AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Har kjøpt en Toshiba ultrabook, 14" intel core i5 1.7 ghz prosessor, 4 mb ram, 500 gb harddisk. Intel HD Graphics 4000 skjermkort, HDMI utgang, bluetooth osv. Også er det windows 7, så jeg slipper å tørke fete fingeravtrykk fra skjermen (har diverse andre touch-ting)Det jeg egentlig liker best med den, er bakgrunnsbelysning i tastaturet Og godt bilde på skjermen. Det var en overligger hos en av elektrokjedene, så den ble nedsatt fra 6999 til 4999. Er det en OK pris? Ser det er lite utvalg i den prisklassen-som regel er skjermen gjerne 15.6 og det synes jeg er for stort. Eller Windows 8-det liker jeg ikke. Eller SSD-disk og lagringskapasitet på 100 GB. Da må jeg dra med meg ekstern harddisk overalt omtrent? Er 30 dagers full returrett på den, men jeg har begynt å tenke "Har jeg virkelig bruk for ny PC?" Nå skal det sies at de andre jeg har, er det en mini som er ulidelig treg, men som får jobben gjort, om man bare gir den noen dager på seg og ikke ber den om å gjøre to ting på en gang, og en litt større laptop med XP der viften går i ett banka kjør, har fast plass på en telefonkatalog for bedre lufting og som får hikke hver gang virusscanningen starter eller jeg fyrer igang iTunes. Har brukt mest nettbrett og telefon å surfe på i det siste, siden de andre er så himla trege, mens PC er blitt mest brukt til nedlastinger og glo på film og serier... Nå kan jeg vel laste ned og se på uten at jeg blir gal av den forbaskete viften da... Blir glad for innspill Anonymous poster hash: caf47...cc8
-Jiinxs- Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Det spørs hva du har planer om å bruke den pcen til. Hvis du ikke helt vet om du trenger en pc så ser jeg ikke poenget med å betale 5000. Jeg synes det er helt meningsløst at mange laptops kommer med én ssd som lagringsplass, som veldig ofte er på drøye 100gb noe som er ingenting i mine øyne. På min stasjonær så har jeg én ssd som operativsystem disk og tre 3TB HDD utenom. Resten av hardware du nevne er vel helt ok, men som sagt hvis du ikke er sikker på om du trenger det så hvorfor betale penger for en laptop? Du kan jo bruke returretten og prøve ut pcen, det skader jo ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Den skal brukes til surfing, nedlasting, glaning av det man laster ned og backup av tlf Også kanskje litt bildebehandling, selv om speilreflekskamera har lagt i en skuff i et år Anonymous poster hash: caf47...cc8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Er 30 dagers full returrett på den, men jeg har begynt å tenke "Har jeg virkelig bruk for ny PC?" Nå skal det sies at de andre jeg har, er det en mini som er ulidelig treg, men som får jobben gjort, om man bare gir den noen dager på seg og ikke ber den om å gjøre to ting på en gang, og en litt større laptop med XP der viften går i ett banka kjør, har fast plass på en telefonkatalog for bedre lufting og som får hikke hver gang virusscanningen starter eller jeg fyrer igang iTunes. Har brukt mest nettbrett og telefon å surfe på i det siste, siden de andre er så himla trege, mens PC er blitt mest brukt til nedlastinger og glo på film og serier... Nå kan jeg vel laste ned og se på uten at jeg blir gal av den forbaskete viften da... Blir glad for innspill Anonymous poster hash: caf47...cc8 Med tanke på hva du har, så kommer du til å bli fornøyd. Anonymous poster hash: 791d3...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå