Gå til innhold

Morsbidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alenefedre bidrag fra barnets mor på lik linje med alenemødre? :)

Har aldri hørt noe særlig om slikt, kjenner en som har datteren sin 80% og han får ikke noe utbetalt fra barnets mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Bidrag er dog inntektsavhengig

• Liker 6
Skrevet

Min far fikk heller aldri noe. Men mange damer er forferdelig utspekulerte og vrir seg unna på lik linje med menn. Så er ikke bare mannfolk som er urettferdig mot ungene sine altså..

Anonymous poster hash: 1d7b8...a41

• Liker 1
Skrevet

Man kan be NAV fastsette bidrag. Det er ikke sånn at man automatisk får bidrag, det MÅ fastsettes, enten via privat avtale, eller via NAV.

• Liker 2
Skrevet

Faren min hadde hovedomsorgen for småbrødrene mine, og han mottok bidrag fra min eks-stemor selv om han tjener mere enn henne (fastsatt av NAV)

Grunnen til at du ikke har hørt om det kan kanskje være pga det er flest kvinner som har hovedomsorgen.

Skrevet

Min eks (far) skal søke om bidragsforskudd siden jeg ikke har høy nok inntekt til å betale bidrag (går på AAP og skal over på uføretrygd). Han har hovedomsorgen for barnet pga min helsetilstand og det er en helt forferdelig følelse å ikke kunne betale mitt bidrag selv.

Anonymous poster hash: 5f73e...a5b
Skrevet

Selvsagt!
Nå heter det jo ikke farsbidrag eller morsbidrag, men barnebidrag. Det er barnet som får bidraget, uavhengig om det bor hos mor eller far.
Jeg er mor og har i mange år betalt bidrag da far hadde hovedomsorgen for mitt eldste barn.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt!

Nå heter det jo ikke farsbidrag eller morsbidrag, men barnebidrag. Det er barnet som får bidraget, uavhengig om det bor hos mor eller far.

Jeg er mor og har i mange år betalt bidrag da far hadde hovedomsorgen for mitt eldste barn.

Samme her.

Og vedkjenne det økonomiske ansvar for ens barn er viktig og har ingenting med kjønn å gjøre selvfølgelig.

Skrevet

Min far oppdro oss 3 unger og fikk ikke et øre av moren vår. Hun fikk enkepensjon etter avdøde mann men vi fikk fortsatt ikke et øre. Hadde en bror som bodde hos mor og min far måtte betale for han.

Skrevet

Tror virkelig noen at denne loven skiller på kjønn??

Det er barnebidrag det heter, og loven sier begge foreldre har forsørgeransvar for sine barn.

At en deller ikke betaler bidrag kommer av at de ikke har høy nok inntekt, og dermed blir å betegne som bidragsudyktige. Dette gjelder både menn og kvinner.

Anonymous poster hash: 5afc9...62f

• Liker 1
Skrevet

Er vel dette som kalles barnebidrag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...