Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan sover deres på 9 mnd? to eller tre lurer?

Jeg hører stadigvekk at min 9 mnd gamle gutt sover så mange lurer for alderen. Han sover tre ganger for dagen

Her er dagen: våkner kl 06. Sover fra 09-10, fra 13-14 og fra 16-16.30. Sengetid ca 19.30 Dette er sånn ca.

Hva syns dere?

Jeg har prøvd å kompromere de til to lurer, og da er han veldig grinete på ettermiddagen, men når han kommer over kneika kan han holde seg våken i et par timer til. Dvs siste lur fra 14-15 og godnatt kl 19.

Hva tror dere er best? Kan man "tyne" de litt å holde de våkne selv om de er trøtte? Anonymous poster hash: 2912d...ba8

Skrevet

Hvorfor vil du endre soverutinene hvis de fungerer?

Anonymous poster hash: 43e13...ec6

Skrevet

Her gikk gutten fra tre til to dupper av seg selv.

Så lenge denne dagsrytmen passer for dere og babyen er fornøyd og sover godt om natten, så tror jeg ikke at jeg ville stresset så mye med det.

Vår gutt (8,5mnd) sover to dupper ila dagen, disse to duppene er veldig varierende på lengde.

Vår dag ser noe sånn ut:

- Våkner mellom halv 8 og 8

- første dupper starter mellom 9.30 og 10.30 en gang og varer mellom 30 min og oppimot 3 timer

- andre dupp starter mellom 13 og 14.30 alt etter hvor lenge den første duppen ble. Denne duppen varer mellom 30 min og 1,5 time. Sover aldri etter klokken 16

- natten starter mellom 19 og 19.30

Skrevet

Vi har set helt likt. Hun er 9 mnd. Svigermor er helt "Ååå herregud så mye hun sover" vel, hun trenger søvn. Joda, skulle ønske hun heller kunne sove lenger av gangen, men men

Synes dere skal fortsette slik :) det vlir annerledes snart

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Her starter dagen rundt kl 07, så er det lur fra ca 09 til 10.30 og så en lur til ca to timer etter at hun våknet fra første lur. Denne luren kan vare fra en halvtime til to timer, alt etter dagsform. Da er hun våken til leggetid 18.30-19. Dette har hun styrt helt selv, og jeg er veldig glad for at hun nå kan sove lengre strekk på dagtid i stedet for de 20-30-minutterslurene hun hadde i starten. :)

Skrevet

"problemet" er hvis siste lur blir for sen slik at sengetiden ikke blir før kl 20 (sovner 20.30) og at han må opp kl 06 for å kjøre søsken i barnehagen.<br /><br />Har som sagt prøvd å holde han våken fra ca 15 og til kl 19 og det har gått greit. Han blir kjempesutrete i 17 tiden, men så kvikner han til igjen og holder en time eller to til. Leggetiden for oss er perfekt om den blir i 18-19 tiden siden han skal opp tidilig. Så derfor må jeg spørre igjen: kan jeg holde han våken i så lang tid som fire timer? Tenker om han har "vondt" av å bli holdt våken?!<br />ps: han sover veldig godt om natten. ts

Anonymous poster hash: 2912d...ba8

Skrevet

Her var det nokså likt som hos deg, ts. Det endret seg rett før han ble 10 mnd. Da/nå sover han 2 ganger på dagtid, en lang på 1 1/2-2 timer på formiddagen og en kortere på rundt 1 time på ettermiddagen.

Her reagerte familien motsatt :) "Sover han ikke mer/lenger..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...