Gå til innhold

Gir opp hårfarging, men hva skal jeg gjøre inntil naturlig hårfarge er tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har askebrunt hår, og har brukt å farge håret med fargekode 4.15 hver 3. - 4. mnd. Dette er nærmest min naturlige hårfarge, med jeg liker den bittelille mahognytonen i fargen.

Problemet er at fargen bare sklir ut av håret, og 3 - 4 uker etter farging, sitter jeg igjen med en blass rødbrun farge.

Frisørene sier at det er på grunn av at håret mitt er så glatt, og ingen har kommet med noen gode råd.

De siste gangene har jeg farget med ren 4.15, men den rødbrune fargen er tilbake etter bare noen få uker.

Så nå gir jeg opp farging, men jeg vil ikke ha det blasse rødbrune håret heller.

Så hva gjør jeg nå?

Gode tips mottas med takk!

Anonymous poster hash: e890e...7e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har askebrunt hår, og har brukt å farge håret med fargekode 4.15 hver 3. - 4. mnd. Dette er nærmest min naturlige hårfarge, med jeg liker den bittelille mahognytonen i fargen.

Problemet er at fargen bare sklir ut av håret, og 3 - 4 uker etter farging, sitter jeg igjen med en blass rødbrun farge.

Frisørene sier at det er på grunn av at håret mitt er så glatt, og ingen har kommet med noen gode råd.

De siste gangene har jeg farget med ren 4.15, men den rødbrune fargen er tilbake etter bare noen få uker.

Så nå gir jeg opp farging, men jeg vil ikke ha det blasse rødbrune håret heller.

Så hva gjør jeg nå?

Gode tips mottas med takk!

Ren 4.1, skulle det stå.

Skrevet

Det eneste rådet jeg kan komme med er å stripe håret med en farge som ligger mellom den fargen og din naturlige. Så bare stripe etterveksten videre frem til det helfargede håret er vekk.

Eller bare drite i alt og kalle det dipdye etter en stund.

Skrevet

Du må bruke shampo som beholder rødfargen i håret.

• Liker 1
Skrevet

Du må bruke shampo som beholder rødfargen i håret.

Jeg vil ikke beholde den blasse røde fargen.

Jeg vil ha det askebrunt, som er min naturlige hårfarge.

Skrevet

Det eneste rådet jeg kan komme med er å stripe håret med en farge som ligger mellom den fargen og din naturlige. Så bare stripe etterveksten videre frem til det helfargede håret er vekk.

Eller bare drite i alt og kalle det dipdye etter en stund.

Dette skal jeg sjekke med frisøren. Når jeg ikke farger, må jeg gjøre noe for å skjule de grå hårene, og da kan striper være greit. ;)

Men jeg er redd for at det ikke vil se så pent ut så lenge jeg har den røde fargen i håret.

Skrevet

Jeg vil ikke beholde den blasse røde fargen.

Jeg vil ha det askebrunt, som er min naturlige hårfarge.

Så begyn da å farge håret askebrunt.

• Liker 1
Skrevet

Så begyn da å farge håret askebrunt.

Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg gjør det, men fargen sklir ut, og 3-4 uker etter farging er håret blasst rødt igjen.

Skrevet

Sølvshampo er veldig fin til å fjerne rødskjær i håret

Skrevet

Takk, det skal jeg sjekke ut. :)

Skrevet

Skulle til å skrive det samme. Jeg bruker KMS Blonde Shampoo et par ganger i uka, og slipper det gulskjæret i stripene mine jeg var frustrert over tidligere.

Anonymous poster hash: 14b32...d59

Skrevet

Du har ikke særlig annet valg enn å wait it out - og det tar lang tid.

I mellomtiden kan man stripe forsiktig - men skillet vil fortsatt være synlig. Det er enklest når man gjør dette på vår/sommer, fordi sol jo gjør endel "gratis" endringer i håret og lysner opp hårfarge generelt.

Den blir lysnet og håret får mer spill - men den vokser ikke fortere ut.

Jeg har gjort det samme selv, og brukte ganske lang tid på å få det ut - men det gikk greit, og ble mer og mer fadet ut, spesielt på sommerstid.

Hårstrikk er en fin ting i den mest tydelige tiden :) (flette håret, ta det i strikk, knuter, krølle det litt osv).

Anonymous poster hash: 53fe3...578
Skrevet

Jeg har samme greia som deg - jeg vil ha min naturlig hårfarge tilbake. Sist jeg var til frisøren foreslo hun å "farge" håret mitt med noe jeg ikke husker navnet på. Det var likt glansvask, men skulle holde seg i håret litt lengre.
Skadet ikke håret noe (ifølge frisøren), det bare frisket litt opp og ga liv til håret igjen.
Fargen jeg fikk var da likt min naturlige hårfarge.

Anonymous poster hash: b9732...5bb
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du kan jo avfarge det hos frisøren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...