Gå til innhold

Hvordan holder dere styr på regningene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler dere med en gang? Har dere en fast betalingsdag i uka? Trenger tips og råd til gode og praktiske rutiner på dette.

Anonymous poster hash: c9eef...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Avtalegiro/efaktura, ellers hadde de nok kuttet strømmen og kastet meg ut for lengst.

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Lever såpass nøkternt at jeg får betalt regninger med en gang de kommer, også sparer jeg det som er til overs når måneden er omme.

Anonymous poster hash: fa655...726
  • Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Betaler som regel med EN GANG jeg får regningen :)

• Liker 2
Skrevet

Det meste kommer inn som efaktura. Så betaler jeg dem når jeg er i nettbanken. Sånn annenhver uke eller deromkring. Men nå har jeg betalt regninger så lenge at jeg vet når de store med kort frist kommer deisende.

Dersom du har det med å rote bort/glemme ting: legg alle ubetalte fakturaer på en fast plass. (Noen henger dem på kjøleskapet - det er synlig som fy). Å logge inn med en gang du får en faktura i hendene tror jeg fort blir veldig upraktisk. En har jo ting som må gjøres. Ukentlig er heller ikke nødvendig: bare se over fakturaene og logg inn i banken før den første forfaller. Så legger du inn alle du har fått til da med forfallsdato som på faktura, logger ut, nyter livet.

Om du er redd for at kontoen skal gå tom og regningene stå ubetalt så lager du en egen regningskonto der du ikke har kort. Sett av penger til 2 mnd med regninger første dagen, fyll på med sum lik 1 mnds regninger hver gang du får lønn. Nyt livet.

Anonymous poster hash: 40637...c7d
Skrevet

Mest mulig på avtalegiro og efaktura knyttet til regningskonto som beskrevet over. Beløp til å dekke alle månedens regninger settes inn på kontoen ved fast overføring når lønna kommer inn, så er det utrolig lite igjen å tenke på. Er ofte innom nettbanken et par ganger pr mnd uansett, da sjekker jeg at alt ser normalt ut og at det går inn og ut som det skal.

Fakturaer som kommer nå og da legger jeg OPPÅ pc'n så blir den betalt :)

• Liker 1
Skrevet

Husleia trekkes automatisk, og resten betaler jeg når det kommer.

Anonymous poster hash: 3244e...8bf
Skrevet

Alt som kan legges på autotrekk/efaktura står der, de andre legges på en fast plass med siden av pc-en, slik at jeg ser de. :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Legger det inn på regningskontoen med en gang, sktiver inn hvilken dato den skal betales, legger selve regningen i en hylle

• Liker 2
Skrevet

Betaler med en gang jeg får en regning. Noe går automatisk til nettbanken, så jeg godkjenner betalinger så snart jeg får beskjed om det. Jeg får lønn den 30. hve mnd, så jeg ringte rundt å avtalte om å flytte betalingsdato på alle regningene til dager rett etter lønningsdagen. Når alt er betalt den første uka, så ser jeg hva jeg har å leve for og spare.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er jo på nett hver eneste dag, så det tar kort tid å legge inn en regning i nettbanken. Gjør det alltid så fort som mulig. Har mye avtalegiro også. f.eks strøm, forsikring, kommunale avgifter.

Skrevet (endret)

Avtalegiro på det meste som er viktig.

Regninger som kommer i posten legges i en bunke ved pc'en og betales ved første anledning.

(Har fått en del stygge leksjoner i forb. med det å betale tidsnok, så har blitt en god del strengere på det i det siste :P )

Endret av Anoia
  • Liker 1
Skrevet

Husleia blir trekt automatisk, ellers så har jeg e-faktura på det meste, og de blir godkjent med en gang, de andre regningene betaler jeg stort sett med en gang de kommer. :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Henger det på tavla jeg går forbi hver dag, og sjekker betalingsfristen hver dag. Når det begynner å nærme seg betaler jeg og setter inn i perm :)

Skrevet

Alle betales på lønningsdag, så slipper jeg å tenke merpå det. Jeg har oversikt over alle regninger, og det er ytterst sjelden det dukkeropp noe uforutsett en mnd.

Skrevet

Legger alle regninger ved siden av dataskjermen, med nærmeste forfallsdato øverst. Går inn på nettbanken enten når jeg har ekstra tid til overs, eller når det nærmer seg forfallsdato. Så blir alle regningene i bunken lagt inn til forfallsdatoen. Kommer regninger i innboksen (Onecall f.eks) så markerer jeg eposten som ulest frem til jeg betaler, og legger en lapp i regningsbunken som viser forfallsdato.

Om du sliter med å huske regningene vil jeg anbefale å bare legge de til forfall med en gang før du føler du finner rutiner du selv liker.

Anonymous poster hash: dfc79...786
Skrevet

Jeg har avtalegiro på alle regningene og disse trekkes fra en egen konto. På lønningsdag har jeg et fast trekk til regningskontoen. Har jo de samme regningene hver måned. Setter også over til kvartalsregningen hver måned.

Skrevet

Jeg har avtalegiro på alle regningene mine, de trekkes fra lønningskontoen. Overfører penger til brukskonto tilknyttet kort ved behov.

Gjest Lite nytt
Skrevet

Jeg overfører penger ved lønningsdato rett til regningskontoen. Jeg har oppført alle utgiftene i excel slik at jeg vet hva som hver måned. Overfører mer enn hva jeg jeg har i utgifter, så fungerer litt som sparekonto og, spesielt til uforutsette utgifter.

Skrevet

Har egen regningskonto som jeg setter inn penger på min lønningsdag og mannen på sin lønningsdag. Så har vi avtalegiro på 99% av regningene og de fikser seg selv fra regningskontoen sånn at de blir betalt til rett tid. Om jeg får faktura i posten legges disse rett inn på regningskonto så blir også de betalt på forfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...