chewbacca Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg leker litt med tanken på å sende inn manuskript til et forlag, men er litt forvirret over hvordan dette foregår. Noen mener at det er best å vente med å sende inn før du har skrevet ferdig boken og kan sende alt i en engang, men jeg har også hørt at det holder med de første kapitlene ? Må man betale noe sum for at en redaktør skal lese igjennom teksten, i så fall hvor mye sånn ca? Hvis forleggeren godkjenner boken din, hva skjer da? Håper at noen har gode svar
Gjest Seajewel Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Du må nok sende til forlagene, det du har.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Spennende Hva skriver du om? Anonymous poster hash: 0e0cc...c78
Badeand Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Det kommer nok litt an på hvilken sjanger det er du skriver innen. Du må ikke betale for at noen skal lese gjennom det. Om du får kontrakt, så vil du få en redaktør (og kanskje også en konsulent) som jobber med deg og manuset ditt fram mot utgivelse. Det er sjelden et manus blir utgitt som det er, og det er ofte en lang arbeidsprosess med et manus fra det blir antatt til det blir utgitt
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Jeg tok imot alle manus som ble sent til vårt forlag, og for å være helt ærlig så ble 98 % av alle manus forkastet før første kapitel var lest. De som kunne levere et bra synopsi sammen med manus, ble vurdert nøyere. Så lever manuset sammen med et godt synopsi. Fortell hvorfor du har skrevet boken og hva den handler om, sammen med manuset. Og lever hele manuset ferdig. Er det bra, så leses alt. Anonymous poster hash: dbf11...0f7 2
chewbacca Skrevet 15. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2013 Tusen takk for svar! Det er innen fantasy sjangeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå