Gå til innhold

Hvorfor skal man av-ise fryseren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det nå siden det var vanskelig å få igjen døra pga all is, men hvilke grunner er det ellers til å av-ise?

Anonymous poster hash: a7724...824
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med det er nettopp pågrunn av at det blir for mye is til slutt?

Anonymous poster hash: 68558...45c
  • Liker 1
Skrevet

Men er det andre grunner? Syns jeg leste noe om strømregningen ble større eller no pga det var mer is men skjønte ikke helt grunnen..

Skrevet

Det er som du sier, pågrunn av strøm. Fant ut det nå.

"Å avrime fryseren er kanskje kjedelig, men det er viktig. Grunnen er enkel: Jo mer rim som samler seg på fryserens kjøleelement, jo mindre effektivt blir det.

– Kompressoren vil gå oftere og oftere - til slutt hele tiden. Og det ender opp med at du bruker mer strøm, og at maten blir ødelagt fordi det ikke blir kaldt nok" står det på dinside.no

• Liker 3
Skrevet

Det er som du sier, pågrunn av strøm. Fant ut det nå.

"Å avrime fryseren er kanskje kjedelig, men det er viktig. Grunnen er enkel: Jo mer rim som samler seg på fryserens kjøleelement, jo mindre effektivt blir det.

– Kompressoren vil gå oftere og oftere - til slutt hele tiden. Og det ender opp med at du bruker mer strøm, og at maten blir ødelagt fordi det ikke blir kaldt nok" står det på dinside.no

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og :)

Skrevet

Jeg er glad du skriver av-ise, jeg strevde en stund med å forstå hva å "avise" en fryser betød. Tenkte avis. Trodde det var et helt merkelig verb jeg ikke hadde fått med meg.

Uansett, det er greit å av-ise av hygieniske grunner, og for å slippe opp-hoping av is. Kan også begynne å lukte om det går skikkelig lang tid mellom hver av-ising.

Skrevet

på nye frysere slipper du det

Anonymous poster hash: eec62...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...