Gå til innhold

Vil ikke ha en relasjon til svingerforeldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en liten diskusjon med en venninne i går og den irriterer meg fortsatt. Saken er enkel, jeg har vært sammen med samboer i snart fire år. Vi har begge lange forhold bak oss og gamle foreldre.

Hans familie bor på andre siden av landet og samboer møter de stortsett kun til høytider, og i høytider er jeg med min familie. Dette fungerer fint for oss. Jeg har hatt min del av svigerfamilie, og det har vært like sårt hver man må ta farvell med hverandre for at et forhold evt ikke fungerer. Foreldrene til min samboer er gamle og de har ikke så alt for mange år igjen. Like så med mine, derfor er det viktig for med å ta vare på mine, så unner jeg han å ta vare på hans egene.

Jeg har tid nød måtte møte hans bror og kone der som bor i utlandet. Vi har en hyggelig og god tone, de er trivelige folk, men nå skal det jo sies at de kan man jo lage en relasjon til over flere år.

Over til saken med min venninne, hun mener jeg er egoistisk som velger å ikke velge bort min egen familie i høytiden for å lage relasjoner til hans familie.

Jeg mener det må være vårt valg så lenge vi er enige om det. Min familie bor i byen vi bor i og det er derfor naturlig at vi treffer dem noe i hverdagen. Men så lenge dette funger for oss mener jeg at dette må være greit.

Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 3d239...af7
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er dere vel best i stand til å finne ut av selv. Men det kan jo være at du går glipp av å bli kjent med noen flotte mennesker på denne måten?

Anonymous poster hash: 3617f...87a

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker det er trist at de har mistet sin egen sønn såpass at ikke de engang kjenner den han bor med...

Din familie bor i byen dere bor i. Da burde hans familie stå høyt på prioriteringslisten i ferier.

Så ja, egoistisk.

• Liker 37
Skrevet

Dette er dere vel best i stand til å finne ut av selv. Men det kan jo være at du går glipp av å bli kjent med noen flotte mennesker på denne måten?

Anonymous poster hash: 3617f...87a

Tenkte akkurat det samme.

I tillegg vil jo hans foreldre være en arena du ikke vil kunne dele med han den dagen de er gått bort - og det kan kanskje oppleves sårt for ham.

• Liker 9
Skrevet

Selv hadde jeg aldri kunne gjort det slik, selv om jeg forstår tankegangen deres veldig godt.

Det som funker for dere er ikke feil, så du trenge ikke bry deg om hva folk sier.

Det venninnen din sier om at du er egoistisk er bare dumt, da er jo han like egoistisk i så fall. Jeg forstår godt at du ikke vil ofre 50% av tiden du har igjen med dine foreldre.

Skrevet

Så lenge det fungerer fint for han og hans foreldre, og de ikke er interessert i deg, er det vel greit. Men jeg må si jeg tenkte øyeblikkelig på Saga Norén.

• Liker 5
Skrevet

TS her.

For å ha det klart. Min samboer er akkurat like mye hos foreldrene sine nå som før vi ble sammen. Som jeg skrev, har vi begge flere lange forhold bak oss. Der svigerforeldre har vært involvert. Er det virkelig nødvendig å tvinge på gamle folk til å måtte bli kjent med enda en ny person? Hans foreldre er i slutten av 80 årene. Mine er i 70 årene. Min saboer treffer mine når han ønsker og når det faller naturlig for han. Det funker jo utmerket. Detfor blir jeg så provosert, for er det virkelig egoisme? Helt ærlig, jeg tror ikke hans foredre har så stort ønske eller utbytte av å lage en relasjon med meg, på samme grunnlag som jeg har "mot" de.

• Liker 2
Skrevet

Egoistisk.

Anonymous poster hash: 9e1ce...762
  • Liker 2
Skrevet

Egoisme på høyt nivå :) Skjønner din venninne godt!

Anonymous poster hash: 13946...96a

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg syntes den løsningen dere har er grei så lenge den passer for dere. Jeg har minst mulig med mine svigerforeldre å gjøre. Jeg orker ikke etablere nye relasjoner til gamle folk som snart skal dø uansett. Samboer syntes det er litt sårt, men det kan ikke jeg ta hensyn til. Hadde vi hatt felles barn hadde saken stilt seg anderledes.

Anonymous poster hash: 4b287...1a2
  • Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg respekterer deres meninger, men dere må nesten begrunne svarene deres, ikke bare skrive at det er egoistisk. Når jeg forsvarer hvorfor vi ikke omgås er det jo mange faktorer som spiller inn. Så lenge alle er tilfreds med det, er det fortsatt egoisme? Når du er nesten 90 år og vil nyte den siste tiden med din nærmeste familie, vil du da måtte bli kjent med nye mennesker? Uansett, begrunn hvorfor dere mener som dere mener. Jeg kommer ikke til å endre mening om min ståsted, men synes det er interessant å høre deres meninger.

Skrevet

Nei, jeg syntes den løsningen dere har er grei så lenge den passer for dere. Jeg har minst mulig med mine svigerforeldre å gjøre. Jeg orker ikke etablere nye relasjoner til gamle folk som snart skal dø uansett. Samboer syntes det er litt sårt, men det kan ikke jeg ta hensyn til. Hadde vi hatt felles barn hadde saken stilt seg anderledes.

For en merkelig begrunnelse.

Forventet dødstidspunkt skal avgjøre om man gidder å bli kjent med noen.. som om noen vet det på forhånd!

• Liker 23
Skrevet (endret)

TS her.

Jeg respekterer deres meninger, men dere må nesten begrunne svarene deres, ikke bare skrive at det er egoistisk. Når jeg forsvarer hvorfor vi ikke omgås er det jo mange faktorer som spiller inn. Så lenge alle er tilfreds med det, er det fortsatt egoisme? Når du er nesten 90 år og vil nyte den siste tiden med din nærmeste familie, vil du da måtte bli kjent med nye mennesker? Uansett, begrunn hvorfor dere mener som dere mener. Jeg kommer ikke til å endre mening om min ståsted, men synes det er interessant å høre deres meninger.

Så din ikke-eksisterende kontakt med dine svigerforeldre bunner i hensyntaking til de, er det det du sier?

Endret av LilleSnupp
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det må være opp til ham hva han synes er ok, men samtidig ville jeg foretrukket at du også ble kjent med hans foreldre, dels fordi du da kan ta en mer ektefølt del i sorgen hans den dagen de går bort. Er de i 80-årene så er det jo ikke nødvendigvis så altfor lenge til.

Anonymous poster hash: c6a69...c99
  • Liker 2
Skrevet

Ha ha ja ser at det var en rar begrunnelse, men jeg har nok med å holde kontakt med venner. Gidder ikke skape nye relasjoner.

Har blitt såret så mye og orker ikke nye folk.

Og jeg er ikke TS forressten.

Skrevet

Nei, til alle parter. Vi er tilfreds med vår "ordning".

Det er min venninne som mener jeg/vi er egoistiske.

Skrevet

Jeg tenker at det må være opp til ham hva han synes er ok, men samtidig ville jeg foretrukket at du også ble kjent med hans foreldre, dels fordi du da kan ta en mer ektefølt del i sorgen hans den dagen de går bort. Er de i 80-årene så er det jo ikke nødvendigvis så altfor lenge til.

Anonymous poster hash: c6a69...c99

TS her.

Som skrevet er de gamle og syke. Det er ikke noe jeg går ut ifra, det er noe de vet.

Skrevet

Ha ha ja ser at det var en rar begrunnelse, men jeg har nok med å holde kontakt med venner. Gidder ikke skape nye relasjoner.

Har blitt såret så mye og orker ikke nye folk.

Og jeg er ikke TS forressten.

At noen dør av alderdom er en naturens gang og ikke noe man blir såret over vel? Lei seg, sørge, osv.. men såret? Tror du ikke din man blir mer såret av din avstandstaging enn du av din sorg den dagen de dør?

• Liker 4
Skrevet

Det jeg kan tenke meg er at dine svigerforeldre kan ha lyst til å møte og bli litt kjent med den personen som sønnen deres bor sammen med. Du er en viktig person for din kjære, og det samme er foreldrene hans. Jeg ville prioritert å møte dem ved i hvert fall én anledning slik at de har hilst på deg.

En lenger opp nevne også at ved å bli kjent med dem kan du være en bedre støtte for din kjære den dagen de ikke er der lenger, i og med du da hadde blitt litt bedre kjent med dem.

Jeg ville blitt kjempeskuffet hvis en eventuell ny mann ikke ville møte mine foreldre fordi de er i åttiårene.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...