Gå til innhold

Søke befalsskole med karakter 1 på teoritesten fra sesjon (Hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsvaret, og spesielt utdanninger i Forsvaret er ikke en pute under armene mikke mus institusjon. du får en sjanse og om ikke du kan prestere da så er ditt løp kjørt. Samme om du først hadde kommet inn til opptak, en test som ikke var bra nok så ryker du ut. Likt videre på selve skoleløpet med eksamener så skal det bare en stryk til før du må reise hjem. Sånn er livet og de har nok søkere som kommer seg igjennom.

Anonymous poster hash: 8018f...fd9

• Liker 4
Skrevet

Forsvaret, og spesielt utdanninger i Forsvaret er ikke en pute under armene mikke mus institusjon. du får en sjanse og om ikke du kan prestere da så er ditt løp kjørt. Samme om du først hadde kommet inn til opptak, en test som ikke var bra nok så ryker du ut. Likt videre på selve skoleløpet med eksamener så skal det bare en stryk til før du må reise hjem. Sånn er livet og de har nok søkere som kommer seg igjennom.

Anonymous poster hash: 8018f...fd9

Hvis jeg får den sjansen så kommer jeg til å gjøre mitt beste beste! og det lover jeg :)

Skrevet

Hvis jeg får den sjansen så kommer jeg til å gjøre mitt beste beste! og det lover jeg :)

Nå kan det virke som om ditt beste rett og slett ikke er godt nok.

Anonymous poster hash: 52540...cbb

• Liker 4
Skrevet

??

Skrevet

??

Når du gjør ditt beste og får dårligst mulige score så er kanskje det et tegn på at det ikke er noe for deg.

• Liker 4
Skrevet

Ok sånn ja :) jeg har ikke gjørt mitt beste enda hvis du kan lese, så står det at jeg skal det :)

Skrevet

Å si at det kun var matten som gjorde at du fikk en så lav score er bare bullshit. For å få en så lav score så må du ha gjort det dårlig på testen i sin helhet. Og det å skylde på dårlig tid og stress er bare tull, du fikk ikke dårligere tid enn noen andre og om du jobber dårlig under stress er kanskje ikke forsvaret stedet for deg.

Anonymous poster hash: 95011...bef
  • Liker 2
Skrevet

I forhold til å komme inn på etterretning- og sikkerhetstjeneste FEH så lurer jeg jo litt ts.

Du skal ha veldig talent for språk og være god i grammatikk for å komme inn der. Utifra dine svar her virker det som du sliter med norsk rettskrivning. Hvordan skal det da gå i andre språk?

Faste språk på denne skolen er jo russisk og arabisk.

Er det så du har så lyst å søke deg inn fordi du kanskje snakker arabisk?

Anonymous poster hash: 1c982...d8c
  • Liker 2
Skrevet

I forhold til å komme inn på etterretning- og sikkerhetstjeneste FEH så lurer jeg jo litt ts.

Du skal ha veldig talent for språk og være god i grammatikk for å komme inn der. Utifra dine svar her virker det som du sliter med norsk rettskrivning. Hvordan skal det da gå i andre språk?

Faste språk på denne skolen er jo russisk og arabisk.

Er det så du har så lyst å søke deg inn fordi du kanskje snakker arabisk?

Absolutt veldig gode språk kunnskaper det føler at jeg har :)

Ja! Jeg sliter litt med norsk rettskrivning, det gjør alle jeg kjenner som studerer på universiteter og høg skoler, men jeg jobber knallhardt for å komme ut av det.

Etterretning har vært en drøm for meg siden jeg var 7 år, så jeg vet 100% hva jeg snakker om :)

Resten kan jeg ikke svare på!:) Jeg håper at du skjønner hvorfor. Men det spiller jo ingen rolle hvis man behersker russisk-arabisk eller ikke, det er jo ingen betingelse.

Skrevet

Å si at det kun var matten som gjorde at du fikk en så lav score er bare bullshit. For å få en så lav score så må du ha gjort det dårlig på testen i sin helhet. Og det å skylde på dårlig tid og stress er bare tull, du fikk ikke dårligere tid enn noen andre og om du jobber dårlig under stress er kanskje ikke forsvaret stedet for deg.

Anonymous poster hash: 95011...bef

Helt riktig. Men jeg er sikker på at jeg klarte meg 95% i figur oppgavene og 90-80 på ordlikhet :), men jeg veit ikke.Kanskje fordi jeg er dum og kan ingenting??

Nei jeg jobber ikke dårlig under stress jeg er en av de beste som takler stress :)

Skrevet

Helt riktig. Men jeg er sikker på at jeg klarte meg 95% i figur oppgavene og 90-80 på ordlikhet :), men jeg veit ikke.Kanskje fordi jeg er dum og kan ingenting??

Nei jeg jobber ikke dårlig under stress jeg er en av de beste som takler stress :)

For å få karakter 1 har du tilnærmet lik absolutt alt feil på alle tre delene.

Anonymous poster hash: 36d29...e9c

Skrevet

Ja det virker jo usannsynlig. Kanskje ikke en tilfeldighet du sliter i matte.. :laugh:

Om du greide 95% i figuroppgaver og 80-90% i ordlikhet så skulle ikke du endt på 1, men rundt 4-5. Endte du på 1 så har du jo nesten svart blankt!

• Liker 1
Skrevet (endret)

http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

Sorry, men du virker å være fullstendig på bærtur når det gjelder vurdering av egne evner.

Endret av likeasir
Skrevet

Jeg veit ikke?? Nå har jeg sendt en klage så da skal jeg bare vente på svar.

Det kan hende at det var en feil! Jeg har jo prøvd med viljen til å komme inn. Kanskje testen

var noen andres som ikke ville inn i militæret og svarte alt feil også var det en blanding? Man kan aldri stole på det tekniske !!

Skrevet

Enig der Evans, som nevnt så slet jeg veldig på matte, men logikk-delen var barnemat, og ord/grammatikk-delen var ikke spesielt vanskelig heller så vidt jeg husker. Klarte de enkleste mattespørsmålene om jeg husker rett. Og det sa meg egentlig at denne prøven ikke var spesielt vanskelig for noen som har hatt matte i videregående og er litt trent innen det i tilegg til kunnskaper innen de to andre temaene.

TS,

Tror faktisk ikke en kan klage på en så dårlig karakter med mindre det skjedde noe fysisk under sesjonen, altså at strømmen gikk, noen bråket, du besvimte osv. Fordi, om du skal ta den igjen får du vel en vanskeligere test, som du også må bestå med en karakter bedre enn 5, og det må være vanskelig når du fikk 1 sist og trodde du selv gjorde det bra.

Det er ikke for å være frekk, men ærlig, at jeg tror du overvurderer deg selv eller så har du ikke helt realistisk bilde av hva som skjedde under denne testen, hva du skrev som svar, og hvor nøyaktig du leste hver oppgave og hvor voksent du presenterte svaret på papiret. Skrivekunnskapene dine bekymrer meg også noe voldsomt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg veit ikke?? Nå har jeg sendt en klage så da skal jeg bare vente på svar.

Det kan hende at det var en feil! Jeg har jo prøvd med viljen til å komme inn. Kanskje testen

var noen andres som ikke ville inn i militæret og svarte alt feil også var det en blanding? Man kan aldri stole på det tekniske !!

Hva begrunnet du klagen med? Hadde du i det hele tatt noen begrunnelse for å klage?

Det virker ærlig talt som om den karakteren du fikk var den riktige. Finn deg en ny karrierevei som ikke vil kreve for mye tankevirksomhet.

Skrevet

Jeg skjønner det, jeg er jo veldig glad i etterretnings arbeid, jeg har vært det siden jeg var 7 år. Men en ting jeg virkelig lurer på nå er at hvis jeg får ta testen på nytt, hvordan skal jeg klare det??? Etterretning har vel ingenting å gjøre med matte, og jeg er ekstremt dårlig i matte, men jeg tror at de andre prøvene gikk fint bortsett fra matte ahh

Jeg har egenskapene de trenger, det vet jeg :)

Det er absolutt ikke avansert matematikk som trengs til den testen du refererer til! Kan du pluss, minus, gange og dele, er du godt nok utrustet spør du meg. Det er klart, skjønner du ikke bæret av spørsmålene er det ikke så mye jeg kan si, annet enn at du burde bla opp i matteboka fra vgs. og bli kjent med basiskonseptene. Dette klarer du, jeg har trua ;)

Skrevet

Jeg har vært på sesjon selv for en liten stund siden (til tross for min alder, hehe), og syns denne "evne til læring testen" var veldig... Merkelig?

Jeg har ikke hatt matte på12-13 år (mange år siden jeg gikk på videregående med andre ord...), men prøvde å friske opp litt før testen. Klarte meg greit, og fikk over fem, men var sikker på at jeg kom til å stryke...

Jeg forstår ikke helt hva matte har med "evnen til å lære". Syns det lå mer "evne til å lære" i den logiske testen og ord-testen. Jeg ble ikke ferdig med ordtesten, og har forståelse for at man kan bli stresset i en slik situasjon.

Men jeg syns ikke at du bør fremheve at du ble stresset om du skal klage eller prøve å ta testen en gang til. Det er som regel ikke en god egenskap at man lar seg stresse, selv om det så klart er veldig forståelig at man faktisk blir det.

Vi fikk streng beskjed om at det ikke går an å ta testen en gang til. Men det er mulig det finnes unntak som vi ikke fikk beskjed om.

Når det kommer til det tekniske hang dataen seg til en av de jeg tok testen med. Hvordan enden på den reisa ble vet jeg ikke, men tror de fikk fikset det.

Jeg ble tjenestedyktig, men ikke feltdyktig pga noe fysisk. For min del er det helt ok, jeg skal inn i vab-ordningen, og derfor spiller det ingen rolle for min del om jeg er feltdyktig eller ikke.

Hehe, selv ble jeg underkjent og erklært ikke tjenestedyktig. Dette var fordi jeg innrømte og på et tidspunkt i tenårene ha prøvd hasj. Skjønn det den som kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...