AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Herremin, stakkars beste kollegaen, han fikk ME, sa opp jobben, lever på oppsparte midler, ble nylig tvillingfar i en alder av 55 (hans første) og han får pusset opp en stor to etg. bolig med mange håndtverkere der. Tror forholdet til dama hans som jobber er kjølig...stakkars mann, hva kan venner gjøre??!!Anonymous poster hash: b08ff...792
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Hvorfor sa han opp?Anonymous poster hash: 7d780...f59 2
Brimi Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Hvorfor sa han opp?Anonymous poster hash: 7d780...f59 Er ikke det obvious hvorfor han sa opp? Er ikke lett å jobbe med ME. Har dessverre ingen gode råd til deg.
Neket Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Er ikke det obvious hvorfor han sa opp? Er ikke lett å jobbe med ME. Har dessverre ingen gode råd til deg. Trodde man ble sykemeldt jeg..? 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Trodde man ble sykemeldt jeg..? Det trodde jeg også...Anonymous poster hash: 10172...bfb 1
Brimi Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Trodde man ble sykemeldt jeg..? Ja? Kan hende han har vært sykemeldt en stund. Dessverre er det liten kjangs(er det sånn det skrives?) for at han kommer seg ut i jobb igjen og da kan man like gjerne si opp.
hjärterdam Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Ja? Kan hende han har vært sykemeldt en stund. Dessverre er det liten kjangs(er det sånn det skrives?) for at han kommer seg ut i jobb igjen og da kan man like gjerne si opp. Å si opp en jobb når man blir syk er jo hinsides idiotisk. Først blir du sykmeldt, så går man evt over på AAP for å se om man kan omskoleres/jobbe med noe annet eller så er alternativet uføretrygd. Sier man opp jobben mister man mange av de ytelsene som er knyttet til nettopp sykdom og arbeidsliv. 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Vi kolleger spurte ham om hvorfor han ikke bare sykemeldte men da sa han noe om at det ble så langvarig/flere år at det ville være hensiktsløst. Han mottar AAP. Hans kompetanse er det stort behov for så når han er klar for å jobbe igjen vil flere etterspørre, han får tilbud om jobb nå som han er syk også. Tidligere var han vår leder men gikk over til en lavere tittel da han begynte å bli syk... Stakkars, mange savner han, så håper han blir frisk snart!Anonymous poster hash: b08ff...792
Majott Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Herremin, stakkars beste kollegaen, han fikk ME, sa opp jobben, lever på oppsparte midler, ble nylig tvillingfar i en alder av 55 (hans første) og han får pusset opp en stor to etg. bolig med mange håndtverkere der. Tror forholdet til dama hans som jobber er kjølig...stakkars mann, hva kan venner gjøre??!!Anonymous poster hash: b08ff...792 Dette har vært tema før, og det er så likt at jeg tror det er samme mannen det dreier seg om. Da var det en venninne av dama som beklaget seg over denne mannen, og at han aldri ble ferdig med å pusse opp huset, og at det var så slitsomt å være sammen med en syk mann når man har baby. Er det samme person som lager en ny tråd, men med annen vinkling? 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 Han vil vel kanskje ikke ha NAV over seg. Men kjenner du ham så godt at du ikke vet at han mottar sykepenger. Jeg er selv for øvrig arbeidsledig og sykemeldt overfor NAV. Jeg sliter selv med utmattelse men selv så har jeg en lettere psykisk diagnose i utgangspunktet som gjør at det er vanskelig å komme til utreding av ME. Jeg kan fortelle dere at man føler seg som fritt vilt i NAV - systemet og det er et evig mas om aktivitet og press for å komme ut i arbeid igjen selv om man er syk så jeg kan for så vidt forstå ham dersom han holder seg utenfor NAV. Anonymous poster hash: c0ae4...4ba
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2013 #12 Skrevet 15. november 2013 Er ikke det obvious hvorfor han sa opp? Er ikke lett å jobbe med ME. Har dessverre ingen gode råd til deg. Men man får barn i en alder av 55 år med ME? 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #13 Skrevet 15. november 2013 Men man får barn i en alder av 55 år med ME? Litt kvalmt å få barn så gammel, men det er min mening. Høres uansett ut som et slitsomt liv. Anonymous poster hash: 94607...911
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2013 #14 Skrevet 15. november 2013 Litt kvalmt å få barn så gammel, men det er min mening. Høres uansett ut som et slitsomt liv. Anonymous poster hash: 94607...911 Synes bare synd på hans kone, hun må jo ha trippel opp her.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #15 Skrevet 15. november 2013 Synes bare synd på hans kone, hun må jo ha trippel opp her. Ja, de hadde trengt en au pair eller hjemmehjelp av noe slag. Anonymous poster hash: 94607...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå