting. Vil gjerne smake på din mat og følger du ikke med så har katten plutselig hele trynet opp i maten din. -Drar med seg døde dyr inn. Noen katter spiser dem også. -De kan bite eller klore deg. -Bekymring hvis katten er ute lenger enn den pleier eller når man er bortreist. Endret 16. november 2013 av Crazycatlady
Tvist Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Jeg tror det er en tanke som har grodd seg fast i hjernen min. Jeg ser for meg at jeg ligger på sofaen, koser med en katt, eller leker med den og tar vare på den. Problemet er at min samboer hadde katt i sitt forrige forhold (eksen hans tok den med), og han er ferdig med det der. Han har fortalt at den katten fikk kattunger og at det der, så han har vært igjennom alt det der allerede. Kan dere liste opp noen negative sider med å ha katt? Kanskje jeg kan slå det fra meg, for nå tenker jeg mest på det positive med å ha et husdyr. Come on; slå det ut av meg! Anonymous poster hash: fc495...f7a Men det er jo mulig å ha en kastrert katt som ikke formerer seg, hadde mannen vært mer tilbøyelig til det? Evt kan du hjelpe til hos Dyrebeskyttelsen om de har et hus der du bor, så får du kose med kattene der, selv om du ikke kan ha en selv.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Den kan røyte ned hele leiligheten/huset. Den kan tisse i sofaen. Den kan spy hårballer på gulvteppet. Den kan være selskapssyk og mase hele natta så du ikke får sove. Det må planlegges for kattepass når du skal reise. Den kan kløne i stykker sofa og alt som er. River ned alt. Kan ikke ha blomsterpotter i vinduet eller glass på benken. Man blir bekymret når den er syk. Det blir ufattelig hardt og trist når den dør, for den dør jo sannsynligvis før deg. Litt basert på min katt her altså. Anonymous poster hash: 87f70...420
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Det mest omfattende er vel kostnaden du må betale for å ta skikkelig vare på den, ellers finnes det ingen betydelige negative sider om en er glad i katt og har katt. Du trenger vaksiner, kastrasjon/sterilisering av katten når den er ung, evt medisiner og regninger i senere tid om den blir syk eller dårlig, forsikring, skikkelig kattemat fra dyrebutikk eller veterinær - de spiser ganske mye.. kattesenger, utstyr i alle størrelser og fasonger, leker, og ikke minst mye tid hjemme til å kose med og aktivisere katten, og den må ha pass når dere skal bort slik den får friskt vann og mat i skåla, og selskap. Anonymous poster hash: 574d2...ca8
Smaragd Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Jeg tror det er en tanke som har grodd seg fast i hjernen min. Jeg ser for meg at jeg ligger på sofaen, koser med en katt, eller leker med den og tar vare på den. Problemet er at min samboer hadde katt i sitt forrige forhold (eksen hans tok den med), og han er ferdig med det der. Han har fortalt at den katten fikk kattunger og at det der, så han har vært igjennom alt det der allerede. Kan dere liste opp noen negative sider med å ha katt? Kanskje jeg kan slå det fra meg, for nå tenker jeg mest på det positive med å ha et husdyr. Come on; slå det ut av meg! Anonymous poster hash: fc495...f7a Jeg synes du skal prøve å overtale samboeren din. Det er massevis av katter rundt omkring som venter på et bedre hjem, og det å kunne hjelpe et dyr til å få et bedre liv veier vel opp for litt utgifter, kloremerker på møbler og hår i sofaen. Bare husk kastrering 3
Gjest Crazycatlady Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 Alle de tingene jeg listet opp er jo ting man lærer seg å leve med og er ikke noe stort problem generelt sett. Eneste man må belage seg på er at det koster litt å ha katt, men det er jo ikke noen voldsomme utgifter for noen egentlig. Ellers trenger de egentlig bare etgodt hjem hos noen som er glad i dem.
smartjente Skrevet 17. november 2013 #17 Skrevet 17. november 2013 Mas deg til å få en katt. Det må han jo overleve! Er bare du å si det skal være du som skal passe den osv
Frisørdama Skrevet 17. november 2013 #18 Skrevet 17. november 2013 Han er ferdig med det der, så derfor skal ikke dere ha katt, Jaha... Teiteste jeg har hørt.. Men det er jo du som bestemmer om du godtar det eller ei. Jeg hadde ikke gitt meg ;-)
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #19 Skrevet 19. november 2013 Den grunnen han har hadde jeg ikke godtatt. Mannen min liker ikke katter, men etter veldig mye om og men klarte jeg å overtale han mot at jeg skulle ta meg av alt av stell og utgifter som følger med. Vi har hatt pusen i noen mnd nå og han begynner og smelte litt for pusen han også. De årene jeg har vert uten katt har jeg hatt et veldig stort savn etter en. Huset blir så fryktelig tomt uten en malene katt i sofaen så jeg skjønner deg godt ts.Anonymous poster hash: 41aa8...a12
Adorabelle Skrevet 19. november 2013 #20 Skrevet 19. november 2013 Hva med å stille som fosterhjem for hjemlöse puser gjennom Dyrebeskyttelsen, FOD e.l.? Er fostermor for to selv, man blir ikke bundet lengre enn man selv önsker og FOD står for alle utgifter til mat, sand og veterinär :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå