Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til jente

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er faktisk litt rådvill. Hun bruker ikke smykker og ønsker seg heller penger. Penger har jeg ikke lyst til å gi, synes det blir for upersonlig.

Har noen et godt forslag til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Turutstyr (telt, sovepose, stormkjøkken osv)

* Koffert

* Verktøy (verktøykasse eller innhold; kjekt å ha om noen år når hun flytter hjemmefra)

* Bøker (gjerne oppslagsverk!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor kan du ikke bare gi penger? Det er jo det hun ønsker seg!

Jeg blir litt oppgitt over folk som absolutt ikke skal gi det folk ønsker seg, fordi det er kjedelig (det gjelder både bryllupslister på butikker og gaver til andre anledninger). Nei, la oss heller finne på noe spennende og personlig å gi, selv om de ikke ønsker seg et rosemalt veggur blir de sikkert kjemeglade... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-skjeer i sølv.dette er et samleobjekt som varer hele livet,det blir brukt og er en flott presang. Paispadei Sølv er også alltid verdifult og går aldri ut på moten eller i verdi.

Kanskje hun har fått noe i dåpen eller ved andre annledninger ,så spør om det og hva slags merke/navn sølvet har,så kan du jo hjelpe henne å bygge videre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
T-skjeer i sølv.dette er et samleobjekt som varer hele livet,det blir brukt og er en flott presang. Paispadei Sølv er også alltid verdifult og går aldri ut på moten eller i verdi.

Kanskje hun har fått noe i dåpen eller ved andre annledninger ,så spør om det og hva slags merke/navn sølvet har,så kan du jo hjelpe henne å bygge videre på det.

Hvis du tenker å kjøpe sølv-ting synest jeg du skal høre med henne om dette er noe hun ønsker seg...(en veldig kjip gave å få hvis man ikke ønsker seg det..For siden hun ikke bruker smykker så har hun ikke så mye å bytte det til....)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Poenget med å gi en konfirmasjonsgave er vel også for at hun skal ha et minne fra den dagen og hvem hun fikk hva av.

Sølv er kanskje ikke megakult nå,men at det er en fin gave er ikke tvil.

Gavekort på klær blir for simpelt på en sånn dag.

Ønsker hun seg ikke smykker eller penger så gi henne noe hun kan ta vare på hele livet. Om noen år gifter hun seg kanskje og da er det vanlig å få sølv og da kan hun og hennes tilkomne spare videre på det de allerede har.

Syntes forslaget var bra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg synest likevel man bør forhøre seg med jenta...

Det er faktisk ikke alle som setter pris på sølv, selv om det er vanlig å gi! (Hvis gaven blir liggende å støve vekk, så er kanskje ikke minnet verdt så mye likevel..?)

Liker hun sølvting, er det en god ting, men liker hun det ikke, så blir det skapfyll...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hun sølvting' date=' er det en god ting, men liker hun det ikke, så blir det skapfyll...[/quote']

Jepp!!

Selv har jeg liggende noen teskjeer.. som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med..

Jeg fikk kofferter, leksikon, stormkjøkken og smykker i gave. Smykkene er blitt umoderne, men de andre gavene har jeg fremdeles stor glede av!

(litt penger ble det også, ca 2000, men dem "tullet jeg bort" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er av de som helst ikke vil gi bort penger til en konfirmant, spesielt ikke dersom det er noe "stort" som de ønsker å bruke pengene på (moped e.l.), og som man vet pengene blir brukt til.

Vi har akkurat hatt diskusjonen hjemme og endte opp med et skikkelig smykkeskrin. På et eller annet tidspunkt vil hun nok få smykker (jenten i første innlegg), og det er noe som er kjekt å ha. Dersom hun ikke har det alt da! Vi satset på en type uten ballerina og rosa hjerter. :wink:

Sølvbestikk bør man være litt forsiktig med, siden valg av mønster legger føringer for fremtiden. Jeg hadde i hvert fall ikke likt at noen bestemte hvilke mønster jeg skulle spare på (og jeg begynte å spare tidlig).

Ellers er oppslagsverk og turutstyr fint.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i sølv som du har gravert navn og dato blir sikkert veldig godt mottatt. Selv om ikke jeg heller brukte veldig mye smykker på den tiden ble jeg veldig glad for smykket mitt som var gravert bakpå. E

llers fikk jeg en rosemalt sleiv med navn og dato og hilsen fra farmor malt på. Selv om ikke dette er veldig kult vil enhver slik personlig ting med navn og dato og hilsen bli bra mottatt samt at det blir et koselig minne i mange år etter...

Mye koseligere enn å få penger som blir brukt på en bukse hun har vokst ut av året etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i sølv som du har gravert navn og dato blir sikkert veldig godt mottatt. .

Hvorfor tror du det? Jeg ville ikke likt å få det..! Det at hun ikke ønsker seg smykker tar jeg som et hint om at hun er "type" jente som ikke ville bli så glad for noe i sølv med gravering på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hvorfor tror du det? Jeg ville ikke likt å få det..! Det at hun ikke ønsker seg smykker tar jeg som et hint om at hun er "type" jente som ikke ville bli så glad for noe i sølv med gravering på...

Deler meningen din der...

Jeg ville heller ikke likt å få sølv-ting (eller rosemalte ting for den slags skyld...) i min konfirmasjon...

Mine slektinger spurte hva jeg ønsket og ikke ønsket meg, noe jeg satte veldig pris på!...

Clea

p.s oppslagsverk hadde jeg blitt skuffet over å fått, men jeg vet at jeg ville blitt veldig glad i dem senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Jeg gir selvsagt penger om de ønsker seg penger - hvorfor skal vi for all del ikke gi dem muligheten til selv å kjøpe det de trenger eller det de ønsker seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

OM man kjøper noe i sølv, så vent med gravering til hun vet om hun vil bytte det eller ei.

Selv fikk jeg bla:

smykkeskrin

Koffert

Smykker

Penklokke

Stor kokebok

Snorres saga

Pengene fikk jeg ikke lov til å tulle bort, måtte brukes fornuftig. Kjøpte da sovepose og skikkelig liggeunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun skal ha bunad kan man jo kjøpe noen deler til bunadbelte, det fikk jeg og ble glad for det. Det er jo noe man har hele livet og som jeg syns er kjempefint. Pengene jeg fikk i min konfirmasjon fikk jeg ikke lov å tulle bort, jeg satte inn alt på sperret konto(til jeg fylte 18). De pengene var gode å ha når jeg senere skulle begynne på utdannelse og etablere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med å gi aksjer?

Et røft armbånd som kan byttes...

konfirmasjonsbok, til å samle minner og fotos i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...