Gå til innhold

Innvendig tannregulering - noen erfaringer med dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få innvendig regulering for å rette litt opp i tannstillingen. Et er kun kosmetiske årsaker, men det er grunn nok for min del.

Jeg er godt voksen, derfor er det kun innvendig regulering som er aktuelt for meg.

Er det noen som har erfaring med dette? Får man problemer med uttalen, eller merker man ikke reguleringen? Hvor lenge er det vanlig at man må gå med dette?

Jeg skal til kjeveortoped, så da får jeg jo litt mer info, men alle erfaringer mottas med takk! :)

Anonymous poster hash: 0dafc...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om? Eneste jeg vet er at jeg har strenger bak tennene både oppe og nede, men dette fikk jeg etter jeg tok av reguleringen. De er for at tennene ikke skulle gå tilbake. Så tror ikke det finnes noe invendig regulering?det høres hvertfall ikke noe godt ut. Men det finnes gjennomsiktig da :) er litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes :) Når man har passert 30 år og vel så det, er det helt uaktuelt med ytre regulering... Men erinteressert i om noen har erfaringer med dette, både positive og negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes :) Når man har passert 30 år og vel så det, er det helt uaktuelt med ytre regulering... Men erinteressert i om noen har erfaringer med dette, både positive og negative.Anonymous poster hash: 0dafc...874

Erfaringer med innvendig regulering, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ikke erfaring med det selv, men vurderer å gjøre det samme. Her er linken til invisalign som er merket på denne reguleringen: http://www.invisalign.no/ Anonymous poster hash: 827f8...60c

Takk for link, men dette er skinner som sitter utenpå tennene? Jeg trodde innvendig regulering var metalltråd som festes til tennene på innsiden. Men har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Invisalign er ikke det samme som regulering bak tennene :) Det heter incognito brackets og jeg skal skaffe meg det når jeg har råd! Koster mellom 30.000 og 40.000 kroner.

Anonymous poster hash: 26f65...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det _baksiden_ av tennene du snakker om?Anonymous poster hash: 85d3b...922

Ja, regulering på utsiden er helt uaktuelt i min alder :) Men fant litt info selv nå. Muligens er invisalign som en annen linker til mest fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å få innvendig regulering for å rette litt opp i tannstillingen. Et er kun kosmetiske årsaker, men det er grunn nok for min del.

Jeg er godt voksen, derfor er det kun innvendig regulering som er aktuelt for meg.

Er det noen som har erfaring med dette? Får man problemer med uttalen, eller merker man ikke reguleringen? Hvor lenge er det vanlig at man må gå med dette?

Jeg skal til kjeveortoped, så da får jeg jo litt mer info, men alle erfaringer mottas med takk! :)

Hei!

Ja, det finnes. Jeg tok det nettopp av. 100% strålende resultat. Rettere tenner har jeg aldri hatt. De ser ut som en fantastisk perlerad, hvite og flotte. I utgangspunktet er smilet mitt min utseendemessige hovedstyrke, så det var viktig for meg å ha fine tenner.

Systemet heter Incognito, og består av ekstremt tynne gullbrackets på baksiden av tennene. De formes av 3M i tyskland med nanopresisjon. Streng plasseres over kombinert med strikker. Ergo er det ikke "stramming" slik på vanlig regulering. Strengene byttes jevnlig. Starter med en elastisk streng og ender opp med en relativt fast streng over tid. http://www.tullinlokka-tannlegesenter.no/ (Det eneste stedet som har det i Norge, troooor jeg.)

Positive erfaringer:

*Tennene mine er helt rette

*Bittet er bedre

*Fikset "hengekøye" tannstilling

*Fikset overbitt til normal bittstilling

*Tungen har bedre plass

*Det klør ikke når jeg trener av at tennene flytter på seg (Noe det gjorde før).

*Det er fantastisk å lette på smilet og se reaksjonen på folk. Min subjektive erfaring er at smilet mitt er vakkert. Det er deilig å oppleve.

Negative erfaringer:

*Regn med 50.000 og oppover. Jeg trengte mye arbeid og har sikkert brukt langt mer 4 år.)

*Vanskelig å uttale S'er de første ukene. Det kan være litt flaut.

*Strikker kan være nødvendig, alt ettersom. Jeg måtte bruke det i overkant av 2 år. Det syns ikke veldig, men litt.

Alt i alt er jeg ekstremt glad for at jeg gjorde det. Jeg er ikke veldig voksen, men voksen nok til at jeg ikke ville ha synlig regulering. Anbefales dersom du er stinn av gryn. Like me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det finnes. Jeg tok det nettopp av. 100% strålende resultat. Rettere tenner har jeg aldri hatt. De ser ut som en fantastisk perlerad, hvite og flotte. I utgangspunktet er smilet mitt min utseendemessige hovedstyrke, så det var viktig for meg å ha fine tenner.

DET skulle vel bare mangle etter å ha gått med regulering i to(!) år!

:balltre:

Anonymous poster hash: 701d0...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET skulle vel bare mangle etter å ha gått med regulering i to(!) år!

:balltre:

Anonymous poster hash: 701d0...242

Vel, til din informasjon, din uinformerte pøbel, gikk jeg med regulering i tre år i ung alder. Resultatet ble sånn omtrentlig greit og tennene ble skjeve over tid. I tillegg har jeg hatt Incognito i nesten fire år, ikke to.

Fornøyd? Jiz.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Systemet heter Incognito, og består av ekstremt tynne gullbrackets på baksiden av tennene. De formes av 3M i tyskland med nanopresisjon. Streng plasseres over kombinert med strikker. Ergo er det ikke "stramming" slik på vanlig regulering. Strengene byttes jevnlig. Starter med en elastisk streng og ender opp med en relativt fast streng over tid. http://www.tullinlokka-tannlegesenter.no/ (Det eneste stedet som har det i Norge, troooor jeg.)Positive erfaringer:

*Bittet er bedre

*Tungen har bedre plass

*Det klør ikke når jeg trener av at tennene flytter på seg (Noe det gjorde før).

*Det er fantastisk å lette på smilet og se reaksjonen på folk. Min subjektive erfaring er at smilet mitt er vakkert. Det er deilig å oppleve. Negative erfaringer:

*Regn med 50.000 og oppover. Jeg trengte mye arbeid og har sikkert brukt langt mer 4 år.)

*Strikker kan være nødvendig, alt ettersom. Jeg måtte bruke det i overkant av 2 år. Det syns ikke veldig, men litt.

Alt i alt er jeg ekstremt glad for at jeg gjorde det. Jeg er ikke veldig voksen, men voksen nok til at jeg ikke ville ha synlig regulering. Anbefales dersom du er stinn av gryn. Like me.

Takk for et veldig opplysende innlegg! Dette skal jeg ta med meg videre. Greit å vite litt på forhånd, så man kan spørre om de viktige tingene. Fint du er fornøyd med resultatet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
AnonymBruker
På 16.11.2013 den 17.06, DHG skrev:

Hei!

Systemet heter Incognito, og består av ekstremt tynne gullbrackets på baksiden av tennene. De formes av 3M i tyskland med nanopresisjon. Streng plasseres over kombinert med strikker. Ergo er det ikke "stramming" slik på vanlig regulering. Strengene byttes jevnlig. Starter med en elastisk streng og ender opp med en relativt fast streng over tid. http://www.tullinlokka-tannlegesenter.no/ (Det eneste stedet som har det i Norge, troooor jeg.)

Positive erfaringer:

*Bittet er bedre

*Tungen har bedre plass

*Det er fantastisk å lette på smilet og se reaksjonen på folk. Min subjektive erfaring er at smilet mitt er vakkert. Det er deilig å oppleve.

Negative erfaringer:

Er du fortsatt fornøyd den dag i dag?

Anonymkode: bcb64...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fortsatt fornøyd den dag i dag?

Anonymkode: bcb64...88e

Kjempefornøyd! Det har ikke flyttet mye på seg etter det jeg tok det av. Noe, men ikke mye. Smilet er fortsatt kjempefint.

Det siste jeg har gjort er å bleke. Det ser nå helt perfekt ut, men ikke kunstig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg var også livredd for å ha synlig regulering i voksen alder (var 27 år ved oppstart), men innvendig var ikke aktuelt for meg pga økonomi. Valgte derfor hvite klosser på utsiden av tennene. Brukte tre år (inkludert kjeveoperasjon). Reguleringen ble raskt et ikke-problem. Jeg var single og datet masse i perioden og hadde bedre drag enn jeg har hatt verken før eller siden 😂 

Ser jeg tilbake på det angrer jeg bare på at jeg ikke valgte metallklosser. Det hadde gjort timene hos tannlegen raskere (de hvite klossene var tidvis vanskelige å feste strikker i) og hadde sannsynligvis gjort behandlingstiden kortere også. 

Jeg angrer ellers intet, og har nydelige tenner og perfekt bitt i dag, ti år etter avsluttet behandling. 👌

Anonymkode: 02f3a...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...