AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg synes det er så spennende å høre andres synspunkt på dette temaet, så jeg har noen spørsmål som dere som vil kan svare på: -Er du lykkelig? -Hva er lykke for deg? -Tror du på lykke? -Hva tror du skal til for at du skal bli lykkelig? Anonymous poster hash: a4873...eba
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Takk, akkurat en slik tråd jeg trengte nå.. Humøret er mildt sagt helt på bunn, så denne tråden følger jeg! Anonymous poster hash: f8d03...4e7
Tabris Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Lykke for meg er hverdagsglede. Å kunne sette pris og føle glede over de små ting i hverdagen - for det er de man har mest av.
Lammelåret Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Ordet 'lykke' erstater 'glede', har jeg lagt merke til. Jeg synes det er synd, for vi trenger ord som dekker de store følelsene også. For meg er lykke noe ekstraordinært, som opplevelsen av å ha overlevd (reelt og ikke bare som et overfladisk begrep) Så; hverdagsglede og biter av livskvalitet er å kunne delta i hverdagslivet, ha tid til å skrive og nyte god mat (ikke samtidig), en god kopp te og tid sammen med venner. Å bake gjærbakst gir også en gledelsestopp! En fin epost fra en uventet person og noen gode ord, gir glede. Jeg kan også bli ganske glad av å være ute i kaldt vintervær og kjenne varmen fra et bål og få en klem av en jeg er glad i.
Skilpadden Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 -Er du lykkelig? Jeg er ikke lykkelig.-Hva er lykke for deg? Lykke for meg er å se mine nærmeste være lykkelige. Og ha masse penger som jeg kan sløse på shopping.-Tror du på lykke? Absolutt.-Hva tror du skal til for at du skal bli lykkelig? Jeg skal fullføre forbaskede VGs og få meg en ordentlig utdanning og jobb for å gjøre mine foreldre stolte. Og at ting skal ordne seg i det forholdet jeg er i, og at min familie får det også bra. Og at jeg har masse penger. Penger i seg selv er ikke lykke, men det kan kjøpe ting til meg og min familie som kan gjøre oss lykkelige, siden penger har vært en bekymring det siste året. Men hvis jeg skal snakke om de mer ''urealistiske'' ønskene som kunne gjort meg lykkelig, så hadde det vært å vært en filmstjerne i Hollywood. Eller en filmstjerne i Norge. Jeg kan ikke helt beskrive det, men jeg føler jeg tilhører på scenen og foran et kamera.
makkapakka Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 å få en god nuss av sønnen min at hunden blir spinnvill når jeg kommer hjem når vi alle tre setter oss i sofaen og lar tiden bare passere 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Lykke for meg er en god natts søvn. Anonymous poster hash: b16a8...b17
pjuskefjes Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Det er veien frem til lykken som gjør meg lykkelig. Det er prosessen ikke målet. Underlig nok. Når jeg staker ut en retning mot noe som angivelig skal gjøre meg lykkelig - så føler jeg meg lykkelig fordi jeg arbeider med saken. Ofte er det slik at når jeg først når målet så smaker det ikke like godt som jeg trodde, eller mer som dette; det smaker ikke så lenge Det er som rognebær; Høy henger de, men surt smaker de. Jeg tenker derfor at fornemmelsen lykke er en form for tilstand på veien mot lykke. Jeg tror det er vanskelig å være lykkelig over en konkret stillestående tilstand. Litt som å gå i fjellet. jeg tenker ofte at jeg er lykkelig mens jeg går turen, jeg blir veldig glad når jeg kommer til målet, men ikke euforisk. Jeg opplever faktisk mer lykke når jeg er ute og går, det er noe mer tilfredstillende å vite at man er konstruktiv og gjør noe som er godt for en selv Utenom det så blir jeg jo selvfølgelig lykkelig av at de rundt meg har det bra, at blomstene spirer hver vår, fuglene kvitrer, en solskinnsdag og sommerens første morgenbad
Wonders Skrevet 15. november 2013 #9 Skrevet 15. november 2013 stabil fremgang er lykke for meg. Oppturer og nedturer, men at jeg hele tiden stiger litt oppover. Tenker noen ganger på de som var på toppen av livet på ungdomsskolen...Det må jo bare gå nedover etter det for dem...
Gjest JakeGreen Skrevet 15. november 2013 #10 Skrevet 15. november 2013 Å stå opp om morgenen og koke kaffe eller som i dag - skjenke opp dagens første i kantinen og fortelle favorittkantinedamen min hvor mye jeg har gledet meg til denne og at det er den beste delen av dagen min, samtidig som jeg lirer av meg noen gloser over hvor god kaffe hun koker (til stor begeistring) og at vi snakkes senere. Smilene og blikkene jeg utveksler med menneskene jeg møter i hverdagen, enten det er en gammel mann, et lite barn, en hot høns eller en mindre hot høns. Nå sist hun som sitter over meg på lesesalen. Jeg liker å finne lykke i de små ting. Av og til kan man finne lykke på de merkeligste steder, men i bunn og grunn er det et valg man tar hver morgen i forhold til hvordan man møter seg selv - og verden.
Lea2 Skrevet 15. november 2013 #11 Skrevet 15. november 2013 (endret) Er du lykkelig? Ja! Stort sett og generelt! Hva er lykke for deg? Alt som ikke har med ting og penger å gjøre egentlig. Små ting i hverdagen. Frihet til å gjøre nesten akkurat det jeg vil. Tror du på lykke? Jeg tror på lykke, men ikke at en person skal være superlykkelig hele tiden. Hva tror du skal til for at du skal bli lykkelig? Å fokusere på de riktige tingene. Tenke positivt. Sette pris på de små tingene. Ikke låse dette med lykke til en annen person, penger eller materielle goder. Endret 15. november 2013 av Lea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå