AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Det lurer jeg på. Er det viktig at hvis jeg har mørk parket så bør jeg gå for mørk benkeplate? Og omvendt? Anonymous poster hash: e8106...3b5
Nephthys Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Man må vel ingenting, akkurat, og jeg var superopptatt av det da vi pusset opp kjøkkenet. Brukte eeeevigheter på å finne den rette brunfarget på gulvet (vi valgte laminat), men jeg er kjempefornøyd og kommer aldri til å ville ha ulik farge på gulv og benkeplate! Tror nok at de fleste har ulik farge på disse to, så ingen vil nok stusse på det om du ikke velger lik farge.
Ruby_Tuesday Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Nei? Skjønner ikke helt hvorfor man skal "måtte" det? 1
Malum Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Nei, absolutt ikke, jeg tror ofte det kan bli kjedelig. Vi valgte valnøtt benkeplater og eikeparkett, og det ble veldig fint. Jeg synes det er viktigere at man ikke blander møbler i en haug forskjellige treverk
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Man må vel ikke, hehe...men jeg er så lei av denne " skal, skal jeg ikke " . Så takk for svar, da kan jeg puste lettet ut, hehe.Anonymous poster hash: e8106...3b5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Vi har lyst svart gulv (ikke grått altså, det ser svart ut, men er likevel lysere), men vi har så klart ikke samme farge på benkplatene. Vet egentlig ikke helt hva gulvet er, men ser nesten litt ut som stein, men er ikke så hardt, ser faktisk ganske kult ut. Benkplatene er mer en lys brun aktig, og hvite vegger, om platene også skulle vært svarte hadde det for det første bltt veldig svart hvitt, og veldig mørkt Gå for det du vil du TS Personlig syntes jeg det er viktig å ha en viss plan, å ikke bare sette sammen alt mulig rart, men det viktigste er jo at dere selv liker det. Anonymous poster hash: cde4f...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Bare ikke velg gråsvart benkeplate, jeg har det her jeg bor nå og det er utrolig upraktisk. Vanskelig å se om benken er ren eller ikke. Anonymous poster hash: 22d6b...05a
helenaa Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Jeg synes det er greit å tenke over hvordan fargetonene passer til hverandre, men det trenger ikke være likt!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Bare ikke velg gråsvart benkeplate, jeg har det her jeg bor nå og det er utrolig upraktisk. Vanskelig å se om benken er ren eller ikke. Anonymous poster hash: 22d6b...05a Oooh, men man seer ikke at benken evt. er skitten heller Jeg har en svart benkeplate med hvite spetter. Ikke så vakker akkurat, men genial! Tidligere bodde jeg et sted hvor det var hvite benkeplater fra Ikea. Der var ALT synlig, og det er ble gule flekker (karri) som ikke lot seg vaske bort. Huff. Anonymous poster hash: b19bc...f30
Gjest Badabing Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Vi kjøpte vanlig eik benkeplate, og gulvet er valnøtt parkett. Jeg tenkte ikke på det på forhånd. Da jeg fikk det opp, synes jeg det så helt rart ut. Kan sikkert funke om det er samme fargetoner og begge er kalde toner eller varme toner, men vi endte i alle fall med å farge/olje benkeplaten.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #11 Skrevet 17. november 2013 Jeg har tregulv som er malt lyst grått, og benkeplate i Otta-skifer, dvs koksgrå, nesten svart. Funker fint. Anonymous poster hash: d6c59...d00
PecanPie Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 Vi har samme farge på gulv og benkeplate, og det ser veldig fint ut. Har mørke benker og gulv, fin kontrast til det hvite kjøkkenet men det er vel ikke noe man må, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå