AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Litt rar overskrift men jeg kom ikke på noen bedre. Jeg hadde en rottweiler jeg måtte omplassere av helsemessige årsaker. Vi hadde påbegynt spor trening og vi hadde god dressur Verdens nydeligste 14 mnd gamle tispa mi. Så jeg fant en familie, og alle papirer gikk over til de. Så er det en som sier til meg om jeg hadde levert hunden min til et omplasserings senter, nei, jo det måtte jeg ha gjort for der sto det en helt identisk tispe, med samme navn og alder, jeg ringte og jo det stemte, det var denne tispa. Men jeg kunne ikke ta henne tilbake av hensyn til min egen helse. Etter bare 2 dager var hun omplassert, fikk vite at det var en bra familie som hadde fått henne. Etter en stund så tänkte jeg at jeg av nyskjerrighet hadde lyst til å se hvem som hadde henne, og siden jeg fortsatt hadde chip nr hennes så søkte jeg opp og fant eiere. Så jeg tenkte at jeg kunne søke de opp på Facebook. Leser, og der kommer det frem at de hadde fått denne tispa og den hadde vært skikkelig mishandlet, de kunne ikke forstå hva slags mennesker som hadde gjort dette mot henne og at de var glad for at de endelig kunne gi henne et trygt hjem, hvor hun slapp å ligge i bur 23 av 24 timer, og at hun hadde vært svært undervektig. Jeg bel ganske paff. Så jeg sendte de en mld og lurte på om hvor den informasjonen kom i fra, det hadde de fått av omplasserings byrået. Jeg sa at det stemte nok ikke, jeg hadde hatt denne fra valp av, og at jeg ikke kjente igjen beskrivelsen. Da fikk jeg beskjed om at de skulle melde meg for dyremishandling for de stolte mer på dette senteret enn meg. Jeg sa kom igjen, jeg gikk på kurs med 2 som jobber innen MT og Dyreverns nemda. De tok kontakt med de som nå hadde henne. Enden på visa var at på deres FB side så står det nå nevnt navnet mitt og hvor grusomm jeg var. Jeg tok kontakt med senteret og de mente at de hadde ikke sagt noe slik, men det viser seg da at denne nye familien ønsker å få oppmerksomheten og at folk skal syntes de var skikkelig flunke som tok på seg en slik hund. Håpløse folk. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne utblåsingen. bare blåse ut kanskje Anonymous poster hash: 53573...eaa
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Anmeld de menneskene du gav hunden til politiet. 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #4 Skrevet 15. november 2013 Jeg var inne på tanken, men vet dere, jeg delte mange av mine egne bilder av hunden på deres side, så får vi se. Anonymous poster hash: 53573...eaa 3
Gjest Badebuksa Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Drit i dem da, de er bare noen løgnere som tror at de er mer verdt enn andre fordi de har "tatt til seg en mishandlet hund". Tro meg, det er ikke første gangen jeg oppfatter det om at folk skaffer dem "mishandlede dyr" for å skryte av "hvor snille" de er. Og din historie passet ikke inn med det de ville ha, de ville a en mishandlet hund de kunne bruke til skryt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Litt rar overskrift men jeg kom ikke på noen bedre. Jeg hadde en rottweiler jeg måtte omplassere av helsemessige årsaker. Vi hadde påbegynt spor trening og vi hadde god dressur Verdens nydeligste 14 mnd gamle tispa mi. Så jeg fant en familie, og alle papirer gikk over til de. Så er det en som sier til meg om jeg hadde levert hunden min til et omplasserings senter, nei, jo det måtte jeg ha gjort for der sto det en helt identisk tispe, med samme navn og alder, jeg ringte og jo det stemte, det var denne tispa. Men jeg kunne ikke ta henne tilbake av hensyn til min egen helse. Etter bare 2 dager var hun omplassert, fikk vite at det var en bra familie som hadde fått henne. Etter en stund så tänkte jeg at jeg av nyskjerrighet hadde lyst til å se hvem som hadde henne, og siden jeg fortsatt hadde chip nr hennes så søkte jeg opp og fant eiere. Så jeg tenkte at jeg kunne søke de opp på Facebook. Leser, og der kommer det frem at de hadde fått denne tispa og den hadde vært skikkelig mishandlet, de kunne ikke forstå hva slags mennesker som hadde gjort dette mot henne og at de var glad for at de endelig kunne gi henne et trygt hjem, hvor hun slapp å ligge i bur 23 av 24 timer, og at hun hadde vært svært undervektig. Jeg bel ganske paff. Så jeg sendte de en mld og lurte på om hvor den informasjonen kom i fra, det hadde de fått av omplasserings byrået. Jeg sa at det stemte nok ikke, jeg hadde hatt denne fra valp av, og at jeg ikke kjente igjen beskrivelsen. Da fikk jeg beskjed om at de skulle melde meg for dyremishandling for de stolte mer på dette senteret enn meg. Jeg sa kom igjen, jeg gikk på kurs med 2 som jobber innen MT og Dyreverns nemda. De tok kontakt med de som nå hadde henne. Enden på visa var at på deres FB side så står det nå nevnt navnet mitt og hvor grusomm jeg var. Jeg tok kontakt med senteret og de mente at de hadde ikke sagt noe slik, men det viser seg da at denne nye familien ønsker å få oppmerksomheten og at folk skal syntes de var skikkelig flunke som tok på seg en slik hund. Håpløse folk. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne utblåsingen. bare blåse ut kanskje Anonymous poster hash: 53573...eaa Jeg synes du faktisk skal være glad at du leverte henne til et omplasseringssenter og ikke til noen andre. Hva som er sagt eller hva som er sagt, er likegyldig. Det viktigste er at hunden har det godt og ikke hva tidligere eier synes om de nye eierne. Det vil bare gå utover deg selv hvis du begynner å styre med dette. Vil du virkelig at hunden skal omplasseres igjen? Det vil gå utover tryggheten hans/hennes å bli flyttet fra sted til sted. Siden du ikke har helse til å ta deg av hunden, synes jeg at du skal la saken ligge Anonymous poster hash: 0469a...91d 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 For noen idiotier. Men det er tydligvis viktig å si at man har fått en omplasseringshund, som har hatt det grusomt, bare for å sette seg selv i et bedre lys Men som regel kommer sannheten frem. Det er lett å se om en hund har hatt en kjip oppvekst kontra en bra oppvekst. Anonymous poster hash: 659a7...a1b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Jeg synes du faktisk skal være glad at du leverte henne til et omplasseringssenter og ikke til noen andre. Hva som er sagt eller hva som er sagt, er likegyldig. Det viktigste er at hunden har det godt og ikke hva tidligere eier synes om de nye eierne. Det vil bare gå utover deg selv hvis du begynner å styre med dette. Vil du virkelig at hunden skal omplasseres igjen? Det vil gå utover tryggheten hans/hennes å bli flyttet fra sted til sted. Siden du ikke har helse til å ta deg av hunden, synes jeg at du skal la saken ligge Anonymous poster hash: 0469a...91d Hei. Jeg har virkelig ikke sagt at jeg vil ha hunden omplassert. Saken er den at de nye eierene påstår at hunden kom mishandlet til de. Det som jeg ble mest irritert over er at de går ut å hevder en ting, jeg oppdaget også nå nettopp at de har noen av mine venner som venner. Anonymous poster hash: 53573...eaa
Brimi Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 Kanskje de du omplasserte den til mishandlet hunden? 1
Rotemor Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Du må kontakte Facebook å få de til å fjerne innlegg der du er navngitt. Personhets er ikke tillatt. Det kan bli hengende ved deg dersom det ikke fjernes. Trist lesing! 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Kanskje de du omplasserte den til mishandlet hunden? Vel den var bare der i 2 dager. Anonymous poster hash: 53573...eaa
Brimi Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Vel den var bare der i 2 dager. Anonymous poster hash: 53573...eaa What? Hvorfor i all verden var hunden der bare to dager? Nå har jo også forskjellige folk forskjellig syn på hva som er normal vekt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 What? Hvorfor i all verden var hunden der bare to dager? Nå har jo også forskjellige folk forskjellig syn på hva som er normal vekt. Den var på det omplasserings senteret i 2 dager, pga at den ble hurtig omplassert. Det er visst ikke vekta de hevder er ille men at forrige eier ( les meg) lot hunden være i bur 23 av 24 timer, noe folk jeg omgår vet ikke stemmer, da hun var med meg på jobb, vi var ute på 2 timer morgen og 2 timer kveld, samt at vi var på jobb fra 10-17. Så dette som denne familien påstår er jo feil. Jeg har i dag fått mine bekjente i MT og dyrevernsnemda til å skrive en uttalelse, samt dyrlegen min som hun var hos dagen før jeg omplasserte henne. jeg kommer også til å anmelde de, selv om jeg hadde bestemt meg for bare å spamme de ned med bilder av hundens tid hos meg. Vi hadde og et godt samarbeid med oppdretter der hun og vil skrive en uttalselse. Jeg vil ikke at de skal miste henne, men jeg vil ha slutt på denne trakaseringen. Anonymous poster hash: 53573...eaa 3
Brimi Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 (endret) Hvor lenge var hunden hos familien da? Du omplasserte jo ikke til omplasseringsenteret. Endret 15. november 2013 av Brimi
xinnia Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Det så lyser det ikke særlig seriøsitet av et omplasseringsenteret og omplassere en hund etter kun 2 dager.. og spesielt en så krevende rase som rottweiler faktisk er... ( sånn btw så høres det veldig ut som FOD) Min heldigivs begrenset kjenneskap til slike, så tviler jeg ikke sånn veldig på at de faktisk kunne ha startet slike rykter men selvfølgelig vil de ikke innrømme noe sånt! Hva kan du gjøre? ikke stort tror jeg dessverre, må være dersom det legges ut navnet ditt etc kan du anmelde .. men det er liksom ikke stort annet å gjøre. Og "spamme" de med bilder, attester etc- kan det virke som en desperat handling og dessverre få motsatt effekt. Dine venner kjenner deg vel og vet hva du står for? De bør da ikke ta dette seriøst, om de gjør det- sier det mye om vennskapet dere. Så lenge du vet at hunden har det bra, må du nesten bare slå deg til ro med det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 Hvor lenge var hunden hos familien da? Du omplasserte jo ikke til omplasseringsenteret. beklager sent svar. Hunden er hos familien fremdeles, jeg leverte jo hunden til omplasserings senter, da jeg ikke klarte å omplassere hunden videre selv Anonymous poster hash: 53573...eaa
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Det så lyser det ikke særlig seriøsitet av et omplasseringsenteret og omplassere en hund etter kun 2 dager.. og spesielt en så krevende rase som rottweiler faktisk er... ( sånn btw så høres det veldig ut som FOD) Min heldigivs begrenset kjenneskap til slike, så tviler jeg ikke sånn veldig på at de faktisk kunne ha startet slike rykter men selvfølgelig vil de ikke innrømme noe sånt! Hva kan du gjøre? ikke stort tror jeg dessverre, må være dersom det legges ut navnet ditt etc kan du anmelde .. men det er liksom ikke stort annet å gjøre. Og "spamme" de med bilder, attester etc- kan det virke som en desperat handling og dessverre få motsatt effekt. Dine venner kjenner deg vel og vet hva du står for? De bør da ikke ta dette seriøst, om de gjør det- sier det mye om vennskapet dere. Så lenge du vet at hunden har det bra, må du nesten bare slå deg til ro med det. Nei hva kan jeg gjøre? Jeg sende de kun bilder, ingen attester, dette blir gitt til Politiet, jeg var og i kontakt med advokat i går, og sent i går ettermiddag hadde vi en tur ned på Politistasjonen for å levere en trakkaseringsmelding på de som nå har den. Hunden har det bra den. Anonymous poster hash: 53573...eaa
Gjest Spirula Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Litt rar overskrift men jeg kom ikke på noen bedre. Jeg hadde en rottweiler jeg måtte omplassere av helsemessige årsaker. Vi hadde påbegynt spor trening og vi hadde god dressur Verdens nydeligste 14 mnd gamle tispa mi. Så jeg fant en familie, og alle papirer gikk over til de. Så er det en som sier til meg om jeg hadde levert hunden min til et omplasserings senter, nei, jo det måtte jeg ha gjort for der sto det en helt identisk tispe, med samme navn og alder, jeg ringte og jo det stemte, det var denne tispa. Men jeg kunne ikke ta henne tilbake av hensyn til min egen helse. Etter bare 2 dager var hun omplassert, fikk vite at det var en bra familie som hadde fått henne. Anonymous poster hash: 53573...eaa beklager sent svar. Hunden er hos familien fremdeles, jeg leverte jo hunden til omplasserings senter, da jeg ikke klarte å omplassere hunden videre selv Anonymous poster hash: 53573...eaa Dette må du nesten oppklare. I åpningsinnlegget sier du at du omplasserte hunden til en familie, ikke til et omplasseringssenter, og at det var denne familien som igjen leverte hunden til et omplasseringssenter. I innlegget over, sier du at det var du som leverte hunden til omplasseringssenteret fordi du ikke klarte å omplassere hunden selv. Jeg regner med de ulike forklaringene skyldes en feilformulering i ett hva innleggene, så det hadde vært greit om du oppklarte hvilken som er riktig.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 Dette må du nesten oppklare. I åpningsinnlegget sier du at du omplasserte hunden til en familie, ikke til et omplasseringssenter, og at det var denne familien som igjen leverte hunden til et omplasseringssenter. I innlegget over, sier du at det var du som leverte hunden til omplasseringssenteret fordi du ikke klarte å omplassere hunden selv. Jeg regner med de ulike forklaringene skyldes en feilformulering i ett hva innleggene, så det hadde vært greit om du oppklarte hvilken som er riktig. Takk, det så jeg ikke, beklager. Ikke bare bare når det skrives fra Mobilen, ber om unnskuldning der. Det riktige her er at jeg leverte henne til et senter, som omplasserte henne til en familie. Anonymous poster hash: 53573...eaa
Gjest Gaea Skrevet 16. november 2013 #20 Skrevet 16. november 2013 Takk, det så jeg ikke, beklager. Ikke bare bare når det skrives fra Mobilen, ber om unnskuldning der. Det riktige her er at jeg leverte henne til et senter, som omplasserte henne til en familie. Anonymous poster hash: 53573...eaa Hvorfor i all verden måtte du ringe omplasseringssenteret for å finne ut om det var din hund de hadde dersom du leverte henne til dem selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå