Gå til innhold

Proteinbehovet for veltrente personer er høyere enn tidligere antatt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Endelig må kompisene min slutte å disse proteinpulveret mitt. :danse:

Skrevet

Proteinpulver er jo bare tull om du ikke trener jævla mye. Det er enkelt å få i seg masse proteiner via kosten, bare du spiser riktig.

Anonymous poster hash: 17ecf...0ee
  • Liker 2
Skrevet

Vel.. den artikkelen der var vel ikke akkurat helt.. vel...ja... Det anbefalte proteininntaket til styrketrenere, altså ikke det norske, men det internasjonale, er mye høyere enn hva som egentlig er nødvendig. Å holde seg på rundt 2-2.5 for en voksen mann i høy intensiv trening er mer enn nok proteiner.

Anonymous poster hash: 177cb...3ae
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Proteinpulver er jo bare tull om du ikke trener jævla mye. Det er enkelt å få i seg masse proteiner via kosten, bare du spiser riktig.

Anonymous poster hash: 17ecf...0ee

Trener hver dag, ja. Og det blir faktisk billigere enn å spise riktig (budsjett).

Skrevet

Viktig å merke seg at de snakker om fettfri masse, mens andre anbefalinger 0,8-1,5 ofte er basert på kroppsmasse. Originalartikkelen handler dessuten om proteinbehov under slanking. Så "fritt oversatt" er vel et ganske tøyd begrep her.

I den norske artikkelen snakkes det mye om styrketrening, men veldig mye forskning viser at proteinbehovet faktisk er vesentlig høyere hos dem som driver med lavintensitetstrening over lang tid. F.eks. ultra, maraton og landeveissykling. I disse grenene er netto proteintap høyere og derfor trenger man å passe på å gjøre kroppen i stand til å erstatte tapt muskelmasse.

For styrketrening handler det gjerne om dem som vil OPP i vekt, og ikke nødvendigvis forbli i en vektklasse.

Skrevet

Synes det er vanskelig nok å få i seg 1,5 g protein per kilo kroppsvekt jeg. Orker ikke å styre med mer. Selv om jeg skal ned i vekt.

Jeg kan spise en pakke kokt skinke hver dag, noen egg, og kjøttmiddag, også er det fremdeles ikke nok. Ikke smaker det godt, og ikke er det billig, så fuck proteiner. :(

Anonymous poster hash: 1d3a9...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...