Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel opprydning på pcen er vel ikke alltid bra. --,

Jeg har da greid å slette lyden på pc. totalt.. Ikon (nede til høyre) alt er vekke..

hvordan fikser jeg dette, laster ned lyd? har en mini laptop = emachines

hehe bare så dere vet gjerne gi meg link =)

hilsen minst tekniske personen i norge

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Reinstallasjin er vel en mulighet. Men sikkert noen teknonerder som har et svar på hvordan du eter frem lyden på en mer avansert måte som også gjør at du slipper å miste alt *håpe*

Skrevet

Reinstallasjin er vel en mulighet. Men sikkert noen teknonerder som har et svar på hvordan du eter frem lyden på en mer avansert måte som også gjør at du slipper å miste alt *håpe*

hehe hva er en reininstalasjon. har prøvd å gjennopprette hele maskinen. men det funket ikke.jeg må laste ned en lydavspillingsprogram. men vet ikke hvor jeg skal begynne å leite en gang

Skrevet (endret)

Er du sikkert på at du faktisk "slettet lyden" og ikke bare fjernet ikonet? Man kan også justere lyden på dataens kontrollpanel. Det finner man i start-menyen. :)

Endret av cocoon
  • Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

hehe hva er en reininstalasjon. har prøvd å gjennopprette hele maskinen. men det funket ikke.jeg må laste ned en lydavspillingsprogram. men vet ikke hvor jeg skal begynne å leite en gang

Windows?

Assa.. Reinstallasjon er at du gjenoppretter hele maskinen. Men hør her! Hr du lagret et gjenopprettingstidspunkt? Da kan du gjenopprette pcen til et tidligere tidspunkt, da du hadde lyd.

Det er alltid lurt å lagre gjenopprettingstidspunkt,

Endret av Badebuksa
Skrevet

:ler: Sletta lyden og fargene på pcen en gang jeg. Pcen fant alt sammen igjen om installerte det automatisk.

• Liker 1
Skrevet

Er du sikkert på at du faktisk "slettet lyden" og ikke bare fjernet ikonet? Man kan også justere lyden på dataens kontrollpanel. Det finner man i start-menyen. :)

ja for på kontroll panelet (lyder) har jeg ingen avspilling enhet

Skrevet

Windows?

Assa.. Reinstallasjon er at du gjenoppretter hele maskinen. Men hør her! Hr du lagret et gjenopprettingstidspunkt? Da kan du gjenopprette pcen til et tidligere tidspunkt, da du hadde lyd.

Det er alltid lurt å lagre gjenopprettingstidspunkt,

hehe har prøvd å gjennoppretten men smarte meg hadde aldri gjort det før =P

Gjest Badebuksa
Skrevet

hehe har prøvd å gjennoppretten men smarte meg hadde aldri gjort det før =P

Jeg tror jeg ikke skal svare her mer da jeg hadde en pc i 2-3 år uten lyd. Siden jeg klarte å slette den :P !!! Bye bye

Skrevet

Om du faktisk har klart å slette komponenten på maskina som gjør at den lage lyd så blir jeg mektig imponert...

Det som er smålig knot er å vite hva du har gjort, for erfaringsmessig kan lyd forsvinne på forskjellige måter.

Gå til kontrollpanel og der skal det være en lydenhet.

Om den ikke er der, så bestikke en datakyndig bekjent til å fikse det. I verste fall må OS reinstalleres, men det burde gå fint å lage sikkerhetskopi av det du vil beholde først.

• Liker 1
Skrevet

Hææææ? hehe ;)

Har du ingen venner som tilfeldigvis er datanerd? Jeg vet dessverre ikke hvordan du kan fikse det. Kanskje du kan google?

Anonymous poster hash: 5afe5...50a
Skrevet

Gå inn på kontrollpanel. Finn ikonet for lyd. Klikk og dra det ned til linjen der det lille ikonet var før. Tror jeg burde fungere? Har mac så er ikke lenger sikker...

Anonymous poster hash: 4a873...0e5
Skrevet (endret)

Du skriver ikke om det er Windows / Mac du bruker.

Men jeg tar å tipper at det er Windows 8 du bruker.

• Windows tasten (mellom CTRL og ALT) + W
  • Skrive "volume"
  • Trykk på "Show or hide volume (speaker) icon on the tastbar"
  • Velg Volume og bytt den til On.

Hvis det er noe gale så vil du nok ikke finne den på listen.

Hvis du får en feil så trykk

• Windows tasten + W
  • Skrive "device manager"
  • Finn der det står "sound, video and game controllers"
  • Det skal være et icon av høyttaler og hvis det er en gult utropstegn på så høyreklikk og velg "Update driver software" -> "Search automatically for updated driver software"

Hvis den ikke finner noe så kom med litt mer info om pcen din, merke, modell o.l.

Det er ikke noe poeng å skrive emnetittelen i store bokstaver, folk vil uansett svare.

Endret av -Leon-
Skrevet

Har du prøvd en restart, ts?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...