Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor får de som en gang har holdt på med narkotika et spesielt trekk i ansiktet?
mor til bestevenninnen min har et slikt trekk i ansiktet, så dukker det opp at hun har i mange år, tidligere før hun ble mor og holdt på med narkotiske stoffer, noen kan du bare se det på liksom...

nå har jeg begynt i ny jobb og en av kollegaene mine har og et slikt trekk i ansiktet og jeg lurer jo veldig på om hun har en tøff fortid, ikke at det betyr noe for meg men...

hva kommer det preget i ansiktet av?hvorfor får ikke alle det?eller gjør de det?går det noen gang vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et søskenbarn som ser ut som en ex-narkoman, men hun er det ikke. Tror det kommer an på, har også sett mennesker som har drevet med narkotika i mange år som har helt normale fjes.

Skrevet

Ja jeg er enig. Tror det må være noe med hva som skjer når der er narkomane. For eksempel kan det se ut som at de får veldig tilbaketrukkent tannkjøtt.

Har forresten ei venninne som hadde leukemi som barn og fikk både stråleterapi og cellegift. På et bilde som er tatt av alle barna på barneavdelingen var det kjempemange som var utrolig like! Jeg trodde to av de var tvillinger, de var som to dråper vann, og var ikke i slekt engang. De hadde også samme utseende (ikke som narkomane altså, men de var like på hverandre), blant annet en veldig smal nese.

Anonymous poster hash: a946b...78e
Skrevet (endret)

Slik som Sylvester Stallone?

Han ser jo rimelig "sliten" ut.

Endret av flesvik
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men ja, de får likt utseende...

En på et babyforum jeg er på ser slik ut, og hun er visst eksnarkoman.

Anonymous poster hash: 386f2...a9d

Skrevet

Holdt på med narkotika, hva i all verden betyr det?

De som i ungdommen tok ecstacy/MDMA på rave?

De som drar noen striper kokain i helgen?

De som røyket litt hasj med kameratenee under studietiden?

De som har misbrukt reseptbelagte piller?

De som har vært heroinister?

Anonymous poster hash: 3e862...839
Skrevet

Holdt på med narkotika, hva i all verden betyr det? De som i ungdommen tok ecstacy/MDMA på rave?De som drar noen striper kokain i helgen?De som røyket litt hasj med kameratenee under studietiden?De som har misbrukt reseptbelagte piller?De som har vært heroinister? Anonymous poster hash: 3e862...839

Ja..

Skrevet

det er det jeg og lurer på for jeg vet ikke hva de forskjellige med de trekkene har holdt på med...

Skrevet

Du kan sette en tidligere tung narkoman på linje med tjue andre ikke-narkomane, og jeg tror at jeg skal klare å plukke ut den eks-narkomane i ni av ti tilfeller.

Jeg har også lurt litt på dette, og hva som gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg syns jeg ser det når noen har brukt dop.

Anonymous poster hash: b77d1...4e4
Gjest Conradine
Skrevet

Unge mennesker som har drevet med narkotika noen år - det være seg amfetamin, kokain, ecstacy har ikke det trekket som er vist på bildet. Det er stor forskjell på mennesker som har vært tungt narkomane (heroin ol) og ungdom som har brukt narkotika på/av i noen år og har kommet seg bort fra det igjen. De fleste av disse har ingen spor etter narko-bruken.

Har jobbet tett på ungdom i rehabilitering og de fleste er som andre unge som aldri har vært borti stoff.

Skrevet

Det er vel helst heroin som gir det uttrykket på bildet?

Gjest Hyssingen
Skrevet

Unge mennesker som har drevet med narkotika noen år - det være seg amfetamin, kokain, ecstacy har ikke det trekket som er vist på bildet. Det er stor forskjell på mennesker som har vært tungt narkomane (heroin ol) og ungdom som har brukt narkotika på/av i noen år og har kommet seg bort fra det igjen. De fleste av disse har ingen spor etter narko-bruken.

Har jobbet tett på ungdom i rehabilitering og de fleste er som andre unge som aldri har vært borti stoff.

Riktig. Er selv eks-"narkoman" men var ung og kom meg ut etter få år. Har ingen trekk what so ever.

Heldigvis!

Gikk i samtalegruppe med ungdommer som var i samme situasjon, og ingen av dem hadde trekkene heller.

Skrevet

Jeg tror kanskje det ser noe med kjeven jeg. De ser utrolig magre ut og innhulte i kinnene selv om de nødvendigvis ikke er så tynne (lenger).

Anonymous poster hash: a946b...78e
Skrevet

Tror mange narkomane får dårlig tannhelse. Mange mister tenner, og da mister de også tannben etterhvert som tiden går. Kjeven krymper så og si. Dermed siger munnviker, kinnene blir hule og kinnben kan virke utstående.

Anonymous poster hash: e678a...4d1
Skrevet

Mange tyngre narkomane har veldig hule ansikter, ja. Huden har liksom sunket inn. Og et mer dratt utrykk i øynene, men det klarer jeg ikke helt å sette fingeren på.

Anonymous poster hash: 5af91...7a9
  • Liker 1
Skrevet

Er vel helst de som har drevet med tunge saker over tid, som heroin og metamfetamin (crystal meth) man ser det veldig godt på.. Typisk for de som har brukt crystal meth er alle sårene i ansiktet, kloremerker. Søk på crystal methamphetamine på google så ser dere det

Anonymous poster hash: 6d361...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...